Maxtor 6Y160M0 wordt niet volledig herkend

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-06 22:24

T-8one

take it easy, take a sisi

Topicstarter
Vandaag bezig geweest m'n nieuwe systeem te installeren, maar windows wil mijn 160GB Sata schijf maar niet volledig herkennen (6y160m0). Windows ziet nu maar 127GB

M'n mobo: Asus P5GD1-VM

Ik heb de nieuwste drivers al geinstalleerd, evenals de meest recente bios voor m'm mobo.
Daarnaast nog Maxblast (zowel de windows als dos versie) en big_drive_enabler geprobeerd maar dit mocht het probleem ook niet op lossen.

In de bios wordt m'n HD wel herkend als een 160GB (163.9gb)

Tevens de nieuwste drivers van intel geprobeerd (ITE8212 ATA Controller Driver and Application V1.3.1.9 )

uiteraard heb ik ook de FAQ en de site van Maxtor bestudeerd, maar dat bied voor mij ook geen oplossing.

huhh, OS is windows XP incl SP1 en alle updates geinstalleerd.
Schijf NTSF ingedeeld, en de reghack uitgeprobeerd

[ Voor 10% gewijzigd door T-8one op 24-08-2004 23:07 . Reden: ff toevoeging, n.a.v. opmerking modje ]

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

uiteraard heb ik ook de FAQ en de site van Maxtor bestudeerd, maar dat bied voor mij ook geen oplossing.
Ik zie helaas niet in je startpost terug om wat voor een OS het gaat en of je überhaupt de essentiële servicepacks hebt geïnstalleerd en evt de reghacks hebt gedaan, zoals ook uitgelegd in de FAQ :)

[ Voor 6% gewijzigd door BalusC op 24-08-2004 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one

T-8one

Topicstarter
BalusC schreef op 24 augustus 2004 @ 22:47:
[...]
Ik zie helaas niet in je startpost terug om wat voor een OS het gaat en of je überhaupt de essentiële servicepacks hebt geïnstalleerd en evt de reghacks hebt gedaan, zoals ook uitgelegd in de FAQ :)
Na het lezen van deze pagina, http://support.microsoft....spx?scid=kb;en-us;Q303013 de eigenschappen van atapi.sys maar eens opgevraagd. Maar, ik kan geen versie informatie bekijken. Daarnaast schiet mij iets te binnen dat ik atapi.sys had weggegooid ivm het installeren van SP1. na de installatie van SP1 was dit bestandje dus weer aangemaakt door XP.
Even in mijn prullenbak neuzen leert mij dat ik van het weggegooide bestandje wel de versie informatie kan opvragen.
Deze dus maar terug gezet in m'n driver dir, de in de hierboven genoemde fix geinstalleerd en gereboot.
Helaas zonder resultaat, m'n hd is nog steeds 127gb, en van atapi.sys kan ik nog steeds geen versie bekijken. Het tabblad versie zit er gewoon niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcb1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-06 16:42
Ook al in de search gekeken?

http://gathering.tweakers...5BxDB%5D=default#hitstart

Waarschijnlijk je OS dat moeilijk doet. In geval van Win XP gewoon SP1 installeren.

<edit>

Lama met dat SP!.

Heb ook eens zoiets gehad en toen bij MS een of ander tooltje (o.i.d.) gedownload, weet niet meer hoe het heet, maar het werkte toen wel.

[ Voor 18% gewijzigd door mcb1 op 24-08-2004 23:09 ]

mcb1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Oh, even terugkomend op het feit dat Windows volgens jou helaas nog maar 127GB ziet: waaruit maak je dat op? Ben je wel bekend met Schijfbeheer? (rightclick Mijn Computer » Beheren). Het is niet zo dat een bestaande partitie automatisch wordt uitgebreid met de vrijgekomen ruimte. Je zult de vrijgekomen ruimte moeten partitioneren en formatteren. En dat kan makkelijk mbv Schijfbeheer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-06 16:10
Als je SP1 er nog niet op staat herkent ie trouwens de gehele schijf niet als deze te groot is. (ik schrok me pas kapot na de herinstallatie van XP, mn hele 200Gb schijf was niet te zien totdat ik sp1 had geinstalleerd :Y))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121811

ik had hetzelfde met mijn nieuwe maxtor. Als ik het goed herinner kwam het omdat een nieuwe harde schijf niet geformateerd is. Dan heeft windows er moeite mee.

start windows schijbeheer op

als volgt:

start - uitvoeren - diskmgmt.msc

dan kun je daar de disk online zetten, en kijken wat er aan de hand is.
( als er iets mis is, dan zie je het daar wel)
probeer het maar eens.

kijk ook eens bij: www.maxtor.com
Hard drive models - 6Y200PO - troubleshooting - microsoft windows issues

kan ook jumper issue zijn

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 121811 op 25-08-2004 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one

T-8one

Topicstarter
BalusC schreef op 24 augustus 2004 @ 23:24:
Oh, even terugkomend op het feit dat Windows volgens jou helaas nog maar 127GB ziet: waaruit maak je dat op? Ben je wel bekend met Schijfbeheer? (rightclick Mijn Computer » Beheren). Het is niet zo dat een bestaande partitie automatisch wordt uitgebreid met de vrijgekomen ruimte. Je zult de vrijgekomen ruimte moeten partitioneren en formatteren. En dat kan makkelijk mbv Schijfbeheer :)
Schijfbheer en partition-magic geven beiden 127GB aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121869

Heb je het probleem nog steeds?

Ik heb diezelfde HD gekocht, je moet zorgen dat je SP1 heb, ik neem aan dat je XP draait, dan naar maxtor.nl of .com maak nie uit, dan products, ata harddiscs, dan select hd (diamondplus 9), dan support, dan bij utilities "Maxtor Big Drive Enabler"

Succes !!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121869

oh....whoops....ik loop achter de feiten aan, keek alleen naar titel. snorry :+
Pagina: 1