Toon posts:

P4E 3.0Ghz bij booten al 50C

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In de FAQ staat niet echt wat de idle temps zijn van deze CPU.
Daarom dit topic.

Ik heb sinds kort een ASUS P4C800 Deluxe met een Intel Pentium 4 3,0GHz (800MHz FSB, 1MB, Boxed).
Nu start dat ding op, en is de CPU gelijk al in het BIOS 50C. Dit is nog binnen de minuut. Dan is er verder nog niks met de PC gedaan, kom thuis en zet hem aan.

Hiervoor had ik een ASUS P4P800 Deluxe met een Intel Pentium 4 3,0GHz (800MHz FSB, 512KB, Boxed).
Die werd in idle mode niet warmer dan zo'n 40C.

De omgeving is ook niet echt warm, 20C en de airflow in de kast is goed.
Het mobo zelf is zo'n 30C.

Ik heb de koeler er al afgehaald, met keukenrol alle koelpasta die erop zat (was aardig wat) eraf gehaald en opnieuw koelpasta van Coolermaster erop gedaan. Dit keer ongeveer een kleine speldeknop. Vorige keer had ik een mini worm erop gelegd.

Maar goed, pc even uitgelaten en af laten koelen.
PC weer aangezet, weer 50C direct nadat de powerknop is aangezet.
ASUS PC Probe in Windows geeft ook deze temps aan.

Is dat nu echt zo'n groot verschil, de Extereme Edition met de normale? Of zit er iets anders niet goed??

Volgens het BIOS draait de CPU fan zo'n 1600rpm, volgens PC Probe 1900.
Dit is gewoon de boxed intel cooler. Met die andere CPU/Mobo nooit last mee gehad.

Zie ik nu spoken of hoort dit bij dit type CPU?
Dacht eigenlijk dat alleen AMD zo warm werd.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2004 18:36 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:48

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Een Prescott core wordt nu eenmaal warmer dan een Northwood.

En als je stressed temperatuur niet boven de 75/80 uitkomt is er weinig aan de hand, maar zou ik wel even wat extra fan's plaatsen.

Heb je nou een EE of P4E? EE editie van de 3GHz bestaat niet naar mijn weten. :)

[ Voor 19% gewijzigd door PD2JK op 24-08-2004 18:33 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wordt de boel warmer als je je cpu stresst? Misschien is je temp sensor gewoon niet helemaal lekker en geeft ie altijd 50 graden aan.. Het is maar een gooi.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga vanavond FS 2004 eventjes aanzetten op een drukke luchthaven en daar wat rondjes vliegen met FPS vretende dingen. Dan krijgt ie het goed druk.

Stresses temps heb ik dus nog niet gemeten.
Maar verder is het systeem erg stabiel.

Heb al wel een papst case fan als intake aan de voorkant van de pc.
Er is nog wel plek voor 2 meer, maar ik heb geen fan aansluitingen meer vrij op m'n mobo. Zitten er maar 3 en die zijn allemaal ingebruik. (CPU, Power, Case).
Kun je die dingen ook splitten of kun je die fans ook op zo'n molex aansluiten?

Anders nog maar een paar lekker stille papst fannetjes bijkopen.
Het enige dat nu nog veel lawaai maakt zijn de fans van mijn Leadtek GF4 ti4400.
De rest vind ik vrij stil.

-edit-

Het is de Intel Pentium 4 3,0GHz (800MHz FSB, 1MB, Boxed) CPU.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2004 18:35 ]

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-06 21:45

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Deze CPU, de P4e met 1 MB cache is overigens geen "extreme edition" zoals je zelf schrijft. Deze is een andere core, namelijk de Prescott, deze wordt wat warmer, en is afhankelijk wat je er meet doet iet sneller of langzamer.

[ Voor 4% gewijzigd door Luxx op 24-08-2004 18:57 ]

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Tjah, het is een Prescott. Die kan wel wat hebben ;)

Verwijderd

Topicstarter
Zo, even flink wat geluidsoverlast veroorzaakt met FS 2004. ;)

Maar het beestje word 55 graden en de fan gaat naar zo'n 3600 rondjes per minuut.
En nu ik dit zit te tikken zakt het alweer naar 48/49C en 2500 rondjes per minuut.

Zal wel goed zitten dus.

Toch raar dat ie in 't begin dan maar zo langzaam draaid en in 't bios met rood staat aangegeven.

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
ga es stressen met prime95, dan torture test, 2e stipje. Daarna de temp bijhouden..iets beter dan spelletjes spelen denk ik :) Verder is een idle temp van 50graden vrij normaal voor een prescott. Ik heb namelijk een 3.0GHz Northwood, en die wordt idle dikke 40graden, en aangezien prescotts niet voor niets preshotts worden genoemd.. ;)

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

50 graden met een P4P of P4C board in combinatie met een prescott is geheel normaal. Hier hoef je je geheel geen zorgen over te maken.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Pagina: 1