Toon posts:

Ati 9800 Pro 128MB verschil in Aquamark prestaties

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik ben net de "trotse" eigennaar van een Sapphire 9800pro 128mb (AMD 2600+ 512mb ddr) en een vriend van mij heeft een club3d 9800pro 128 mb (pentium 2.4 768 mb ddr)gekocht

maar toen we allebei aquamark draaiden had hij een score van 33000 en ik een van 22000 terwijl we dezelfde drivers gebruikten zoals sommigen wel zullen begrijpen was ik hier niet heel blij mee

weet iemand hoe dit komt en hoe ik mijn performence kan verhogen

ik maak nu meteen gebruik van deze topic om nog een vraag te stellen ik heb een 8x agp compatible mobo maar ik krijg mijn kaart niet op 8x agp of kan het nergens vinden

alvast bedankt BirdII

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:12
installeer je moederbord drivers, alle problemen opgelost.

topic kan weer dicht :Y)

[edit]
Geef de volgende keer wat meer informatie, welke drivers, windows etc... wat je al geprobeert hebt om het probleem op te lossen. Dat soort dingetjes kunnen vaak ook het probleem zijn, maar in dit geval is het je moederbord driver ;)

[ Voor 84% gewijzigd door STIMPPYYY op 24-08-2004 23:34 ]

• Xer0X
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:42

Xer0X

Gotha know??

Wow jij trekt wel heel snel een conclusie :o

• STIMPPYYY
Xer0X schreef op 24 augustus 2004 @ 23:35:
Ja omdat het 90% kans is dat het daar aan ligt. Het is heel vaak dat mensen naar me toe komen om te vragen waarom ze lage fps hebben en dat ze vergeten zijn mobo drivers te installeren, dus vandaar lijkt het me logisch dat dit het probleem is en ook omdat 8x agp niet werkt, wat daarna dus wel zou moeten werken.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 16:32

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Xer0X schreef op 24 augustus 2004 @ 23:35:
Hij is wel snel getrokken inderdaad, maar hij ligt wel voor de hand, zeker als de kaart in eerste instantie niet op AGP 8x wil werken. Chipsetdrivers zijn dan altijd het eerste wat je probeert. :)

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

Verwijderd

het kan natuurlijk ook zijn dat de ts de 9800 pro (-lite) versie kaart heeft met tsop geheugen ( langzamer ) ipv bga geheugen. ;)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

STIMPPYYY schreef op 24 augustus 2004 @ 23:32:
Dé oplossing... ?

topic kan weer dicht :Y)
Dat zal een moderator wel bepalen. Daarnaast is het wel zo aardig als de TS met de uiteindelijke oplossing komt zodat we weten of het jouw 'gouden' tip was die hielp.

@TS
Heb je er rekening mee gehouden dat er (misschien) ook een verschil is in de totale configuratie?

ARME AOW’er

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 11:52
Hij wil ook nie in agp 8. Lijkt me voor de hand liggend eigenlijk

[ Voor 18% gewijzigd door Pakjebakmeel op 24-08-2004 23:53 ]

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 23:27
Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 23:44:
het kan natuurlijk ook zijn dat de ts de 9800 pro (-lite) versie kaart heeft met tsop geheugen ( langzamer ) ipv bga geheugen. ;)
Inderdaad! De eerste versies van die kaarten werden gewoon verkocht al 9800 pro zonder één of andere "waarschuwing" op de verpakking dat het een 128-bits versie betrof. Even "vergeten" dus. Die kaarten hebben wel degelijk een 9800 pro aan boord maar hebben maar 128-bits geheugen in plaats van 256-bits. En het maakt degelijk een groot stuk uit in performance.
Het betreft dus dit type: nieuws: Club3D onthult videokaart met Radeon 9800 LE-chip
Draadje op GoT: Sapphire Radeon 9800 Pro Atlantis geheugenbandbreedte?

Maar zoals gezegd, installeer eerst ff de mobo-drivers :)

• STIMPPYYY
Installeer eens Ati tool en ga naar settings, en kijk wat er bij memory bus width staat. Dit hoort dus 256 bit te zijn ipv 128 bit.
@TS
Heb je er rekening mee gehouden dat er (misschien) ook een verschil is in de totale configuratie?
Als je even in de startpost kijkt is zijn configuratie beter dan die van zijn vriend, het lijkt me zeer logisch als AGP 8x niet werkt dat het dan aan zijn moederbord ligt maarja jij vat het dan verkeerd op, ten eerste was het meer een grapje en ten tweede gaat dit topic denk ik toch dicht vanwege lousy startpost.

[ Voor 63% gewijzigd door STIMPPYYY op 25-08-2004 01:03 ]

Verwijderd

STIMPPYYY schreef op 25 augustus 2004 @ 01:01:
Als je even in de startpost kijkt....

maarja jij vat het dan verkeerd op, ten eerste was het meer een grapje en

ten tweede gaat dit topic denk ik toch dicht vanwege lousy startpost.
:X boffen we ff dat jij geen moderator bent...

• STIMPPYYY
haha O+ :Y)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 06:21

Remy

I usually get 100% accuracy

STIMPPYYY, post ff normaal graag. Roepen dat een topic dicht kan is zinloos, daar heeft niemand wat aan, maak dan een Topic Report.

Topicstarter: ga naar de Aquamark-site om je score te vergeleken met die van anderen die zoveel mogelijk hetzelfde systeem hebben, wat voor score halen die mensen?

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Topicstarter
mijn score is nu verbeterd (na het instaleren van mijn mobo drivers) en is nu ook 33000

dus bedankt voor de (misschien ietwat onvriendelijke) maar erg nuttige hulp

Thnx BirdII (topic mag nu dicht)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2004 13:36 ]

Pagina: 1