[Foto DVD] Mag het iets meer dan een slideshow?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.342 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Counter-Strike
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Counter-Strike

Maar ik speel het niet!

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een stukje software dat mijn vakantiefoto's op DVD kan zetten op zo'n manier dat het in de meest gangbare standalone (PAL) DVD-spelers ten tonele gespreid kan worden.

Er zijn legio programma's te vinden die hiertoe in staat zijn, een simpele zoekopdracht op google en hier op GoT brengt je een eind op weg. Mijn probleem is echter dat ik vind dat je er te weinig mee kunt. Enkele "eisen" die zo in mij naar boven komen:
  • De mogelijkheid tot het maken van menu's met submenu's. Het eerste menu bevat bijvoorbeeld de landen waar de reis plaats vond, in het gekoppelde submenu vind je albums met foto's van het betreffende lang gesorteerd op - bijvoorbeeld - plaats.
  • Een overzicht van thumbnails in een geslecteerd album (=plaats) waardoor via de afstandsbediening te navigeren is. Top zou het zijn als je vanuit hier dan bijvoorbeeld een slideshow kunt starten!
  • De slideshow zelf zie ik het liefst zelf ook met wat een forward/backward(/pauze) knop.
Een fancy uiterlijk is niet direct een vereiste, de functionaliteit staat wat mij betreft voorop. In de programma's die ik tot noch toe geprobeerd heb lijkt het tegenovergestelde waar; velen templates en effecten overspoelen het programmavenster. Ook de mogelijkheid tot het toevoegen van bewegend beeld en geluid is meer regel dan uitzondering.

Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die dit soort features in gedachten heeft bij een foto dvd. Kent iemand een programma dat een dvd op de door mij omschreven wijze kan samenstellen?

Alvast bedankt!

Dit is het einde van deze mededeling. De mogelijkheid tot reageren is aanwezig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119912

MOM!! ff kijken hoe proggie heet, Ulead DVD pictureShow SE. Die gebruik ik, maar helaas niet gratis

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 119912 op 24-08-2004 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-06 16:14
MyDVD van Sony doet het ook heel aardig. Ik heb hier hele leuke compilaties mee gemaakt, incl. geanimeerde menu's, submenu's etc.
Zat gratis bij mijn DVD-writer.

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Counter-Strike
  • Niet online

Counter-Strike

Maar ik speel het niet!

Topicstarter
Anoniem: 119912 schreef op 24 augustus 2004 @ 22:46:
MOM!! ff kijken hoe proggie heet, Ulead DVD pictureShow SE. Die gebruik ik, maar helaas niet gratis
Deze had ik al geprobeerd, ik kan alleen nergens submenuutjes aanmaken. PictureShow maakt pas een nieuw menu aan als het huidige vol staat met slideshows.
Patten schreef op 24 augustus 2004 @ 23:31:
MyDVD van Sony doet het ook heel aardig. Ik heb hier hele leuke compilaties mee gemaakt, incl. geanimeerde menu's, submenu's etc.
Zat gratis bij mijn DVD-writer.
Is het van Sony? Ik vond via Google Sonic MyDVD Studio Deluxe 5.3 maar dat is van Sonic Solutions. Helaas geen trial beschikbaar :'(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Reino
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-11-2024
Dit is dus precies waar ik ook al een tijdje naar op zoek ben, maar ik heb dus ook nog niets kunnen vinden wat voldoet aan mijn (en TS' vereisten)....

Dit moet toch te vinden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Stomme vraag misschien, maar maakt dat het ook mogelijk om op een ouder model DVD speler dat geen JPEG ondersteunt, foto's te bekijken? Of laadt hij de pics alsnog als .jpg en heb je gewoon pech?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-06 15:30
Ik gebruik sinds kort Magix Foto op DVD/CD; en ben er erg tevreden over.. Leuke overgangen en effecten; muziek ed.

Heb zelf Ulead, PictureonDVD en wat andere programma's geprobeerd, maar blijf toch bij Magix

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Counter-Strike
  • Niet online

Counter-Strike

Maar ik speel het niet!

Topicstarter
El Reino schreef op 25 augustus 2004 @ 12:57:
Dit is dus precies waar ik ook al een tijdje naar op zoek ben, maar ik heb dus ook nog niets kunnen vinden wat voldoet aan mijn (en TS' vereisten)....

