Toon posts:

ATI 9600 pro in reboot loop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi.

Ik zit met het volgende uiterst vage probleem. Ik heb net nieuwe omega drivers gedownload (2.5.67) en geinstalleerd en sindsdien blijft mijn pc rebooten als ik in windows XP kom. De hardware monitor in windows (pop up rechts onder in beeld) laat net zien "new hard ware found, ATI Rage WDM theater nog wat..." en dan reboot mijn pc. Nog iets raars is dat als ik de display adapters delete in windows dan vind hij er twee de volgende keer als ik start. Is dit om dat ik twee uitgangen heb op mijn kaart?
Ik heb nog geprobeerd de catalyst 4.8 te installeren van ati maar daar heb ik het zelfde probleem. Alleen als ik boot in safe mode dan kan ik in windows xp komen.
Hoe stop ik die reboot loop?

System specs:

Amd athlon xp 2600+
ASUS MB A7V8X-X KT400 AMD Athl
512Md DDRAM PC2700 333mhz
ATI RADEON 9600 pro 128 MB
Maxtor 80 gig hd
300 watt voeding

Verwijderd

Op de site van ATI staat een tool waarmee je alles van de drivers kan verwijderen. Haal die eens op en maak je pc schoon en dan een verse driver install.

linkje naar de pagina voor de tool
http://www.ati.com/support/drivers/misc/catalystutils.html

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-06 08:34
Heb je wdm driver geinstalleerd terwijl je dat helemaal niet nodig hebt?
Heb dat ook ooit eens gedaan, iedere keer ik mij aanmelde bij windows steeds het zelfde liedje: "new hardware....", dan loopt het mis in de installatie en staat er dat het apparaat niet correct werkt.
Kan je via veilige modus niet booten? Dan via configuartie scherm, apparaatbehaar en daar zou je ergens moeten zoeken achter iets met wdm en dat verwijderen.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ja ik heb nu het progammaatje van ATI geraaid en nu zou alles verwijdert moeten zijn. Nu boot mijn pc ook wel weer normaal. Ik zie echter nog wel steeds twee vga controllers ( nog geen drivers voro geinstalleerd maar windows vind er wel twee)

Als ik nu de drivers ga installeren hoe zorg ik er dan voor dat ie die wdm shit niet installeerd?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2004 21:08 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Uiteraard vindt Windows 2 controllers, een primary en een secondary.

Dat WDM verhaal lost zichzelf dacht ik op door het niet te installeren als daar om gevraagd wordt.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
K dan.. dan moet het wel lukken
maarre zal ik nu de omega drivers (2.5.67) gebruiken of die van ATI (catalyst 4.8)

• MelvinvdC
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-04 15:22
Dat is een persoonlijke keuze, sommige vinden Omega beter, andere DNA en weer andere de gewone Catalyst. Omega en DNA claimen beide dat ze beter beeld leveren alleen merkte ik hier niks van. Ik houd het gewoon bij Catalyst dan weet je zeker dat je goed zit.

Verwijderd

Topicstarter
Ja werkt dus nog steeds niet...
Heb nu alles verwijdert met die catuninstaller van ATI, ik installeer dan de nieuwe drivers van ATI. Dan na de eerste herstart heb ik weer het zelfde probleem. Hij zegt weer new hardware found, installing ATI WDM Rage theater. Dit terwijl ik de hele WDM directory heb verwijdert in de dir waar ik de nieuwe drivers heb neergezetn

Verwijderd

Topicstarter
Ja sluit deze post maar.

Ik heb het al opgelost. Ik heb eerst oude drivers geinstalleerd met de WDM reut erbij. Toen die WDM dingen gedisabled in devicemanager en toen de nieuwe drivers er over heen
Pagina: 1