Toon posts:

[WINXP] Sinds SP2 verbinding af en toe weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ik SP2 gebruikt, valt herhaaldelijk aantal x per dag,
me verbinding even weg met als gevolg dat msn enzo opnieuw insigned. Dit gebeurd ook spontaan tijdens een remote sessie vanaf ut werk naar huis toe.

-MB: ASUS P4C800
- NIC: 3C940 (ONBOARD)
- MODEM: SPEEDTOUCH 510

Meer mensen ervaring of oplossingen voor mij problemen sinds SP2?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2004 21:39 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Het is natuurlijk erg moeilijk op deze manier om te concluderen dat het wel aan XP SP2 ligt - hoe ziet je netwerk configuratie er bijvoorbeeld uit?

Is het wegvallen na een tijdje van inactiviteit of is het altijd?

Verwijderd

Topicstarter
Mijn netwerk config:

SPEEDTOUCH 510 --> 3C940 NIC --> ICS --> 3C905 NIC --> ANDERE PC.
wegvallen na een ongespecifcieerde tijd, zomaar!

Verwijderd

Hoe reageerd je hardware? Lampjes blijven nog knipperen?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, die doen het uitstekende!

Kan het niet te maken hebben met:
http://www.microsoft.com/...dll&FileVer=5.1.2600.2180

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Normaal gesproken niet - krijg je die event melding vaak dan? :)

Verwijderd

Topicstarter
Om de 2 uur ongeveer zie ik me in me event viewer

Heb DC++ / bittorent & msn openstaan!

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk dit?
http://www.microsoft.com/...dll&FileVer=5.1.2600.2180

zo ja dan ben ik vast niet de enige die hier last van heeft

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
ik heb er zelf geen problemen mee gehad , heb ook een speedtouch 510, probeer eens die windows firewall d'r uit te mieteren (of de hele security center) en kijk eens of dat verhelpt? Zelf heb ik security center d'r uit gegooid namelijk :+

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-03 23:01
Ik heb sinds kort ook last van disconnects met msn. Had het nog niet gerelateerd aan sp2 maar mijn downloads lopen ondertussen wel gewoon door .

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Pakjebakmeel schreef op 25 augustus 2004 @ 09:36:
Ik heb sinds kort ook last van disconnects met msn. Had het nog niet gerelateerd aan sp2 maar mijn downloads lopen ondertussen wel gewoon door .
Ik heb hier ook een tijdje last van gehad (3 maanden geleden ofsow) en eht bleek uiteindelijk gewoon aan mijn internetverbinding te liggen. Het viel me toen wel op dat het toen vlak na de laatste snelheidsverhoging van kpn was toen ik van 1 mbit naar 1.1 mbit ging.

Ik heb er een maandje last van gehad en toen was het opeens over.
Ik zag het voornamelijk aan mijn msn die zichzelf afmelde, mijn downloads (torrents) gingen wel gewoon verder maar merkte wel dat de snlheid ff inzakte vanwege weggevallen conencties. Ik had toen een tiscali adsl light (1.1 / 356 )verbinding.

• Mask
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-02 21:57
Ik zag hier eerder vandeweek een post over en heb het zelf (voor herinstallatie) ook ervaren. Meerdere malen zelfs.

Bij mij was het als volgt:

Windows XP met SP2 draait prima. Drukt de netwerk kabel erin en spontaan zegt ie "Network is incomplete or inaccessible" of iets dergelijks. Kwam er in elk geval op neer dat ie geen IP adres kon krijgen.

Veel gecheck en niets te vinden. Kom thuis, werkt prima.. Zelfde kabel e.d.. Maak verbinding met VPN, weer weg. Verbinding verbreken, nog steeds niet. Meermalige reboots: niets. Laat hem half uurtje staan: ja hoor, verbinding.

Volgens de MS website was er iets met locale adressen die niet goed worden gemapped in XP-SP2, aangezien SP2 een beveiliging heeft op lokale adressen anders dan 127.0.0.1 met naam "localhost". Alle andere "local ip" adressen schijnen daarom niet te werken.

Zou het daar iets mee te maken kunnen hebben?
Pagina: 1