Toon posts:

A-Merk of huismerk laptop?

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een laptop voor mij nieuwe studie, mijn budget is 2000 euro en wil liefst een ATI m11 128mb. video kaart en een centrino chipset ivm batterij duur. De enige laptops die ik kon vinden was eigenlijk een diabloo, een huismerk van de-laptopper, die deze specificaties had. Verder sprak de Acer ferrari 3200 mij ook heel erg aan, alleen heeft deze dus een AMD-M 64 bits processor. Ik heb gelezen dat de batterij van de ferrari maar ongeveer 2 tot 3uur mee gaat. Dit is niet echt een probleem voor mij, maar iets langer is altijd mooi meegenomen :P

Wat raden jullie me aan, een echte A-merk (de ferrari) of een huismerk met een Dothan erin... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rollerjooster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-06-2023

Rollerjooster

OhNoNotHim

Als het je om de batterijduur gaat kan je ook een iets goedkopere nemen met een extra batterij :)

En 2 tot 3 uur is per batterij geen slechte score.

Verder kan je in de best buy guide kijken [rml][ Notebook Best Buy Guide] juli 2004 - Inleiding[/rml]

[ Voor 26% gewijzigd door Rollerjooster op 24-08-2004 17:33 ]

Forza Mucca!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Sorry, NOFI, maar Acer vind ik niet echt een A-merk. Het vertoont alle kenmerken van een prijsvechter (modellen zijn altijd goedkoper dan de meer traditionele merken zoals bijvoorbeeld HP/IBM) en kan dus niet echt gezien worden als een productleader. Nou proberen ze dit misschien wel te veranderen de komende tijd, maar momenteel noem je mijns inziens 2 budget merken. Ik zou bijvoorbeeld (alweer NOFI) Medion in hetzelfde rijtje scharen. Producten die je voornamelijk koopt op prijs, terwijl mensen normaal gesproken een IBM nemen wanneer ze op zoek zijn naar kwaliteit. Maar goed, misschien lichtelijk off-topic. (8>

Feit blijft dat er Acer-series zijn geweest met grote kwaliteitsissues. Het begint zo onderhand een cliche te worden, maar heb je al eens naar een Asus gekeken? Past namelijk ook wel een beetje in hetzelfde straatje volgens mij.

De vergelijking die je nu opstelt komt namelijk meer neer op een keuze tussen een B-Merk en een Kloon-Merk. Waar in mijn mening dus niet zoveel verschil in zit, dus het hele idee van "kiezen voor een merk" is niet echt van belang. Dan gaan we dus kijken naar de specs en dan moet ik zeggen dat ik die Diabloo een betere deal vindt, onder andere vanwege de processor. Garantie is ook niet geheel onbelangrijk lijkt me. Hoe zit het daarmee?

edit: Wil je trouwens PER SÉ een M11 met 128Mb? Of mag dit ook eventueel 64Mb zijn? Verruimt je markt namelijk aanzienlijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2004 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 11:34
kijk eens op www.notebookcenter.nl

Zo kon ik daar voor 2085 euro een IBM T41P Kopen. (Duits model. Toetsenbord is DE maar prijs is incl US Tobo)
(Nadat ik bewijs van inschrijving van mijn school had laten zien)

Ontopic: Als je hem veel gaat gebruiken (lees studie) dan moet je bijna wel voor een A-merk gaan. Als je AH laptopje dood gaat ben je hem heel lang kwijt met een beetje pech. Terwijl echte A-merk laptops een hele goede garantie afhandeling hebben.

En met jouw budget is het best mogelijk om een goede A-merk laptop te vinden (neem een voorbeeld aan die T41P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 17:39:
offtopic:
Sorry, NOFI, maar Acer vind ik niet echt een A-merk. Het vertoont alle kenmerken van een prijsvechter (modellen zijn altijd goedkoper dan de meer traditionele merken zoals bijvoorbeeld HP/IBM) en kan dus niet echt gezien worden als een productleader. Nou proberen ze dit misschien wel te veranderen de komende tijd, maar momenteel noem je mijns inziens 2 budget merken. Ik zou bijvoorbeeld (alweer NOFI) Medion in hetzelfde rijtje scharen. Producten die je voornamelijk koopt op prijs, terwijl mensen normaal gesproken een IBM nemen wanneer ze op zoek zijn naar kwaliteit. Maar goed, misschien lichtelijk off-topic. (8>

Feit blijft dat er Acer-series zijn geweest met grote kwaliteitsissues. Het begint zo onderhand een cliche te worden, maar heb je al eens naar een Asus gekeken? Past namelijk ook wel een beetje in hetzelfde straatje volgens mij.

