Toon posts:

DivX-Xvid Standalone spelers ervaringen en meningen gevraagd

Pagina: 1
Acties:
  • 74 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Ik ben van plan om op korte termijn een nieuwe DVD speler inclusief DIVX en XVID te kopen.

Ik zit met een aantal punten waaraan mijn nieuwe speler moet voldoen daarom wil ik graag meningen en ervaringen van mensen met dit soort spelers weten zodat ik een verantwoorde keuze kan maken.

mijn punten zijn als volgt:

- CD, CD-R, CD-RW
- DVD, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW

- VCD en SVCD
- MPEG 1 en 2
- MPEG 4 / AVI
- DivX 3.11, DivX 4.x en 5.x*
- Xvid
- MPEG

- JPEG

- MP3

-DIVX en XVID ondertiteling ondersteuning (iig SRT)

- Hij moet verder goed DVD's kunen afspelen, (net zoals Philips en sony's gewone dvdspelers qua kwaliteit) (heb weinig verstand van goede of mindere kwaliteit op dit gebied)

-Uiteraard moet hij de beste weergave van XVID en DIVX hebben (ook hier is nogal verschil tussen de spelers heb ik gelezen)

- Het geluid moet nagenoeg hetzelfde zijn als de huidige DVDspelers van bijvoorbeeld philips en sony

- het budget is +- 130 EURO

- hij moet in nederland verkrijgbaar zijn ('t lieftst via een webwinkel).

Alvast bedankt voor al jullie reacties!!!!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-02 13:57

janklp

FortyTwo Capital

In de computertotaal stonden er wel wat van rond de 130 euro denk ik! :)

Verwijderd

ik heb net een Elta besteld.

kijk hier op GoT bij de Yamada DVX - 6600 en de Elta 8883 (dezelfde apparaten)

ik heb deze net besteld bij Schlecker. voor... jawel... 85 Euri ! incl bezorgen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 21:13:

ik heb deze net besteld bij Schlecker. voor... jawel... 85 Euri ! incl bezorgen.
Ok alleen je weet natuurlijk nog niet hoe ie werkt ?

als je wat ervaring op hebt gedaan post dan nog ff een reply'tje

THNX!

meer ervaring zijn altijd welkom! :D

Verwijderd

Zeer kort bericht,

Ik heb al enige tijd de Yakumo DVD Master DX-4 en tot nu toe peelt 'ie alles prima.
DVD, ook met MP3, WMA, Audio CD, DivX 3 4 en 5.xx en ook Xvid. Sowieso ondersteund hij moeiteloos en met grote beeldkwaliteit, GMC en B-Vob. QPEL heb ik nog niet kunnen proberen. Ook worden .srt files ondersteund. Een klein euveltje daarbij is dat de regels niet meer dan 37 karakters kunnen bevatten en in twee regels maximaal 60. Dat betekent dat soms de ondertitel word afgebroken. Hij gebruikt dezelfde chip als de Philips 720 en de Yamada 6600. Ook de Elta schijnt deze chip te gebruiken. Mediatek 1389 om precies te zijn.

Groeten.

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:25

PoweRoy

funky!

KISS dp500 heb ik, egt een super ding, speelt alles goed af!
dvds/divx/xvid alleen qpel niet en divx 3.11 beetje haperig maar goede vorderingen in firmware :)

enigste nadeel is de prijs, maar je hebt dan wel 1 met netwerk zodat je niet alles op cd hoeft te fikken :)

[This space is for rent]

• DonCorleone
  • Laatst online: 24-01 09:12
wat dacht men hiervan?
ik zat hier aan te denken, iig lekker goedkoop.
68 euro:

DVD/DivX speler DVD-2501X/N

De DVD-2501X/N is een superbe DVD/Divx speler. Hij heeft een bijzonder platte behuizing, en kan de volgende formaten afspelen: DVD, DivX, MP3, MPEG4, SVCD en WMA. Voor een betere geluidsweergave beschikt deze speler over Dolby Digital 5.1. Hij wordt geleverd met afstandsbediening die alle functies kan aansturen
Inhoud Zone Zone 2

Standaard PAL/NTSC
Compatible media CD/CD-R/CD-RW/CD JPEG/ SVCD/VCD/DVD/DVD-R/+R/DVD-RW/+RW/DivX/MPEG4/MP3 et WMA.
Geintegreerde audio decoder Dolby Digital 5.1

Video uitgangen S-Video Y/C
composite Cinch
component(YUV)
progressive scan
Audio uitgangen 2 composite cinch
Optisch digitaal en coaxiaal
Dolby Digital 5.1.

