Ik ben toe aan een nieuwe PC. Ik heb nu een een athlon 1300Mhz. Maar deze gaat er uit. Dat is verder niet belangrijk, het gaat om de nieuwe PC. Daarbij heb ik een aantal keuzes.
Gebruik
Ik ga hem redelijk al-round gebruiken, voornamelijk voor tekstverwerken en internetten. Maar ik wil hem ook gebruiken om de nieuwste games te kunnen spelen
Config
Tot nu toe heb ik het volgende samengesteld:
AMD Athlon 64 3200+ 1024 Kb cache FSB 1600 CPU
Biostar K8VHA Pro mainboard, Via K8T800 chipset
2 x DIMM bank, 512 Mb DDR 400 (2 x 256Mb)
128 Mb ATI Radeon 9800 Pro DDR TV out, DVI
120.0 Gb IDE harddisk 7200 rpm 8 Mb cache
Creative Soundblaster Live OEM dolby 5.1
Creative Inspire 5.1 T5400 luidsprekerset, subwoofer incl. 5 satellieten
52 Speed cd-rom speler,
Budget
Mijn budget is eigenlijk 1300 euro. Nu kom ik uit op ongeveer 1280 euro. Dat is nog goed te doen.
Onderbouwing
De athlon 64 heb ik gekozen met oog op de toekomst. Daarnaast is het verschil in prijs niet zo groot meer met de XP variant.
Het moederbord maakt bij een 64 geloof ik niet zo veel uit. Hooguit voor functies etc.. (klopt dit????)
Twijfel
Allereerst de processor en moederbord. Is het slim om te gaan voor een Athlon 64 of is het beter om nog te gaan voor een Athlon XP (prijs/performance verhouding).
Ik zit er te denken om het geheugen uit te breiden naar 1024 is dit verstandig?
Mijn grootste twijfel is de videokaart is deze videokaart goed voor de nieuwste generatie games?
Gebruik
Ik ga hem redelijk al-round gebruiken, voornamelijk voor tekstverwerken en internetten. Maar ik wil hem ook gebruiken om de nieuwste games te kunnen spelen
Config
Tot nu toe heb ik het volgende samengesteld:
AMD Athlon 64 3200+ 1024 Kb cache FSB 1600 CPU
Biostar K8VHA Pro mainboard, Via K8T800 chipset
2 x DIMM bank, 512 Mb DDR 400 (2 x 256Mb)
128 Mb ATI Radeon 9800 Pro DDR TV out, DVI
120.0 Gb IDE harddisk 7200 rpm 8 Mb cache
Creative Soundblaster Live OEM dolby 5.1
Creative Inspire 5.1 T5400 luidsprekerset, subwoofer incl. 5 satellieten
52 Speed cd-rom speler,
Budget
Mijn budget is eigenlijk 1300 euro. Nu kom ik uit op ongeveer 1280 euro. Dat is nog goed te doen.
Onderbouwing
De athlon 64 heb ik gekozen met oog op de toekomst. Daarnaast is het verschil in prijs niet zo groot meer met de XP variant.
Het moederbord maakt bij een 64 geloof ik niet zo veel uit. Hooguit voor functies etc.. (klopt dit????)
Twijfel
Allereerst de processor en moederbord. Is het slim om te gaan voor een Athlon 64 of is het beter om nog te gaan voor een Athlon XP (prijs/performance verhouding).
Ik zit er te denken om het geheugen uit te breiden naar 1024 is dit verstandig?
Mijn grootste twijfel is de videokaart is deze videokaart goed voor de nieuwste generatie games?