Ik ben bezig om een DiskonChip2000 aan de praat te krijgen in linux. Nou ben ik al dagen aan het kloten, en heb ik al meerdere drivers geprobeerd, de closed source drivers, de NTFL drivers in de kernel, en de nieuwe drivers in de 2.6.8.1 kernel. Maar bij geen had ik succes. Heeft een van jullie ervaring met deze flashdisk?
Welke versie van deze chip heb jij dan
http://www.m-sys.com/Content/Products/Product.asp?pid=17
deze zou namelijk zonder problemen aan de IDE bus gehangen moeten kunnen worden
Misschien dat je je vergist in de manier waarom je er naar toe schrijft op de front page die jij opgeeft staat namelijk
Built-in eXecute In Place (XIP) boot block
Wat in zou houden dat hij misschien geblockeerd is voor wat jij er mee wil doen, kijk eens naar switches of iets wat daar op lijkt die misschien een schrijf beveiliging aan zetten
Multiple OS support
Dus van linux wordt verwacht dat deze het gelijk ondersteund, ik heb niet veel verstand van linux, maar winbdows ondersteund ook niet gelijk alles. misschien moet je de file support voor deze disk enabelen in linux
Built-in file system (optional)
Dat bedoel ik dus. Mischien ken tlinux niet het onderliggende file system en wil daarom de disk niet herkennen/beschrijven
http://www.m-sys.com/Content/Products/Product.asp?pid=17
deze zou namelijk zonder problemen aan de IDE bus gehangen moeten kunnen worden
Misschien dat je je vergist in de manier waarom je er naar toe schrijft op de front page die jij opgeeft staat namelijk
Built-in eXecute In Place (XIP) boot block
Wat in zou houden dat hij misschien geblockeerd is voor wat jij er mee wil doen, kijk eens naar switches of iets wat daar op lijkt die misschien een schrijf beveiliging aan zetten
Multiple OS support
Dus van linux wordt verwacht dat deze het gelijk ondersteund, ik heb niet veel verstand van linux, maar winbdows ondersteund ook niet gelijk alles. misschien moet je de file support voor deze disk enabelen in linux
Built-in file system (optional)
Dat bedoel ik dus. Mischien ken tlinux niet het onderliggende file system en wil daarom de disk niet herkennen/beschrijven
Foutmeldingen ? Doel ? Config ? MAW : Meer informatie, bovenstaande is in ruimte mate onvoldoende.Gotiniens schreef op 24 augustus 2004 @ 23:33:
Ik ben bezig om een DiskonChip2000 aan de praat te krijgen in linux. Nou ben ik al dagen aan het kloten, en heb ik al meerdere drivers geprobeerd, de closed source drivers, de NTFL drivers in de kernel, en de nieuwe drivers in de 2.6.8.1 kernel. Maar bij geen had ik succes. Heeft een van jullie ervaring met deze flashdisk?
Damn jah, Ik vergeet altijd watigmar schreef op 25 augustus 2004 @ 10:26:
[...]
Foutmeldingen ? Doel ? Config ? MAW : Meer informatie, bovenstaande is in ruimte mate onvoldoende.
Ten eerste er staat al een linux op alleen deze is niet bruikbaar in mijn situatie dus wil ik zelf een kleine install erop zetten.
De closed driver werkt bij mij half, hij herkent de drive, maakt nodes aan in /dev/, alleen ik kan het FS (minix) op de disk niet mounten. [/quote]mount: wrong fs type, bad option, bad superblock on part1, or too many mounted file systems
[quote]
De NFTL driver vond 2 chips
code:
1
2
3
4
| /dev/nftl/a/disc /dev/nftl/a/part1 /dev/mtd/0 /dev/mtd/0ro |
als ik a/part1 mount krijg ik :
als ik mtd/0 of mtd/0ro mount krijg ik dit:mount -t minix part1 /mnt/disc0
mount: wrong fs type, bad option, bad superblock on part1, or too many mounted file systems
Met de nieuwe drivers kan ik momenteel geen foutmeldingen geven.mount -t minix mtd/0 /mnt/disc0/
mount: 0 is not a block device