De vergelijking die je nu opstelt komt namelijk meer neer op een keuze tussen een B-Merk en een Kloon-Merk. Waar in mijn mening niet zoveel tussen scheelt, dus het hele idee van "kiezen voor een merk" is geen issue. Dan gaan we dus kijken naar de specs en dan moet ik zeggen dat ik die Diabloo een betere deal vindt, onder andere vanwege de processor.

edit: Wil je trouwens PER SÉ een M11 met 128Mb? Of mag dit ook eventueel 64Mb zijn? Verruimt je markt namelijk aanzienlijk.
Ik heb idd ook naar Asus gekeken, maar die hebben vrijwel allemaal een m11 64mb. en met de next gen. games (die ik toch eigenlijk wel wil spelen op mijn desktop vervanger) heb ik zeker wel 128 mb nodig.

Ik heb de Asus M6000R zien staan bij de-laptopper en die heeft wel een 128mb videokaart, maar wel een ATI 9100 :? Ik denk dat ik dan toch beter voor de ATI 9700 met 64mb kan gaan dan de ATI 9100 met 128mb, of niet?
http://www.de-laptopper.nl/index.php?file_id=2710

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 11:34
Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 17:48:
[...]

Ik heb idd ook naar Asus gekeken, maar die hebben vrijwel allemaal een m11 64mb. en met de next gen. games (die ik toch eigenlijk wel wil spelen op mijn desktop vervanger) heb ik zeker wel 128 mb nodig.

Ik heb de Asus M6000R zien staan bij de-laptopper en die heeft wel een 128mb videokaart, maar wel een ATI 9100 :? Ik denk dat ik dan toch beter voor de ATI 9700 met 64mb kan gaan dan de ATI 9100 met 128mb, of niet?
http://www.de-laptopper.nl/index.php?file_id=2710
Weer een die het geheugen fabeltje gelooft :o

De radeon 9100 is een Radeon 9000 GPU met paar extra's. En als jij per se wilt gamen moet je dus niet voor een 9000 gaan.

Zie het zo, een GF 3 TI 200 met 64mb is nog altijd sneller dan een GF 4MX met 128mb.

Kijk dus naar de GPU, en niet naar het ram. Dat doen zoveel mensen (je wilt niet weten hoeveel mensen een GF FX 5200 kopen met 256mb en dan later terug komen omdat de buurjongen zijn radeon 9500 met 64mb sneller is) ;)

Posts per dag: 6
Aantal posts: 5757

Mhzz :)

[ Voor 6% gewijzigd door Roberto op 24-08-2004 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeX-333
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-11-2016
Met laptops kun je niet voorzichtig genoeg zijn, hierbij heb ik het metname over de garantiebepalingen. Bijvoorbeeld: Als je een defecte videokaart in je PC hebt, breng je hem terug en zet je zolang een oude videokaart in je bak. Echter als je laptop een defect heeft moet meteen het hele ding terug. Als je dan voor een defecte CD-Rom je laptop 2 weken kwijt bent, ben je daar natuurlijk niet echt blij mee.

Ikzelf heb een zakelijke Dell gekocht, met bijbehorende garantie (3 jaar). Daar betaal je natuurlijk wel voor, echter gaan die dingen ook relatief snel stuk. Toen mijn laptop stuk ging (na +/-2 jaar), heb ik gebeld en werd die de volgende dag opgehaald. 48 uur later had ik hem weer terug, met nieuw mobo en scherm. Dat gaat soms wel eens wat anders, zoals laptops die 30x terug moeten en het dan nog niet doen.

Dus nee, ik zou noch voor de Acer noch voor het huismerk gaan. Ik heb liever een tragere laptop die het altijd doet, dan een snelle die 5% van de tijd bij de reparateur staat. Nu wil ik niet zeggen dat B-merken sneller stuk gaan dan A-merken, echter als je een laptop kan kopen met goede garantiebepalingen ga ik er van uit dat de kwaliteit er ook naar is. En als het dan fout gaat, weet je zeker dat je hem snel weer terug hebt (want zo'n ding mis je meteen als ie weg is :) )

Too many people, making too many problems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-09 11:34

TheBorg

Resistance is futile.

