Problemen met Asus A7V8X-X mobo

Pagina: 1
Acties:

• Sinty
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-08 18:41
Vorig jaar heb ik mijn pc upgegrade naar een A7V8X-X moederbord met daarop een Athlon XP 2200+ en 512 mb.Helaas heb ik al eens problemen met dit moederbord gehad en heb ik toen (het was nog onder garantie :) ) een nieuw in de plaats gekregen.Het probleem is dat mijn pc soms gewoonweg uitvalt en opnieuw opstart zonder dat er daar reden voor is.Ik ben zeker dat het niet omwillen van een virus is of zo, maar dat het te maken heeft met de electriciteittoevoer op mijn kamer.Onlangs is mijn pc dus eens uitgevallen en nu doet ie het elke dag wel 3 of 4 keer.ik heb er al aangedacht een soort van stroombeveileging(trust ups 400 is besteld) te halen maar ik ben niet zeker of dit al mijn problemen wel oplost?Verder overweeg ik ook up te graden naar een ahtlon XP 3000+ maar ik wel dit enkel doen ik zeker weet dat er een oplossing bestaat voor mijn probleem en mijn mob het kan trekken.
Kan iemand mij uit de nood helpen?

Asus K8V SE Deluxe, Athlon 64 2800+, XFX 6600 GT, 768 400 Mhz DDR RAM, 80 GB Maxtor 7200 rpm, philips dvdrw208

• TafkaT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-07 20:17
Ik zou eerder een kritische blik werpen op je voeding, post je voltages eerst maar eens.

Verwijderd

Idd post ff je voltage en temps..

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-08 16:19
wat zijn je spec en wat voor voeding heb je en wat zijn de problemen dan in je huis met de stroom toe voer!??!?! effe meer info graag!! :+

• Sinty
ff asus pcprobe opgezet, hier is wat ik krijg:
12,416V
4,919V
3,216V
1,648V

ff meer over de problemen met de stroomtoevoer als de lamp bovenaan in mijn kamer flikkert start mijn pc lekker opnieuw op, allesbehalve leuk natuurlijk.Meestal is het zo dat er ergens een happering is bij de verlichting, waardoor hij herstart.
Mijn specs zijn
Asus A7V8X-X mobo
Athlon XP 2200+
512 mb take ms memory @ 333mhz
voeding is een standaard 300 W voeding, kwam mee met de kas( heb ik ongeveer 1 jaar geleden gekocht)
Radeon 9600 Pro 256mb
Maxtor 80 GB HD
philips dvdrw 208

[ Voor 77% gewijzigd door Sinty op 24-08-2004 20:33 ]

Asus K8V SE Deluxe, Athlon 64 2800+, XFX 6600 GT, 768 400 Mhz DDR RAM, 80 GB Maxtor 7200 rpm, philips dvdrw208

• DaannO
  • Laatst online: 03-08 16:19
Sinty schreef op 24 augustus 2004 @ 20:28:
ff asus pcprobe opgezet, hier is wat ik krijg:
12,416V
4,919V
3,216V
1,648
zit wel goed bij mijn a7v600 is get ongeveer het zelfde de een wat lager de ander wat hoger dus volgens mij is dat m niet?!

• Sinty
hmm, na wat meer onderzoek ben ik erachter gekomen dat mijn moederbord geregeld een pieptoon afgeeft, waarna hij mijn cd-rom en dvd drives afspeurt en gewoonweg vervolgens vastloopt.De toon lijkt een beetje op die bij het opstarten,en het gebeurt op een willekeurig tijdstip( is dus niet afhankelijk van progr/applic)
in mijn logboeken vind ik ook niets terug wat mij iets wijzer kan maken.Mss heeft mijn moederbord een slag gekregen van de electriciteit en is het daardoor ontregeld?

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-03 17:18
tja als je lamp flikkerd en dan je pc opnieuw opstart zou ik eerder gaan denken aan dat het electrischiteits net bij je in huis een beetje brak is :p

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

• Spixo
  • Laatst online: 19:13
Valt de pc echt uit of restart hij? In het laatste geval kan het zijn dat Windows crasht in een BSOD en automatisch restart.

In dat geval zal ik de logboeken eens nakijken.

edit:
spuit 11, zie net dat je de logboeken al heb nagekeken

[ Voor 17% gewijzigd door Spixo op 26-08-2004 15:31 ]

• Sinty
hij valt ff uit, nog geen seconde, waarop hij herstart. hoeveel kans heb ik dat mijn probleem opgelost is als zon' trust ups 400 ga halen? da beveiligt mijn pc tegen electrische pieken en er zit een batterij in, zodat ik nog een half uur kan doorwerken

• Spixo
  • Laatst online: 19:13
Sinty schreef op 26 augustus 2004 @ 16:42:
hij valt ff uit, nog geen seconde, waarop hij herstart. hoeveel kans heb ik dat mijn probleem opgelost is als zon' trust ups 400 ga halen? da beveiligt mijn pc tegen electrische pieken en er zit een batterij in, zodat ik nog een half uur kan doorwerken
Ik denk dat dit niet de oplossing voor je probleem is. Het is meer een workaround.

