Toon posts:

Router: Pc's zien elkaar niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
ik hoop dat mijn titel duidelijk genoeg is... :) .
Maar ik reageer weer op mijn eerder topics: SMC 7004VBR router inlogprobleem en SMC router krijgt geen verbinding.
Daar had ik veel problemen met de SMC router, maar ik heb ondertussen een nieuwe gekocht: een E-Tech en die is helemaal prima :*) .

Maar nu is het probleem dat de pc elkaar niet zien bij bv. 'Mijn Netwerklocaties'
De pc's staan in dezelfde werkgroep maar hij kan ze niet vinden of er toegang tot krijgen.
Als ik in mijn router kijk dan zie ik ze bij mijn DHCP clients wel staan.
Hoe kan bestanden overzetten en printen via mijn netwerk?
Ik hoop dat dit duidelijk genoeg is en als je nog iets moet weten, vraag het maar.
Bedankt Daaf

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

Heb je alles op de pc's wel ingeschakeld??
dus naast tcp/ip, ook "client voor microsoft networks" en "file en printersharing"?

[ Voor 5% gewijzigd door job op 24-08-2004 20:11 ]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
lukt het wel om direct \\ipadresandere computer te gebruiken?

Gast acounts aanstaan? Heb je uberhoud wel bestanden en printer delen aanstaan? En ook wat geshared? Als je niks shared zie je namelijk niks :).

Verwijderd

Topicstarter
Icey schreef op 24 augustus 2004 @ 20:11:
lukt het wel om direct \\ipadresandere computer te gebruiken?

Gast acounts aanstaan? Heb je uberhoud wel bestanden en printer delen aanstaan? En ook wat geshared? Als je niks shared zie je namelijk niks :).
als ik dat wil doen bij de LAN instellingn dan moet ik ze allereerst installeren maar dan gaat hij zeuren dat hij een diskette ofzo wil voor de stuurprogramma's maar kan ik dan niet gewoon de winxp cd erin doen?

Maar kijk als ik op PC1 zoek naar pc's in dezelfde werkgroep dan geeft hij een foutmelding maar als ik op PC2 ga zoeken naar pc's in dezelfde werkgroep dan vindt alletwee de pc's maar ik kan dan niet op die ander komen om naar bestanden te kijken of te printen...(beetje maffe zin)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2004 20:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
jongens, het is al voor mekaar :*) dus alles doet het en ik kan printen.

Is er geen mogelijkheid dat je op ALLE schijven of/en bestanden kan kijken zonder ze eerst in de gedeelde map te zetten?

Alvast bedankt
Daaf

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

je kan elke gewenste map delen.. zo kan je je bestanden rustig laten staan.
Of je deelt je hele hd in een keer.

ik zou zeggen gebruik eens de rechtermuisklik op een folder.

[ Voor 9% gewijzigd door job op 24-08-2004 20:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
damster schreef op 24 augustus 2004 @ 20:57:
je kan elke gewenste map delen.. zo kan je je bestanden rustig laten staan.
Of je deelt je hele hd in een keer.

ik zou zeggen gebruik eens de rechtermuisklik op een folder.
KIJK dat is het, :*).
Maar dan nu mijn allerlaatste vraag van vandaag :P als ik op PC 1 zit en dan bij Mijn Netwerklocaties naar PC2 wil door openen dan vraagt hij om een wachtwoord. Ik heb al geprobeerd om het wachtwoord van die account op die PC maar dat is het niet. wat moet ik daar invoeren?
Pagina: 1