Dit moet toch te vinden zijn?
Blij te horen dat ik niet de enige ben!
Grrrrrene schreef op 25 augustus 2004 @ 13:02:
Stomme vraag misschien, maar maakt dat het ook mogelijk om op een ouder model DVD speler dat geen JPEG ondersteunt, foto's te bekijken? Of laadt hij de pics alsnog als .jpg en heb je gewoon pech?
Jazeker, dit soort programma's maken een film volgens de dvd standaarden. Het is in feite gewoon een film (met bijbehorend interactief menu).
Krypt schreef op 25 augustus 2004 @ 13:05:
Ik gebruik sinds kort Magix Foto op DVD/CD; en ben er erg tevreden over.. Leuke overgangen en effecten; muziek ed.

Heb zelf Ulead, PictureonDVD en wat andere programma's geprobeerd, maar blijf toch bij Magix
Die gaan we eens proberen! Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Counter-Strike
  • Niet online

Counter-Strike

Maar ik speel het niet!

Topicstarter
Magix Foto op DVD/CD is het ook niet :'( Met de trial kun je bovendien vrij weinig uithalen.

Tot noch toe bevalt ProShow Gold 2.0 het best, maar voor het goede bevat ook dit programma te weinig van mijn eisen :'(

Nog iemand met een alternatief?

[ Voor 4% gewijzigd door Counter-Strike op 04-09-2004 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-06 17:26

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Deze is helaas alleen te koop ben ik bang :| maar misschien wel wat je zoekt...
http://softsite.org/dvd_slideshow/

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95744

Ik heb mydvd ook bij mijn msi dvd brander gekregen maar heb het probleem dat hij geen image bestand kan maken als ik wil gaan branden.

Ik weet niet waar dit aanligt maar ja ik ben inmiddels overgestapt naar Proshow en is echt een goede programma.! :9~

Maar als iemand ook het bovenstaande probleem meegemaakt heeft zou ik het graag willen weten en hoe je het opgelost heb (als je het opgelost heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125232

Ik gebruik hiervoor Pinnacle. Je kan Menu's maken. Werkt perfect. Gebruik ik ook voor videobewerking...

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-06 07:24
Je kunt ook PhotoVCD Lite gebruiken: http://www.nu2.nu/photovcd/
De eerstvolgende versie kan ook DVD's "doen".
Of IrFanView in combinatie met de plugins-pack: http://www.irfanview.com/

Beide zijn freeware.

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Heb geen idee of je er iets aan uit wilt geven maar je kan ook kijken naar Adobe Encore DVD (kan je menu's mee maken, tijdslijnen met muziek en natuurlijk kan je eventueel in een edit programma alle foto's achter elkaar zetten met overgangen etc.), de thumbnails weet ik niet of dat automatisch gemaakt kan worden (vooral niet als je veel foto's hebt).

Daarnaast kan je ook TMPeg DVD creator proberen...heeft ook wel wat mogelijkheden (niet zo veel)

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Counter-Strike schreef op zaterdag 04 september 2004 @ 19:16:
Magix Foto op DVD/CD is het ook niet :'( Met de trial kun je bovendien vrij weinig uithalen.

Tot noch toe bevalt ProShow Gold 2.0 het best, maar voor het goede bevat ook dit programma te weinig van mijn eisen :'(
Nog iemand met een alternatief?
Waarom is proshow gold niet voldoende ? Als het enkel voor fotos is lijkt me dit een van de besten. Enkel jammer dat je niet even een filmpje erop kan gooien ?! :/

• -RenE-
  • Laatst online: 08-06 08:22
iDVD kan dat allemaal. Wordt gratis met je Apple meegeleverd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:30

DeFeCt

je wéét toch

Hier nog iemand die opzoek is naar hetzelfde. Ik wil eigenlijk ook nog eens dat mijn bestanden gewoon jpeg blijven en niet een of andere ranzige mpeg, dan is de DVD namelijk gelijk mijn backup..