Is je stopcontact geaard? Zonee -> begin daarmee.

Ik zou in ieder geval geen UPS aanschaffen maar gewoon het probleem proberen op te lossen, desnoods moederboard terug naar garantie oid.

Verwijderd

gast i weet bijna zeker wat jouw probleem is want ik heb prezies hetzelfde gehad. Het ligt aan je geheugen. Die is zeker weten niet compatible met force chip. Ik heb mijne omgeruild voor via maar dan ga je wel van 400 naar 366. kan mij niet boeien.

• Sinty
euh, ik heb geen nforce chip, maar een gewone via 400 chip, het geheugen is niet het probleem volgens mij, het werkt wel degelijk goed.ofwel is er iets waardoor mijn pc halverwege god weet wat vastslaagt, piept en doet alsof ie opstart met het resultaat dat hij blijft hangen. Ofwel piept hij, en start hij wel degelijk opnieuw op :? ik word er zo stilletjes aan gek van.Waarschijnlijk zal het mobo vervangen het enigste zijn dat hier iets aan kan doen, maar dat heb ik al eens gedaan( onder garantie weliswaar) nu is het echter uit garantie, en ik zie er tegen op een nieuw moederbord te kopen en daarbij het risico te lopen dat ik binnen 3 maanden hetzelfde voorheb.FF kennis gebeld en die komt dit weekend mijn electriciteitsleidingen eens uitpluizen, hopelijk kom ik te weten wat nu eigenlijk het probleem is anders 8)7

Verwijderd

Als je denkt dat het echt aan de stroom toevoer ligt,
Mischien kan je je pc eens op of een andere kamer testen als het alleen jou kamer ligt of bij de buren mischien, (hoef je neit ver te slepen met je pc)
offtopic:
Ik had laatst ook een probleem met spontane uitval, maar dat kwam omdat me cpu brak was nadat ik verkeerd een cooler erop had gezet waardoor er een hoekje af was gebroken(er zit een wijze les in: doe niks met haast!)

mischien is dat het ook bij jou maar dat betwijfel ik.
probeer anders eens memtest te runnen ik had ergens gehoord dat het ook het geheugen wel eens kans zijn,
en wat zijn je temperaturen van je cpu/mobo?

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:21

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Hej, ik denk ook dat ut je voeding is. Wat voor merk heb je? Q-tec? zou ik andere nemen, verder een hogere watt voeding.

Zoniet, dan ligt ut aan het geheugen, dat is vrij gevoelig, ik denk nog wel ut gevoeligste voor craches dan de rest van je pc.

Professioneel Heftruck Syndroom

Verwijderd

Als hij na 1 seconde weer opnieuw opstart ligt het denk ik niet aan iets dat te heet wordt. Heb je een virus o.i.d?

• vingerfrits
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

scan je comp op virussen kijk of de temps niet te hoog zijn in de bios. Of zoals al meerderen gezegd hebben gewoon op een ander stopcontact checken :o

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

• Sinty
ff nog wa verder gezocht, maar nog steeds geen oplossing gevonden.Ik heb er voor gezorgd dat de stroomvoorziening geen probleem meer kan zijn, er hangt ne iets aan dat tegen stroomstoten en dergelijke beschermd, en ook een battertij heeft...helaas doet ie et nog steeds :?
over het geheugen, dat zou mij verwonderen, ik de beide gleuven al een tijdje en ze hebben altijd perfect gewerkt, nog nooit problemen mee gehad.nu begin ik stilletjes aan te denken dat iets op mijn mobo gewoon stuk si(stroomstoot?) waardoor hij zomaar heropstart?mss e feature van asus of zo? zo het mobo flashen dan niet kunnen helpen?
ps:ook de temps zijn in orde, heb dit gecontroleerd met pcprobe

[ Voor 6% gewijzigd door Sinty op 28-08-2004 18:33 ]

Verwijderd

Ik heb ook dat mobo gehad, Mijn moederbord rebootte niet, maar sloeg gewoon helemaal vast. Als je op internet zoekt, Zie je dat er erg veel problemen zijn met die moederbord. Heb daarom een nieuw moederbord gekocht, En nu loopt me pc vlekkeloos!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-08 16:14

BertV

Handgemaakt

Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 18:39:
Ik heb ook dat mobo gehad, Mijn moederbord rebootte niet, maar sloeg gewoon helemaal vast. Als je op internet zoekt, Zie je dat er erg veel problemen zijn met die moederbord. Heb daarom een nieuw moederbord gekocht, En nu loopt me pc vlekkeloos!
Ding wordt gewoon veel verkocht.

Werkt hier prima.

Laatste BIOS gebruiken, goede voeding, niet overklokken, dan pas het bordje de schuld geven.
TgR_KILLER schreef op 26 augustus 2004 @ 15:28:
tja als je lamp flikkerd en dan je pc opnieuw opstart zou ik eerder gaan denken aan dat het electrischiteits net bij je in huis een beetje brak is :p
en misschien heeft ie er idd wel iets aan over gehouden

[ Voor 25% gewijzigd door BertV op 28-08-2004 19:06 ]

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Pagina: 1