Toon posts:

[Malware] "infected by a parasite" - Win login niet mogelijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Vanmorgen werd ik door een collega aangesproken met het volgende probleem:
Hij heeft een normale pc met xp home erop. Toen hij vorige week vrijdag zijn pc wou opstarten kwam hij bij het scherm waar de aangemaakte accounts opstaan.
Hij drukt op zijn account, er gebeurd eerst niks en ineens een zwart beeld waar even later een plaatje instaat met de tekst:
"Your pc is infectet by a parasite" en daarnaast nog een plaatje van een beestje.
Hij kon verder niks meer met zijn pc.
Pc laten booten en andere account geprobeerd maar geen van allen werken en hij komt steeds bij hetzelfde plaatje en kan niks meer.

Hij heeft Norton antivirus 2004 met firewall erop staan en die heeft dus schijnbaar niks gevonden of gezien dat er iets binnen kwam op de 1 of andere manier.

Ik zelf ben al gaan zoeken hier op GOT maar kan hier heel weinig over vinden wat vergelijkbaar is.
Toen op Google even wezen zoeken maar ook niet veel resultaat.

Voor mij is het ook de eerste keer dat ik hier van hoor.

IK hoop dat jullie iets voor mij hebben zodat ik hem kan helpen.
Liefst op een niet zo'n moeilijke manier want heel veel verstand van pc-en heeft hij niet, de basis techniek laat maar zeggen.

IK hoor graag jullie ideeén en veel meer info kan ik jullie niet verstrekken.
Ik hoop dat het voldoende is.

Bedankt alvast :)

Verwijderd

Start op in veilige modus en scan met ad-aware, spybot, Kasperky enz. De net genoemde software wel allemaal eerst updaten. :)

Verwijderd

IK hoop dat jullie iets voor mij hebben zodat ik hem kan helpen.
Liefst op een niet zo'n moeilijke manier want heel veel verstand van pc-en heeft hij niet, de basis techniek laat maar zeggen.
Ervaring leert ons dat 'via via' BV-related problemen oplossen zo goed als altijd misgaat, dus misschien is het verstandiger om over een andere manier na te denken. :)

Heeft hij de keer ervoor aparte dingen gezien/gedaan?
Ik zou eens scannen met een AV via Linux/DOS...let er wel op dat je _niet_ gedetecteerd spul verwijdert, want dan start de comp misschien wel helemaal niet meer op.
Welk OS wordt er gebruikt?

Je hoeft trouwens niet met aanhef/afsluiting te posten, liever niet zelfs. :)
Zie ook Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

Titel wat aangepast.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 19:32:
[...]

Ervaring leert ons dat 'via via' BV-related problemen oplossen zo goed als altijd misgaat, dus misschien is het verstandiger om over een andere manier na te denken. :)

Heeft hij de keer ervoor aparte dingen gezien/gedaan?
Ik zou eens scannen met een AV via Linux/DOS...let er wel op dat je _niet_ gedetecteerd spul verwijdert, want dan start de comp misschien wel helemaal niet meer op.
Welk OS wordt er gebruikt?

Je hoeft trouwens niet met aanhef/afsluiting te posten, liever niet zelfs. :)
Zie ook Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

Titel wat aangepast.
Ik wilde netjes beginnen omdat ik nog nooit een post begonnen ben.

OS stond in de post, XP Home edition.

En het liefst niet te moeilijk want met linux AV beginnen word voor mijn collega niks als normaal computer gebruiker.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zoals Schouw ook al voorstelt, haal die collega uit dit hele verhaal en zorg dat je die PC zelf kan onder handen hebben want anders gaat het via zoveel diverse personen dat het te traag en te onhandig wordt :)

Verwijderd

elevator schreef op 25 augustus 2004 @ 09:18:
Zoals Schouw ook al voorstelt, haal die collega uit dit hele verhaal en zorg dat je die PC zelf kan onder handen hebben want anders gaat het via zoveel diverse personen dat het te traag en te onhandig wordt :)
Oplossingen die hier worden gegeven zijn idd. vaak iets te geadvanceerd om zomaar uitgevoerd te kunnen worden door de gemiddelde user .

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga hem eerst vragen of hij via F8, de veilige modus, in zijn pc kan komen om dan is te kijken wat hij kan doen. Mochten er dan nog problemen zijn dan horen jullie van mij.

De pc bij mij thuis krijgen is niet zo makkelijk aangezien hij niet echt in de buurt woont. Hij kwam ook meer aan mij vragen of ik een oplossing ervoor wist maar aangezien dit ook nieuw was voor mij ben ik gaan zoeken. Vond niet wat er op leek en daarom besloot ik dus hier een post te doen om te horen of hier iemand mij een beetje opweg kon helpen met dit probleem.
Pagina: 1