Iemand ervaring met Microsoft Digital Image Suite 10?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Niet online
DeFeCt schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 20:54:
Hier nog iemand die opzoek is naar hetzelfde. Ik wil eigenlijk ook nog eens dat mijn bestanden gewoon jpeg blijven en niet een of andere ranzige mpeg, dan is de DVD namelijk gelijk mijn backup..
Iemand ervaring met Microsoft Digital Image Suite 10?
Die kan je er toch gewoon bijplaatsen ? Enkel ff kijken of je dvd-speler dan nog met de dvd overweg kan ! Heb zelf geen standalone, maar ik dacht dat er sommige waren die het wel konden en anderen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakoina
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-06 14:26

Dakoina

Newbie archer

Kheb al veel geprobeerd, maar proShow Gold heeft mijn hart gewonnen, zelfs de dure pakketten kunnen soms niet wat dit programma kan. vooral de musictracks regelen, en de onscreen textmogelijkheden etc... lege images + eigen text, meer dan genoeg overgangen wie niet genoeg heeft aan fades etc etc

sorry, niemand kan mij weerhoude van dit progje :)

/edit, alleen de thumbnails ... is al tijdje geleden... weet ik niet of deze zichtbaar zijn (wel als preview van eerste frame van filmpje-slideshow)

[ Voor 18% gewijzigd door Dakoina op 06-01-2005 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31082

Heb onze vakantiefoto's en filmpjes op dvd gebrand via memories on tv. Kon je keuzemenu's mee aanmaken, muziek toevoegen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26121

Interessant topic, ik heb ook nog steeds niet mijn ideale pakket gevonden om een slideshow te maken. Even een concrete vraag: met welke software kun je een slideshow maken die niet automatisch loopt, maar met een forward/backward knop. Eigenlijk net zoals een ouderwetse dia projector ;)

Anoniem: 136143

Anoniem: 26121 schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 08:25:
Interessant topic, ik heb ook nog steeds niet mijn ideale pakket gevonden om een slideshow te maken. Even een concrete vraag: met welke software kun je een slideshow maken die niet automatisch loopt, maar met een forward/backward knop. Eigenlijk net zoals een ouderwetse dia projector ;)
Jammer dat er hier nog geen antwoord op is. Ik ben hier dus ook naar opzoek. Als je je foto collectie aan iemand laat zien kan je ook tussendoor praten over je foto's.

Dus nogmaals de vraag: Weet iemand een pakket waarmee je een dvd-foto-show kan maken waarbij je na elke foto op next moet klikken?

• Walkman
  • Niet online
Anoniem: 136143 schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 15:18:
[...]

Jammer dat er hier nog geen antwoord op is. Ik ben hier dus ook naar opzoek. Als je je foto collectie aan iemand laat zien kan je ook tussendoor praten over je foto's.

Dus nogmaals de vraag: Weet iemand een pakket waarmee je een dvd-foto-show kan maken waarbij je na elke foto op next moet klikken?
Daarvoor kan je toch gewoon de pauze knop drukken, zet je je foto's op 5 seconden tonen...of je moet van elke foto een menu willen maken...dan kan je natuurlijk gewoon een button maken die naar de volgende foto (menu) gaat....maar dat is wel redelijk wat werk....

Anoniem: 26121

Walkman schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 21:02:
[...]

Daarvoor kan je toch gewoon de pauze knop drukken, zet je je foto's op 5 seconden tonen...of je moet van elke foto een menu willen maken...dan kan je natuurlijk gewoon een button maken die naar de volgende foto (menu) gaat....maar dat is wel redelijk wat werk....
Op de pauzeknop drukken is natuurlijk niet echt een optie. Dan druk je op pauze, wil je weer verder, moet je eerst nog even wachten totdat de volgende komt. Of het is net andersom en je drukt te laat en ben je al bij de volgende foto. Bovendien zou het ook wel handig zijn als je gemakkelijk weer kan terugbladeren naar de vorige foto(s).

• -RenE-
  • Laatst online: 08-06 08:22
Anoniem: 136143 schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 15:18:
[...]

iPhoto

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-06 16:29

Acid_Burn

uhuh

Anoniem: 26121 schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 08:25:
Nero.. nieuwe SuperVCD,
sleep je jpg's naar de track sectie en je hebt precies wat je omschrijft ;)

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Anoniem: 26121 schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 21:29:
[...]

