Toon posts:

partitie verwijderd op raid config

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
Ik heb per ongeluk mijn partities verwijderd toen ik met een linux installatie bezig
was. Er staan nogal erg belangerijke gegevens op die schijf dus wil ze graag terug Ze staan op een raid stripe configuratie wat het wat lastiger maakt.

Dit is wat ik tot nu toe geprobeerd heb;

Lost and found
Maar dat gaat niet werken omdat ik geen raid driver kan laden onder dos.

Partition magic
Geeft deze foutmelding bij het scannen (undelete) van de schijf
Acces violation at adress 004b8016 in module 'pmagicnt.exe' . read of address 000004c

getdataback
werkt perfect maar dan moet ik eerst een andere schijf regelen die ik kan gebruiken om de gegevens veilig te stellen.

is er mischien een ander programma die de partities kan retaureren op de schijven?

Het zijn 2 maxtor 60 gig schijven op een asus mobo met een mbfastrack 133

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-01 22:47

Vidra

Vragen?

Er is ook r-studio ... maar je blijft met het probleem zitten dat je een andere hd nodig hebt om de data op te recoveren....!!!

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
GetDataBack schijnt toch echt een van de beste te zijn... Als het echt ERG belangrijke data zijn zoals je in je TS zegt, loont het wel de moeite een andere schijf te regelen/lenen/kopen...

Verwijderd

Sorry (een " kleine" glimlach onderdrukkend)

Maar is een stripe een goede opzet als het belangrijke data is? Dan ben je opzich niet echt zuinig op je data. Het afbreukrisico is redelijk groot.. Ik heb zelf een keer gehad dat mijn mobo naar zijn grootje ging en dat ik daardoor geen zelfde raid controller meer kon krijgen (ik had natuurlijk ook mijn raid config niet gesaved)
Oopsie... bijna 400gb aan data weg...

In iedergeval zal ik nog even voor je meezoeken...

Ik zou ondertussen tenminste een schijf extra regelen... ennu... een 60gb schijf is nieuw ook niet zo duur (en je kan raid 5 doen voortaan, als je tenminste je partities met rust laat O-) )

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2004 20:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
oke ik heb lost and found gebruikt om alle gegevens op aan andere schijf te copieren. Maar nu heb ik nog een probleem om in mijn documenten te komen er stonden favorieten in en had nogal een heleboel op men bureaublad staan.
Dus dan moet je eerst soort inloggen of is er een manier om het te kraken ofzow?