Goedenavond,
Vooraleerst aan de modjes: Ik kon voor de titel nix beters verzinnen. Mochten jullie een betere beschrijving vinden voor mijn probleem(pje), dan merk ik het wel
Dan nu het probleem!
Ik heb even een testcase gebouwd en die is hier te vinden (voorzien van commentaar).
Wat je ziet zijn geneste de divs:
- 1 hoofd DIV, die de breedte bepaald
- 1 container DIV die 50% breed is (worden uiteindelijk 2 kolommen, maar je ziet ze nu onder elkaar)
- in die container DIV 2 DIVs die dus naast elkaar staan.
Kleuren heb ik expres zou duidelijk gemaakt, dan zie je wat wat is
Het punt waar ik op strand is dit: de link die in de rechter DIV staat wil ik de volle breedte van die DIV geven (zoals Voorbeeld 2 laat zien)
Dus uitvullen naar rechts, terwijl de linker DIV intact blijft qua breedte.
Het gekke is dat IE het goed doet en Firefox niet ...
De link pakt dan daadwerkelijk 100% van de breedte van de parent DIV en houdt geen rekening met de linker div, alhoewel die wel zichtbaar is !
Wat doe ik hier nou fout ?
p.s. Mocht het niet duidelijk genoeg zijn, geef dan even een gil, dan probeer ik het te verduidelijken!
Vooraleerst aan de modjes: Ik kon voor de titel nix beters verzinnen. Mochten jullie een betere beschrijving vinden voor mijn probleem(pje), dan merk ik het wel
Dan nu het probleem!
Ik heb even een testcase gebouwd en die is hier te vinden (voorzien van commentaar).
Wat je ziet zijn geneste de divs:
- 1 hoofd DIV, die de breedte bepaald
- 1 container DIV die 50% breed is (worden uiteindelijk 2 kolommen, maar je ziet ze nu onder elkaar)
- in die container DIV 2 DIVs die dus naast elkaar staan.
Kleuren heb ik expres zou duidelijk gemaakt, dan zie je wat wat is
Het punt waar ik op strand is dit: de link die in de rechter DIV staat wil ik de volle breedte van die DIV geven (zoals Voorbeeld 2 laat zien)
Dus uitvullen naar rechts, terwijl de linker DIV intact blijft qua breedte.
Het gekke is dat IE het goed doet en Firefox niet ...
De link pakt dan daadwerkelijk 100% van de breedte van de parent DIV en houdt geen rekening met de linker div, alhoewel die wel zichtbaar is !
Wat doe ik hier nou fout ?
p.s. Mocht het niet duidelijk genoeg zijn, geef dan even een gil, dan probeer ik het te verduidelijken!