Printer delen voor Apple (OS 10.3.5)

Pagina: 1
Acties:

• STN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Ik ben nu al een tijdje bezig om mijn printer (HP Laserjet 1010) die via mijn win2k server gedeeld staat ook te benaderen vanaf mijn iMac met OS 10.3.5 erop.

Dit is me nog niet gelukt en ik heb al flink wat geprobeerd. Ik heb de OSX driver gedownload maar als ik die installeer zegt dat de files al geïnstalleerd zijn en het niet nodig is om te installeren. Maar als ik dan bij de printers kijk die herkend worden staat die van mij er niet tussen.
Ik heb appletalk service aangezet bij mijn netwerk kaart van de win2k server. En heb geprobeerd de printer via appletalk te vinden, maar dit heeft allemaal niet geholpen. Weet iemand misschien een oplossing?

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:20

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Ik voeg als volgt een printer toe:

- Start de printer setup utility vanuit system preferences
- kies voor printer toevoegen (+add)
- kies voor windows printing
- kies juiste workgroup/domein
- selecteer de juiste computer
- login
- selecteer de printer
- probeer de generic driver of selecteer het juiste model

Werkt bij mij als een trein met een hp laserjet 5L

• STN
Dat heb ik ook geprobeerd maar dan zie ik dus geen enkele printer. NA het kiezen van de pc waarop de printer gedeel staat. Blijft het veld van de printers leeg :(

Hoe heb je die laserjet 5l gedeelt? Met speciale drivers?

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Op de manier die boven beschreven staat hoef je op de PC alleen de normale deling aan te hebben en verder geen AppleTalk ondersteuning te hebben. In principe word de iMac nu gezien als een normale windows bak. ;)

kleurbleur.nl

• STN
raar dat het dan niet werkt. Ik kan wel op alle gedeelde mappen komen.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Moet 't per se via die win2k server? Of is 't geen netwerkprinter? (zo niet, shame on you ;))

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• STN
kon ik er maar een netwerk printer van maken. (kan natuurlijk wel als ik mijn router vervang voor 1 met usb printer ingang) Maar probeer het eerst zonder te doen. Die Win2k bak is mijn fileserver die altijd aanstaat, vandaar.

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:20

Q

Au Contraire Mon Capitan!

zie je die printer wel met een andere machine in het netwerk als share beschikbaar staan?

Als ik eenmaal mijn printer zie staan en selecteer dan kan ik zelf al meteen aangeven welke driver ik wil gebruiken.

[ Voor 41% gewijzigd door Q op 25-08-2004 21:31 ]

• STN
Ja met mijn XP machine die ook in netwerk hangt zie ik hem gedeelt staan en kan wel printen.

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

The Gimp Print, zoekt en gij zult vinden. Ultiem programma, en met Appletalk heb je eigenlijk niks te maken. Gewoon TCP/IP.
Lees even de Readme, ik denk dat je hier een eind mee komt.

Potdikke, verwen ik je zelfs met een link; http://gimp-print.sourceforge.net/
Werkt hier erg goed iig, en zelfs professioneel wordt 't vrij veel gebruikt.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Op de Windows pc installeer je vanaf de setup cd het onderdee Print services for Unix

Op de apple doe je ctrl klik (of was het command-klik) op het menu om de verschillende printmogelijkheden te kiezen (bij het toevoegen van een printer) en kies je ene IP printer.

Vul het ip adres van de windows machine in, en als wachtrij de naam waaronder je de printer gedeeld hebt.

Dit werkt hier goed, ibook met 10.3.5 en Win XP pc op een wireless lan.

• STN
kan je contolleren over die service voor unix printen aan staat? Ik heb het geinstalleerd maar zie het nergens terug. Printen heb ik wel geprobeerd maar weer zonder succes.

Ook GIMP heb ik geinstalleerd maar dit werkt ook niet:( Mijn printer staat ook niet in de lijst die ondersteund wordt. Met de options knop kan ik tijdens het installeren van een printer ook nog printen via SAMBA maar ik weet niet wat ik dan bij de device URI moet zetten. daar staat smb://

Ik vrees dat moet wachten voor onderstening van GIMP. Kan ik niet de printer toevoegen via een driver van hp?

• STN
Weet iemand nog een eventuele oplossing?

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Kan het geen rechtenkwestie zijn? Als je de fileshares wel ziet maar de printers (wat eigenlijk ook gewoon shares zijn) niet lijkt het erop dat er verschillende rechten uitgedeeld zijn.

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:48
Ik kan je zeggen dat om de een of andere idiote reden dit (printer delen tussen Windows en OS X) bij de een wel en bij de ander gewoonweg niet werkt. Er valt niet echt een touw aan vast te knopen waar het precies aan ligt, maar het is gewoon zo...

Ik heb zelf een paar dagen lopen klooien om printerdeling tussen Win98 en OS X aan de praat te krijgen. Hing in de printer aan de Win98 bak, dan zag de OSX bak'm niet en vice versa... Dat was in 10.3.3, dus misschien dat het bij mij nu wel zou werken, maar ik heb het gewoon opgegeven.

Zodra we het nodig hebben zoek ik wel een switch met USB poort, of kopen we zo'n Airport Express gevalletje :)

Liege, liege, liegebeest!

• STN
Rechten kwestie zat ik ook al aan te denken. Maar ik heb op die win2k bak een user aangemaakt voor mijn imac en die ook alle rechten gegeven voor de printer.
Ik vrees dat cailin_coilleach gelijk heeft en het echt niet gaat werken zo. :(
DIt is wel een punt waar Apple wat mij betreft nog ff aan mag werken. Voor de rest is het echt een super OS!!!
Pagina: 1