[XP] Op een oude laptop, welke versie pro/home/lite?*

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• langgelee2002
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-06-2018
Ik heb een oud laptopje welke nog net snel genoeg is voor win XP. Echter met 'maar' 10 gig hdd ruimte.

XP professional vind ik te groot en enigszins overbodig voor op mn laptop. Ik hoor hier en daar wel eens wat over uitgeklede versies van XP die circuleren op het net (xp lite etc).
Zijn er 'ervaringsdeskundigen' die me hiervan iets kunnen aanraden ? Tips en tricks zijn welkom..

Tenslotte, kan iemand me vertellen hoeveel ruimte XP home edition ongeveer inneemt incl. SP1 (en evt SP2) na een clean install ?

Tx !

Promoter of no cheats and fair play

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Al je vragen (hoe groot is XP, e.d.) zijn eigenlijk te beantwoorden door eens tekijken op de Microsoft website. Zoeken op 'xp lite' levert ook een en ander op vermoedelijk :)

Ik zie op dit moment niet zo veel meerwaarde in je topic - kan jij me nog overtuigen? :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als hij nog net snel genoeg is is misschien win2k wel een oplossing, die draait namelijk op de oudere bakken wat soepeler omdat het gewoon wat minder tierelantijnen aan boord heeft.
en ook wat betreft de grootte is dat misschien interessant om naar te kijken. een XP home install was hier rond de 1000MB zonder nog maar een service pack erbij, die dingen zijn gedownload al 200+ MB dus reken op zeker 1.2GB die je aan je OS kwijt bent.
Terwijl ik een volledige win2k in een goeie 600MB krijg. Als je maar 10 GB hebt is dat misschien mogelijk. Dan heb ik het overigens wel over win2k + SP4
Verder heb ik het idee dat win2k ook wat accu vriendelijker is.

Ik weet niet of er een bepaalde reden is dat je per se XP wilt hebben, maar denk dat 2K ook wel aan je eisen kunt voldoen.

• langgelee2002
elevator schreef op 24 augustus 2004 @ 22:53:
Ik zie op dit moment niet zo veel meerwaarde in je topic - kan jij me nog overtuigen? :)
Met zo'n antwoord overtuig jij mij in ieder geval niet ;)

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:01
yakamitsu schreef op 24 augustus 2004 @ 23:03:
[...]
Met zo'n antwoord overtuig jij mij in ieder geval niet ;)
Elevator bedoelde eigenlijk dat hij iets meer van jou zoekacties wilde zien, heb je bijvoorbeeld al gezocht hier op got ?

http://gathering.tweakers...5BxDB%5D=default#hitstart
[rml][ XP] Windows XP Lite / algemeen topic[/rml]

En wat heb je zelf al geprobeerd? Windows installeren en zo kaal mogelijk maken lijkt me niet zo'n probleem toch? :) Als je installatie dan nog te groot is, kun je daarna toch gaan spelen met xp lite en andere tools?

Zou je ook even de exacte specificaties willen posten van je laptop, dan kunnen we je mischien een beter advies geven :)

Ik pas ook even de titel aan, zo is hij iets duidelijker.

[ Voor 10% gewijzigd door leon1e op 24-08-2004 23:28 ]

• langgelee2002
Ik begreep elevator wel, kon het alleen even niet laten :)

Anyway, windows uitkleden is zeker een optie. In mijn geval zou dit XP home edition moeten zijn.

Ik vroeg me alleen af (hier had ik misschien wat duidelijker in moeten zijn) of er reeds uitgeklede versies circuleren op netwerken als kazaalite, shareazaa etc. En zo ja, welke betrouwbaar zijn (meningen dus van mensen die ze reeds geprobeerd hebben)

Anyway, mn laptop :

PII266 op 400 mhz fsb100 / 256mhz PC100 / 10 gig hdd

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

yakamitsu schreef op 24 augustus 2004 @ 23:43:
Ik vroeg me alleen af (hier had ik misschien wat duidelijker in moeten zijn) of er reeds uitgeklede versies circuleren
Als je denkt dat je handig bent om dat zo te vragen...

Kijk / zoek eens naar nLite.
Kan je zelf bepalen aan de hand van een installatieCD wat je er wel en niet in je install wil hebben.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:03
Terw_Dan schreef op 24 augustus 2004 @ 22:56:
... ....
Verder heb ik het idee dat win2k ook wat accu vriendelijker is.

...
Verklaar nader? Als dit zo is heb ik hier grote interesse in!!!

@ TS: Al aan Windows 98 gedacht? Niet echt meer bij de tijd, maar denk, gezien de specs het snelst/kleinst. Wat wil je met de lap gaan doen, voor internet/office/muziek lijkt ie me snel genoeg.

Whoop!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

yakamitsu schreef op 24 augustus 2004 @ 23:43:
Ik begreep elevator wel, kon het alleen even niet laten :)
Ik gaf je enkel de mogelijkheid nog iets van het topic te maken, helaas heb je dat niet opgepakt, zeker niet met dit:
Ik vroeg me alleen af (hier had ik misschien wat duidelijker in moeten zijn) of er reeds uitgeklede versies circuleren op netwerken als kazaalite, shareazaa etc
Je zou toch beter moeten weten dan hier warez te willen gaan bespreken.

Dit topic gaat dicht, er zit geen enkele vorm van eigen initiatief in, je wilt dat we hier warez gaan bespreken en als ik je de mogelijkheid geef iets van je topic te maken doe je er niets mee.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.