Toon posts:

Bestaande stereo versterker gebruiken in homecinema?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in het bezit van een Rotel 980BX versterker (2 kanaals stereo), 2 goede boxen, een Rotel cd speler en een simpele DVD speler. Ik zou deze set graag uitbreiden tot home cinema set en niet inboeten op de kwaliteit bij het afspelen van audio cd's.

De meest logische oplossing zou zijn om een homecinema set van Rotel te kopen (of een merk van vergelijkbare kwaliteit), maar dit is mij te duur. Voor films hoef ik namelijk niet die kwaliteit te halen die ik met het afspelen van audio-cd's behaal. Toch zou ik natuurlijk graag mijn huidige boxen willen gebruiken als frontspeakers in de homecinema set.

Is er een opossing beschikbaar waarbij ik mijn bestaande installatie kan combineren met een installatie die de overige kanalen voor het bioscoopgeluid aansturen?
Ik zou dus het liefst een relatief goedkope set ernaast hebben om de aansturing van de overig kanalen te doen en mijn Rotel versterker gebruiken om de frontspeakers aan te sluiten.

• Gemineye
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-11-2024

Gemineye

KEFalicious..

dan koop je toch een dolby digital receiver met pre-outs, en hang je je rotel aan de pre-outs? Dan gebruik je zelfs bij het bekijken van films je rotel voor de voorspeakers..

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

Verwijderd

Dit is zeker mogelijk.
Wat je dan nodig hebt is een Receiver met pre-outs voor je front boxen.
Voor zover ik weet heeft alleen marantz deze optie bij de instap receivers.

Je sluit je versterker op de preout van je receiver aan.
Voor cd doe je niks anders dan dat je nu al doet.
Alleen als je dvd wilt kijken schakel je je amp en je receiver aan.

Tape in amp-----interlink-----pre out receiver

Verwijderd

in welke prijs klasse zoek je?

• cavvie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05-2022
correct heeft nu een Marantz SR-5400 B 6.1/6X90W (8 OHM)/RDS/COMP-OUT Zwart met pre-outs staan voor 399 in de koopjeshoek

da's misschien iets?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!
Ik ben eigenlijk op zoek naar iets goedkopers. Misschien kan ik ergens een goede tweedehands vinden.

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-04 17:18

Boekster

Naimoholic

Misschien even melden dat de pre-outs dan op de tape-loops komen van de versterker :) .
Ook zorgen dat je de stereoversterker niet te hard hebt staan als je film gaat kijken, dan knalt het geluid er aardig uit!

Music Addicted

Pagina: 1