Scart aansluitingen 1 scart
Bijgeleverde accessoires Afstandsbediening
Handleiding -
Afmetingen (mm) 430x48x255 mm
Gewicht (kg) 2,9 kg

Link naar een shop:
http://www.pixmania.nl/nl...er-dvd-2501x.html?itag=4#

respect tha DON Don's SPECS

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De goedkoopste die ik heb gezien is een Medion 42068 voor 55 euro, maar de meningen daarover lopen nogal uiteen. Hij speelt subs, alle mpeg4 dingen (divX en xVid), maar de kwaliteit laat te wensen over. Veel DOA's.

Zelf heb ik een Philips DVP 630, speelt alles af, doet het in prima kwaliteit en ziet er ook nog 's (IMHO) mooi uit.

JVC heeft er een, die speelt weer geen subs, dus daar heb ik me meteen niet meer in verdiept.

Kiss is natuurlijk nog een stapje mooier, maar ook duurder.

Anyway: Die Philips kan ik je dus wel aanraden :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 21:13:

Heeft deze ook de optie om firmware updates te doen via cd?

xie zo niets terug op schlecker daarover

--edit arg nevermind, reeds gevonden op een andere site

Ondersteunt de 6600 ook al subs of is die firmware nog niet uit?

--edit 2

ik heb m ook maar besteld bij schlecker, voor die prijs laat ik m niet liggen en ik moest toch nog een dvd speler hebben (niet per se met divx support) en daar wilde ik tot 100 euro aan uitgeven. 8)

[ Voor 32% gewijzigd door marko77 op 25-08-2004 11:22 ]

Mijn rig

Verwijderd

Topicstarter
ok ik ben al een stap verder zit nu te denken aan d yamada 6600, de philips DVP 630, DVD 2501X/N (van pixmania) en de kiss-DP1000.

Wie helpt me mijn keuze nog beter uit te diepen ?

p.s. MPEG4 is toch ook XVID ? (omdat die van pixmnaina niet direct aangaaeft dat ie XVID afspeelt)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2004 11:16 ]

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Philips geeft dat ook niet aan, maar mpeg4 = xvid en divx idd, alleen exotische toevoegingen ondersteunen die spelers niet :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• DonCorleone
  • Laatst online: 24-01 09:12
Ik heb hetzelfde als jou en kwam de DVD 2501X/N (van pixmania) tegen. Leek mij opzich een mooi dingetje voor weinig geld, maar ik wil wel graag weten of dit een beetje een Divx speler is en of deze evt. te upgraden is qua firmware en of hij ondertitels ondersteund (vind ik best belangrijk) de prijs is iig super.

respect tha DON Don's SPECS

Verwijderd

Grrrrrene schreef op 25 augustus 2004 @ 11:03:
De goedkoopste die ik heb gezien is een Medion 42068 voor 55 euro, maar de meningen daarover lopen nogal uiteen. Hij speelt subs, alle mpeg4 dingen (divX en xVid), maar de kwaliteit laat te wensen over. Veel DOA's.

knip knip
Ikzelf heb een medion aangeschaft voor 50 euries via mediamarkt, en tot nu toe echt geen enkele DOA"s gehad of wat dan ook!!

check maar ff deze link : http://www.inkoopacties.net/topic/v3160h2d

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-02 18:50

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

Ik heb zelf een Kiss dp 500, deze zijn volgens mij niet meer op de markt, maar wel andere varianten met hdd erin enzo. Ik vind hem af en toe vaag kwa bediening. Ik zou er zeker een kiezen met netwerkverbinding. Als je ooit een divx heb zonder subtitles kun je hem toch van je pc vandaan trekken.

Suc6 met zoeken

Specs: Server, WS boven, WS beneden

Verwijderd

[search=divx ervaringen speler]

Zoals je ziet hebben we erg veel aparte ervaringen topics met Divx/Xvid/DVD spelers. Nog één voor de categorie €130 vind ik een beetje overdreven. ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.