Op de pauzeknop drukken is natuurlijk niet echt een optie. Dan druk je op pauze, wil je weer verder, moet je eerst nog even wachten totdat de volgende komt. Of het is net andersom en je drukt te laat en ben je al bij de volgende foto. Bovendien zou het ook wel handig zijn als je gemakkelijk weer kan terugbladeren naar de vorige foto(s).
Het probleem is gewoon dat het aan het DVD-formaat ligt....of je doet het met de pauze button en anders zit je vast aan aparte menu's voor elke foto....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Walkman schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 10:30:
Het probleem is gewoon dat het aan het DVD-formaat ligt....of je doet het met de pauze button en anders zit je vast aan aparte menu's voor elke foto....
Here Philips, Sony, etc.. doe hier eens wat mee 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nellemar
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-03 22:06
Wat dacht je om voor elke foto een chapter te laten maken. Kan je vooruit en terug bladeren...
ideetje misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nellemar schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 11:26:
Wat dacht je om voor elke foto een chapter te laten maken. Kan je vooruit en terug bladeren...
ideetje misschien?
Dat is misschien wel een idee inderdaad. Dan kun je hem heeeeeeeeeel lang laten zien, dus dat ie eigenlijk niet automatisch gaat, maar met de foreward knop op je afstandsbediening kan je naar de volgende foto (chapter dus)

kunnen we wel eens uit gaan zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Lijkt me de oplossing die ik voorstelde...de vraag is natuurlijk wel hoe lang dan de uiteindelijke film wordt....je dient daar wel rekening mee te houden....het wordt namelijk wel zo op dvd gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133472

Kan me vergissen natuurlijk maar ik denk niet dat "elke foto een hoofdstuk" de oplossing is. Een DVD speler speelt namelijk automatisch elk volgend hoofdstuk af. Je kunt dan weliswaar vooruit en terug zappen, maar je hebt nog steeds geen pauze-knop oplossing.

Mijns inziens biedt de DVD-standaard niet alles qua mogelijkheden wat je van een slideshow wel zou verwachten. De DVD is dan wel een Digital Versatile Disc, maar zag oorspronkelijk het licht als Digital VIDEO Disc. En video is per definitie bewegend beeld, een slideshow is een verzameling stilstaande beelden die achter elkaar staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Apple iDVD doet het perfect en simpel enige is natuurlijk wel dat je er een mac voor nodig hebt nou is dt toch wel handig voor foto's want ook iPhoto en natuurlijk itunes zijn erg fijn. het leuke is dat het allemaal gebruik maakt van elkaars databases en dat is best fijn.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117277

Ik gebruik Proshow GOld. Het werkt fantastisch.
Alleen mis ik ook de mogelijkheid van een skip functie van foto naar foto
Maar ok, ik kan leven met dit gemis.

Wat ik echter een veel groter probleem vind is de kwaliteit van de Foto Show op TV.
Ik gebruik foto's van 2048 x 1536, die op mijn monitor én via TV Out op TV (...!! ) haarscherp zijn, maar in de Show die Proshow genereert en afgespeeld wordt via de DVD speler echt wazig zijn.

Ik heb ge-experimenteerd met een CDRW'tje en de settings VCD, SCVCD en DVD in Highest Quality.
Het blijft niet fijn om te zien.

Weet iemand hoe dit nu kan?
Ik snap er niks van nl.....
( heb ook Ulead ulead PictureShow 3.0 geprobeerd, met zelfde probleem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Anoniem: 117277 schreef op maandag 02 mei 2005 @ 11:46:
Ik gebruik Proshow GOld. Het werkt fantastisch.
Alleen mis ik ook de mogelijkheid van een skip functie van foto naar foto
Maar ok, ik kan leven met dit gemis.

Wat ik echter een veel groter probleem vind is de kwaliteit van de Foto Show op TV.
Ik gebruik foto's van 2048 x 1536, die op mijn monitor én via TV Out op TV (...!! ) haarscherp zijn, maar in de Show die Proshow genereert en afgespeeld wordt via de DVD speler echt wazig zijn.

Ik heb ge-experimenteerd met een CDRW'tje en de settings VCD, SCVCD en DVD in Highest Quality.
Het blijft niet fijn om te zien.

