Toon posts:

nforce soundstorm + logitech z-640 : hoe aan te sluiten?

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een shuttle sn41g2v2 met daarop 3 aansluitingen voor audio en spdif aansluitingen:

http://tech-report.com/re...uttle-sn41g2/index.x?pg=3

Ik heb net logitech z-640 boxen gekocht , met een snoer aan te sluiten op de geluidskaart met de kleuren groen, oranje en zwart. Deze kleuren kloppen dus niet met de uitgangen op de shuttle (shuttle heeft roze/blauw/groen). Kan ik nu alleen 6 kanaals audio luisteren via spdif?
De logitech set heeft deze aansluiting niet dus als het alleen via spdif gaat zit ik met gebakken peren...
Anderzijds, als het wel kan, welke kleuren moet ik op elkaar aansluiten?

Ik heb geprobeerd dit op te zoeken (zowel google als got), en ik vind wel veel informatie, maar toch word ik er niet veel wijzer uit.

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Volgensmij is er een optie bij de audio-driver waarbij je 5.1 activeren. (als je moederbord dat temisste heeft dan.) Als het goed is kun je ze dan gewoon aansluiten. Volgorde weet ik zo niet. Net zoals bijv: een a7n8x deluxe.
Volgensmij kan het:

Audio: 3 connectors for 6-channel operation (bass/center, front, rear)
Afbeeldingslocatie: http://eu.shuttle.com/prod/xpc/600/sn41_backpanel.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door niels88 op 24-08-2004 18:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja, dat dacht ik ook, als dat idd dat betekent, maar... wat op wat aan te sluiten?
De mic aansluiting en koptelefoon zitten aan de voorkant, dus die 3 lijken idd voor die drie kabels.
En als ik het verkeerd aansluit, hoe fout kan dit zijn voor mijn boxen?

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-04 12:22
Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 19:00:
ja, dat dacht ik ook, als dat idd dat betekent, maar... wat op wat aan te sluiten?
De mic aansluiting en koptelefoon zitten aan de voorkant, dus die 3 lijken idd voor die drie kabels.
En als ik het verkeerd aansluit, hoe fout kan dit zijn voor mijn boxen?
Als je de de kabel in het verkeerde gat stopt, worden bijvoorbeeld je front en rear's omgedraaid :+, geen erge dingen dus :)

301SQN

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Roze/blauw/groen zijn denk ik de default kleuren voor stereo output en inputs.

Software matig kan je vaak kiezen wat je met zon connector wilt doen. In jouw geval moet je dus kiezen dat de 3 connectors, 3 analoge uitgangen worden.

Bijv:
Groen = Front-left, Front-right
Blauw = Rear-Left, Rear-right
Roze = Center, Sub

Staat lijkt me ook in de handleiding.

SPDIF is digitaal, dus kan je niet gebruiken met de Z640.

Verwijderd

Topicstarter
Cyb schreef op 24 augustus 2004 @ 19:40:
Roze/blauw/groen zijn denk ik de default kleuren voor stereo output en inputs.

Software matig kan je vaak kiezen wat je met zon connector wilt doen. In jouw geval moet je dus kiezen dat de 3 connectors, 3 analoge uitgangen worden.

Bijv:
Groen = Front-left, Front-right
Blauw = Rear-Left, Rear-right
Roze = Center, Sub

Staat lijkt me ook in de handleiding.

SPDIF is digitaal, dus kan je niet gebruiken met de Z640.
Staat niet in de handleiding, maar ik heb het aangesloten met zwart op blauw en het werkt goed. Bedankt voor ieders hulp!
Pagina: 1