[Outlook 2003] Importeren vanuit Outlook 2002

Pagina: 1
Acties:

• Mindwalker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-05 22:36

Mindwalker

zappen is zinloos

Topicstarter
Binnenkort stappen we binnen ons bedrijf over van Windows XP naar Windows Terminal Server onder Windows Server 2003. Hiervoor wil ik alle mailboxen overzetten van Outlook 2002 (versie 10.2627.2625) naar Outlook 2003 (versie 11.5608.5606), draaiend onder die Server 2003 in combinatie met Exchange. Ik dacht dat het ex- en importeren van de mail een kleine stap was, maar het blijkt dus een vergissing.

Het exporteren is geen probleem: ik kies voor .pst-bestanden. Vervolgens geeft Outlook 2003 bij het importeren echter aan:
Het bestand H:\mail.pst heeft de maximale grootte bereikt. Als u de hoeveelheid gegevens in dit bestand wilt reduceren, moet u de items die u niet meer nodig hebt selecteren en vervolgens definitief verwijderen door op SHIFT+DELETE te drukken. U kunt ook overwegen om het nieuwe bestand met persoonlijke mappen van Outlook (.pst) te gebruiken dat is geïntroduceerd in Outlook 2003. Dit bestand biedt een grotere opslagcapaciteit voor items en mappen.
Blijkbaar geldt er een beperking voor de grootte van het te importeren pst-bestand. Vreemd, want de melding verschijnt al bij .pst-mailbestanden van nauwelijks 13 MB.

De ‘overweging’ waar men het over heeft is een nieuwe indeling van pst-bestanden in Outlook 2003, maar ik kan natuurlijk niet in dat formaat exporteren vanuit Outlook 2002. Converteren kan, voor zover ik heb kunnen nalezen op de site van Microsoft, ook niet.

Wat wel een mogelijkheid is, is om binnen Outlook 2003 een nieuw gegevensbestand met de indeling “97-2002” te creëren (Bestand -> Nieuw -> Outlook gegevensbestand) en vervolgens daarin de pst-bestanden te importeren. Helaas geeft dit hetzelfde resultaat als in de bovenstaande quote.

Wat ik nog vreemder vind, is dat ik - voordat ik importeer – wel gewoon het bestand kan uitlezen. Dat wil zeggen: ik zie al mijn mapjes 'in het bestand zitten'. Het formaat wordt dus blijkbaar wel herkend, maar er is puur een probleem met de grootte. Het probleem wordt niet veroorzaakt door een policy in Exchange, want daar is de maximale grootte ver boven de grootte van het bestand gezet.

Wie kan me vertellen hoe ik het Outlook 2002 .pst-bestand zonder bovenstaande problemen kan importeren in Outlook 2003? Ik heb op GoT en andere sites diverse onderwerpen gezien over importeren en compatibiliteit, maar daabij is de situatie vaak net even anders en verschijnt niet dezelfde fout als ik heb.

I know I'm dead on the surface, but I am screaming underneath

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ik kan me niet voorstellen dat het bestand serieus te groot is. Die van mij was wel een aantal factoren groter toen ik overg ging :+

Ik ken geen bug die dit doet, maar zoek er toch even op. Anders: is het PST niet corrupt? Doe eens een scanpst, lijkt me stug als het bij iedere PST is maar toch kan het geen kwaad :)

"Fout" alternatief is een upgrade doen over de oude OL heen, waarbij de PST wordt overgenomen ()of deed je dat al?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• wens
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-08 17:23
Misschien een optie zonder importeren en exporteren:
Je kunt de 'oude' Outlook 2000 pst gewoon in Outlook 2003 openen.
Als je en een nieuwe pst en de oude pst samen in Outlook 2003 kun je alle gegevens verslepen.

Nadeel is dan: als je een gebruiker hebt die heel veel extra mappen heeft, dan zul je ook die handmatig moeten verslepen.

• Mindwalker

Mindwalker

zappen is zinloos

Topicstarter
F_J_K schreef op 24 augustus 2004 @ 19:57:
Ik kan me niet voorstellen dat het bestand serieus te groot is. Die van mij was wel een aantal factoren groter toen ik overg ging :+

Ik ken geen bug die dit doet, maar zoek er toch even op. Anders: is het PST niet corrupt? Doe eens een scanpst, lijkt me stug als het bij iedere PST is maar toch kan het geen kwaad :)

"Fout" alternatief is een upgrade doen over de oude OL heen, waarbij de PST wordt overgenomen ()of deed je dat al?
Het bestand is in elk geval niet corrupt. Ik heb het meerdere malen opnieuw ge-exporteerd, en ook bij andere .pst-bestanden krijg ik dit resultaat. Ik heb bij één mailbox alle onbelangrijke mail, verzonden items en de al verwijderde items weggegooid tot het bestand ongeveer 600 KB groot was. Dat werkte dan wel prima. Helaas is 600 KB vrijwel niks. Mijn mailbox is 384 MB en bevat allemaal items die absoluut niet weg kunnen.

Ik heb inderdaad ook overwogen om alle Outlook 2002 installaties te upgraden naar 2003 en daarna te gaan exporteren, maar dan moet ik daarvoor alle werkstations (XP) af. Voorheen werkte iedereen namelijk lokaal op zijn/haar computer. Ik houd deze optie wel achter de hand als plan B :+

De scan zal ik ook even doen, al verwacht ik niks bijzonders.

[edit]

Scan heeft niets bijzonders opgeleverd. 30 mappen, 3000 bestanden, 0 fouten.

[ Voor 4% gewijzigd door Mindwalker op 24-08-2004 20:31 ]

• Mindwalker

Mindwalker

zappen is zinloos

Topicstarter
wens schreef op 24 augustus 2004 @ 20:07:
Misschien een optie zonder importeren en exporteren:
Je kunt de 'oude' Outlook 2000 pst gewoon in Outlook 2003 openen.
Als je en een nieuwe pst en de oude pst samen in Outlook 2003 kun je alle gegevens verslepen.

Nadeel is dan: als je een gebruiker hebt die heel veel extra mappen heeft, dan zul je ook die handmatig moeten verslepen.
Je bedoelt gewoon de .pst op Outlook drag&droppen? Daarmee heb ik zojuist Outlook 2003 om zeep geholpen. Misschien kan ik het beter eerst met een klein mailbestand proberen...

Openen via 'Bestand -> Openen -> Outlook gegevensbestand' gaat wel okee, maar vervolgens kun je de nieuwe map niet openvouwen omdat dan weer dezelfde foutmelding naar voren komt.

Ik ga morgenochtend weer eens verder experimenteren, maar nieuwe suggesties zijn ondertussen natuurlijk meer dan welkom :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

naar Outlook 2003 (versie 11.5608.5606)
IIRC is het versienummer wat laag. Je hebt wel alle patches geinstalleerd via officeupdate?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Mindwalker

Mindwalker

zappen is zinloos

Topicstarter
Ik heb de oplossing te pakken :)

Het blijkt niets te maken te hebben met een compatibiliteitsprobleem of iets in die strekking. De Outlook 2003 policy heeft de instelling welke is aangegeven in bytes, dus ik miste drie nullen :) De maximale grootte stond op ongeveer 600 KB terwijl ik dacht dat het 600 MB was.

Stom... maar allemaal bedankt voor de suggesties!

[ Voor 8% gewijzigd door Mindwalker op 25-08-2004 14:32 ]

Pagina: 1