Toon posts:

Meerdere printers defect, misschien door virus?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een tijdje geleden had een collega van mij een probleem met z'n HP printer, de printer deed simpelweg niets. Ik zijn printer meegenomen en op mijn computer aangesloten. Nieuwste driver gedownload, maar ook bij mij niets! Dus tegen hem gezegd dat er weinig aan te doen was. Enkele dagen later kapt mijn printer er ook mee (canon). Niet meer aan de praat te krijgen. Nieuwe software e.d. al geprobeerd. Die collega leent een printer van iemand anders en ook die is nu kapot!!!! Een 3e iemand heeft los van ons hetzelfde probleem.

Bestaat er zoiets als een virus die printers uitschakeld??? Of heeft iemand anders een idee van wat het kan zijn.

• tvdleur
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-12-2024

tvdleur

ehh...okay?

Lijkt me niets met virussen te maken te hebben, meer met het weer van de laatste tijd (energiewisselingen in stroomnetwerk, onweer,etc)

Vanuit mn werk weet ik heel erg goed dat printervoedingen en elektronica hier verschrikkelijk gevoelig voor zijn, helaas....

[ Voor 3% gewijzigd door tvdleur op 24-08-2004 19:25 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat is niets? Als je bv. een zelftest opstart als de printer niet aangesloten is op de PC werkt de printer dan ook nog niet? :)

Terwijl een virus theoretisch gezien misschien een printer zou kunnen vernielen lijkt het mij zeer onwaarschijnlijk. Het zijn niet allemaal dezelfde printers toch?

Verwijderd

Topicstarter
De zelftest pagina werkt niet. Het enige dat het doet is het storingslampje. Hij reageerd wel bij het openen van de klep. De cartridge komt netjes naar het midden. Maar 4 printer achter elkaar op 2 verschillende computers kan toch niet zomaar een spanningswisseling zijn????

• TheGhost
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-07 10:04
Heb je die pc van je collega al eens doorgelicht?? Misschien is er een poort brak? Spanning zal het niet zijn als het storringslampje het wel gewoon doet. Stof?

I'm not weird, I'm a limited edition

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-11 22:59
Als je er een spanningsfilter/piekstroomfilter tussen plaatst.. heb je het probleem dan nog?
Het lijkt me idd geen virus

Verwijderd

Topicstarter
Heb geen spanningsfilter. Maar het rare is gewoon dat het met 2 computers is. Denk dat het einde verhaal voor de printers is, ook omdat de zelftestpagina het niet doet. Maar waar ik bang voor ben is dat als ik nu een nieuwe printer koop ik weer hetzelfde probleem heb. Heb er ook nog aan gedacht om een seriele kabel te gebruiken i.p.v. de usb, maar dat maakt denk ook niet dat dat uitmaakt omdat de zelftest ook niet werkt.
Pagina: 1