Weet iemand hoe dit nu kan?
Ik snap er niks van nl.....
( heb ook Ulead ulead PictureShow 3.0 geprobeerd, met zelfde probleem)
Misschien moet je je foto's eerst zelf ff naar PAL converteren met een programma dat goede kwaliteit aflevert. Zelf gebruik ik daar bijvoorbeeld Photoshop voor. Nu doet Proshow dat voor je, maar misschien gebruikt dat programma wel helemaal geen bicubic resampling en dat soort zaken.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50159

JanPedaal schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 11:55:
[...]

Misschien moet je je foto's eerst zelf ff naar PAL converteren met een programma dat goede kwaliteit aflevert. Zelf gebruik ik daar bijvoorbeeld Photoshop voor. Nu doet Proshow dat voor je, maar misschien gebruikt dat programma wel helemaal geen bicubic resampling en dat soort zaken.
Hoe doe je dat precies dan met Photoshop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Anoniem: 50159 schreef op zondag 12 juni 2005 @ 21:16:
Hoe doe je dat precies dan met Photoshop?
Het makkelijkst is om een action op te nemen, waardoor je in het vervolg met 1 druk op de knop kan converteren.
- foto openen
- canvas resize: uitbreiden naar 4:3 verhouding (als foto nog geen 4:3 is, zoals bijvoorbeeld standaardfoto's van 15x10 cm). Hiermee ontstaan "balken" naast of boven/onder de foto in de backgroundkleur om het scherm op te vullen; ik neem altijd zwart. Natuurlijk kan je ook beslissen om een deel van je foto dat minder interessant is weg te knippen om op die manier een beeldvullende foto over te houden.
- converteren met image resize naar 720x576 pixels (let op: maintain aspect ratio moet dus uit staan). Zorg dat bicubic resample aan staat voor de beste kwaliteit.

Resultaat is een foto op precies PAL resolutie. Omdat de pixel aspect ratio van een TV 1:1,33 is en die van een computer monitor 1:1 zal de foto nu vertikaal uitgerekt lijken, maar dit is ter compensatie en de foto zal op TV juist goed weergegeven worden.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50159

Ik dank u ! Ik heb net ook eens gewerkt met ProShow Gold en dit werkt echt zalig. Heb er nog geen DVD van gemaakt dus ik weet nu nog niet of ik het probleem ga hebben van de wazige foto's. Anyway die resize naar PAL zal waarschijnlijk wel helpen. Top Bedankt man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Laatst online: 11-06 16:29

Acid_Burn

uhuh

@Eduarooo
In ProShow even het vinkje 'anti-flicker filter' uitzetten. Wat ie anders doet is een blurfilter over je foto gooien zodat fijne details niet staan te knipperen op een 50Hz tv.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-06 12:47
Dus de oplossing voor de vraag van de topicstarter is IMHO.
Eerst b.v. per land een slideshow maken en opslaan mpeg-2 DVD standaard filmpje,
met Photo2DVD, MemoriesOnTV, of Proshow gold of een ander fotoprogramma.
Vervolgens de filmpjes laden in TMPGEncDVDAuthor daarin kan je per foto chapter cut editten.
Dus elke foto wordt een hoofdstukje.( volgens mij kan een DVD meer als 100 hoofdstukjes bevatten)
Vervolgens de VIDEO_TS en AUDIO_TS branden.
Eventueel kan je ook nog een mapje met de orginele foto's in de VIDEO_TS gooien.
De meeste DVD spelers lezen die toch niet dus dat moet geen problemen geven.
Deze programma's zijn jammer genoeg niet gratis.

P.S. Ik Vond ProShow Gold ook het beste programma.

Edit een titel op een DVD kan maximaal 99 hoofdstukken bevatten.
In principe zou je dus filmpjes moeten maken met 99 foto's.

[ Voor 10% gewijzigd door pinojo123 op 16-06-2005 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grep
  • Laatst online: 01-04 15:44

grep

meer begrep...

Sorry voor het her-openen van dit toch wel oude topic, maar het beschreven probleem lijkt nog steeds actueel.

Ik ben dus ook al een tijd op zoek naar een programma wat een foto slideshow a la de oude dia projector (dus niet automatisch switchen van foto's maar op aangeven van de kijker) op een DVD kan maken.
Alle photo-to-dvd slideshow programma's lijken deze optie niet te bieden.

Kent iemand een programma wat deze functie biedt?

Specs | Outcast UT clan | You're going to reap what you sow.

Pagina: 1