Koelblok verwijderen van een Geforce MX

Pagina: 1
Acties:

• The_Sentinel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Kan iemand mij vertellen hoe ik de koelblok van een Hercules GeForce MX kan verwijderen.

Heeft iemand tips hoe je dit het beste kan aanpakken?

Thnx in advance :)

WTF! Hebben we nu alweer koffiepauze!?

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:18

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Gooi je geforce in de diepvries en dan kan ie erzo vanaf....

2de keus:
als je pc aan staat proberen het koelblok eraf te trekken...

you may choose! :)

Whatever.

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
als je hem in de vriezer legt wel ff verpakken in een luchtdicht zakje!!!!

Verwijderd

Wel ? =)) hehe
Misschien ga ik er ook maar eens een ander koelblokkie op smijten...
misschien helpt het wel =D

• JvdBosch
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 18:57
Wippen met een schroevendraaier.
Zorg er wel voor dat je er iets onder hebt, anders beschadig je misschien iets.
En dan springt ie er zo af.

(het koelblok dus)
Mmmm, dit kan verkeerd begrepen worden...

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
Ik kan me herinneren dat ik een keer een 770 naar de sodemieter heb geholpen met het oog op ff koelblok verwijderen!!
;(

Verwijderd

Heb ik ook eens gedaan...Savage 3D was meteen morte ;( Koelers laat ik meestal zitten, alleen zet ik nog een aantal koelers extra in mijn kast om zodoende toch alles koeltjes te houden. Grafische kaarten zijn me toch iets te duur om mee te klooien :(

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:19

Exirion

Gadgetfetisjist

Suffe vraag misschien hoor, maar waarom wil je in hemelsnaam dat ding eraf hebben? Ik heb het blok gewoon laten zitten en er een 486 blowertje op geschroefd met een paar parkertjes. Hij blijft ijskoud en is prima over te clocken :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• JvdBosch
  • Laatst online: 13-05 18:57
Dat ie ijskoud blijft kan ook komen door slecht contact tussen de core en de sink. Bij mijn Hercules GF2MX bijvoorbeeld zat het koelblok met een beetje lijm in het midden vast. Dan kan er geen goede warmteoverdracht plaatsvinden van core naar sink....

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:19

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 28 december 2000 01:19 schreef JvdBosch het volgende:
Dat ie ijskoud blijft kan ook komen door slecht contact tussen de core en de sink. Bij mijn Hercules GF2MX bijvoorbeeld zat het koelblok met een beetje lijm in het midden vast. Dan kan er geen goede warmteoverdracht plaatsvinden van core naar sink....
Als ik het blowertje eraf haal, dan wordt ie weldegelijk warm. Bovendien is dat ding met een klem tegen de GPU aangedrukt en zit er koelpasta tussen (zoals ze bij reviews al een keer gezegd hadden). En hij is hartstikke stabiel op 210/210, en dat zou niet lukken als ie niet goed gekoeld werd :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05 17:27

DaOverclocker

Overclocker for life...

Ik heb ook het koelblok van mijn tnt1 verwijdert.....
Nu is de core een maanlandschap.:(:(:(
Maar hij werkt nog steeds at full power!! :):):)
wel met een s370 koelblok erop....Maar dat helpt niks.

systeem specs

Verwijderd

Ik had eerst een savage4 (nu geforce2mx), en dat was toch een kutkaartje, dus ik ff koelblokkie er af halen.
De beste manier is om een zakmes te pakken, en die tussen de core en de heatsink te duwen, en er heel hard op duwen, dan springt ie vanzelf los. Ik had er niks aan beschadigd.
Alleen daarna overleden door te hoog overclocken, terwijl mijn koelertje niet meer draaide|:(
Maar ja, geforce2mx rulez:)

Verwijderd

Op donderdag 28 december 2000 01:14 schreef Exirion het volgende:
Ik heb het blok gewoon laten zitten en er een 486 blowertje op geschroefd met een paar parkertjes.
Heb ik ook gedaan, scheelt bijna 15' Celsius (op fabriekssnelheid) :9

• lawaai
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-05 16:00

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Die asus 7100 kan je er gewoon af halen door te trekken hij zit heel erg los !!
Ga er lekker een Blue orbje op zetten en overklokken. Kan ze alleen pas bestellen na 2 januari.
Tot dan score 3dmark (190/190 geoc't) 5128

Verwijderd

gewoon draaien, niet gaan wrikken enzo, gewoon draaien en zorg er wel voor dat je hem hebt gekoeld (vriezer) of er net uithaald zodat ie warm is, dan gewoon draaien

Verwijderd

IK heb helemaal geen koelblok op mijn geforce2 mx ddr van creative.

Maar ik wil er wel een op !!!!
waar haal ik die !!

• reiker
  • Laatst online: 23:31

reiker

dan jij!

idd, op mijn Creative GeForce2 MX zit ook geen koelblok... kan ik daar "gewoon" een Blue Orb op draaien, of een 486 blok zoals eerder vermeld ? en waar haal ik dan de voeding vandaan, ik zie nl nergens zo'n power connector-dinkie voor de stroom... die ik trouwens wel zag bij de GTS versie, maar dat maakt verder niet zo veel uit.

Zo gezegd, zo gedaan.

Verwijderd

Ik heb het volgens mij vastzitten met 2 van die plastic pennetjes met van die haakies :? die je gewoon bij elkaar knijp met de eerste de beste tang en er dan uittrek. :)

• Magnat
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05 16:26
Een koelblokje krijg je er niet zomaar af. Ik heb mijn GeForce watergekoeld en heb daarom ook mijn kaart in de vriezer gehad. Dit hielp helemaal nix.

Oh voor de geintresseerde... lees meer over mijn geforce waterkoeling hier...

gathering.tweakers.net/showtopic/96226/1
Pagina: 1