LeX-333 schreef op 24 augustus 2004 @ 17:56:
Dus nee, ik zou noch voor de Acer noch voor het huismerk gaan.
Wat is het verschil tussen jouw Dell en mijn Acer waarvan de 3 jaar garantie ook verzekring is? (Dus als ik um uit m'n poten laat vallen wordt hij kosteloos gerepareerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeX-333
TheBorg schreef op 24 augustus 2004 @ 18:01:
[...]Wat is het verschil tussen jouw Dell en mijn Acer waarvan de 3 jaar garantie ook verzekring is? (Dus als ik um uit m'n poten laat vallen wordt hij kosteloos gerepareerd)
Wat staat er in de garantiebepalingen over hoe lang die weg mag zijn? Als dat een paar werkdagen is, is het verschil niets. Echter als er opeens twee (of meer) weken staat, dan weet je het :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheBorg schreef op 24 augustus 2004 @ 18:01:
[...]

Wat is het verschil tussen jouw Dell en mijn Acer waarvan de 3 jaar garantie ook verzekring is? (Dus als ik um uit m'n poten laat vallen wordt hij kosteloos gerepareerd)
Ik denk dat het verschil is dat die verzekering die jij hebt niet standaard bij je laptop zat, maar dat je die er apart hebt bijgeregeld. Daarnaast lopen er hier op GOT ook geen topics over Dell modellen waar een score van 50% faulty producten bij gehaald wordt, die topics zijn er wèl over Acer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchel
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
ik ben ook op zoek naar een laptop voor school maar is dell de enigste die de ati 9800 mobile in hun notebooks heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeX-333
mitchel schreef op 24 augustus 2004 @ 18:08:
ik ben ook op zoek naar een laptop voor school [...]
De laptop waar ik het over heb heb ik ook voor school gekocht, en ja die was een stukje trager als waar een aantal klasgenoten van mij mee aankwamen. Echter die van mij deed het altijd, die van mijn klasgenoten zijn bijna allemaal wel een paar keer weggeweest (en niet zo kort ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg

TheBorg

Resistance is futile.

Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 18:05:
Ik denk dat het verschil is dat die verzekering die jij hebt niet standaard bij je laptop zat, maar dat je die er apart hebt bijgeregeld. Daarnaast lopen er hier op GOT ook geen topics over Dell modellen waar een score van 50% faulty producten bij gehaald wordt, die topics zijn er wèl over Acer.
Ik heb al tig notebooks gehad. De score:
Compaq van 286 to 486: Doen het allemaal nog (en heb ik ook nog), alleen accu's kapot.
Acer Pentium: Weggedaan toen backlight van TFT "op" was.
3x Dell: 1x Accu kapot na 3 maanden. 1x Spontaan rebooten (360 Pleuro reparatie!), 1x volledig dood.
Acer AMD: Gebruik ik nu, ben erg tevreden over (tot nu toe :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TheBorg schreef op 24 augustus 2004 @ 18:18:
[...]

Acer AMD: Gebruik ik nu, ben erg tevreden over (tot nu toe :P ).
Welke acer heb je dan? Ferrari? Zit namelijk erg te twijfelen tussen een centrino en een AMD 64-bits (zoals de ferrari dus) Heb al tig reviews gelezen hier op GOT over de cpu's maar wordt er niet echt wijzer uit, en heb nog steeds geen keuze kunnen maken. Ik hoef namelijk echt geen laptop die 6 uur meegaat, maar 2 uur wordt toch wel aardig krap. Dus kom je denk automatisch bij een centrino platform uit...!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk lichtelijk off-topic: Nu we het toch hebben over A en B-merken: welke merken wordt hier gezien onder het kopje A-merk en welke onder B-merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg

TheBorg

Resistance is futile.

Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 18:29:
[...]

Welke acer heb je dan? Ferrari? Zit namelijk erg te twijfelen tussen een centrino en een AMD 64-bits (zoals de ferrari dus) Heb al tig reviews gelezen hier op GOT over de cpu's maar wordt er niet echt wijzer uit, en heb nog steeds geen keuze kunnen maken. Ik hoef namelijk echt geen laptop die 6 uur meegaat, maar 2 uur wordt toch wel aardig krap. Dus kom je denk automatisch bij een centrino platform uit...!?
Ferrari 3000. Maar om eerlijk te zijn denk ik dat hij niet echt geschikt is voor school. Hij is gewoon TE mooi. De buitenkant is autolak en met rugtas in uit is hij denk ik zo lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg

TheBorg

Resistance is futile.

Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 18:34:
Waarschijnlijk lichtelijk off-topic: Nu we het toch hebben over A en B-merken: welke merken wordt hier gezien onder het kopje A-merk en welke onder B-merk?
HP/Compaq. Die zijn dus echt vele malen steviger/degelijker dan mijn Acer maar ook een stukje duurder...

-edit-
En IBM

[ Voor 5% gewijzigd door TheBorg op 24-08-2004 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 18:34:
Enkele voorbeelden van echte A-merken zijn denk toch wel:
IBM, Dell, Acer, Asus, Sony, Tishiba, HP, Apple, BenQ, Fujitsu-siemens, Compaq, Packerd Bell en Tulip

De B-merken versta ik:
promedion en alle andere huismerken van AH, Aldi, LidL etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TheBorg schreef op 24 augustus 2004 @ 18:48:
[...]

Ferrari 3000. Maar om eerlijk te zijn denk ik dat hij niet echt geschikt is voor school. Hij is gewoon TE mooi. De buitenkant is autolak en met rugtas in uit is hij denk ik zo lelijk.
Wat is jouw ervaring dan met de AMD-M 64-bits? (kwa snelheid en batterij-duur)
In de acer Ferrari 3200 zit wel een 2800+ ipv de 2500+ van de Ferrari 3000, maar kwa batterij duur moeten ze toch niet echt verschillen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg

TheBorg

Resistance is futile.

Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 18:52:
[...]

Wat is jouw ervaring dan met de AMD-M 64-bits? (kwa snelheid en batterij-duur)
In de acer Ferrari 3200 zit wel een 2800+ ipv de 2500+ van de Ferrari 3000, maar kwa batterij duur moeten ze toch niet echt verschillen...
Die van mij is de "ouderwetse" 32 bits AMD. Batterijduur is ergens tussen 2 en 3 uur. Ik heb geen idee hoe lang de 64 bitter met de accu doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 18:49:
[...]

Enkele voorbeelden van echte A-merken zijn denk toch wel:
IBM, Dell, Acer, Asus, Sony, Tishiba, HP, Apple, BenQ, Fujitsu-siemens, Compaq, Packerd Bell en Tulip

De B-merken versta ik:
promedion en alle andere huismerken van AH, Aldi, LidL etc.
Damn, verdeling A en B-merken is dan nog behoorlijk lastig. Ik zelf persoonlijk plaats Packard Bell wel niet onder de A-merken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
en ik Acer, Benq zeker ook niet. Asus en Dell vind ik moeilijk. Dell was vroeger zeker een topmerk maar tegenwoordig gebruiken ze afwisselend top componenten en soms goedkope bagger. Asus is eigenlijk een beetje het omgekeerde verhaal. Iedereen is er denk ik wel van overtuigd dat ze een A-merk zijn als het op moederborden aankomt. Maar voor laptops? Ze hebben in het verleden ook barebones geleverd, zoals Aopen nu doet bij de Diabloos. Maar materiaal keuze voor de huidige modellen is niet op basis van de ideologie 'el cheapo'.

Packard Bell en Fujitsu Siemens zijn massa-consumenten merken, maar geen prijsbrekers. Zitten er een beetje tussenin.
Ik hoef namelijk echt geen laptop die 6 uur meegaat, maar 2 uur wordt toch wel aardig krap. Dus kom je denk automatisch bij een centrino platform uit...!?
Hoeft niet noodzakelijk zo te zijn. Je zou natuurlijk ook een Mobile Pentium 4 kunnen overwegen. Dat is een desktop processor met enige energie optimalisaties. Is een stuk goedkoper dan een Pentium Mobile. Ik zou eens kijken of er nog interessante combi's te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 20:48:

[...]

Hoeft niet noodzakelijk zo te zijn. Je zou natuurlijk ook een Mobile Pentium 4 kunnen overwegen. Dat is een desktop processor met enige energie optimalisaties. Is een stuk goedkoper dan een Pentium Mobile. Ik zou eens kijken of er nog interessante combi's te vinden zijn.
Jah, heb ik al gekeken, want in priciepe hoef ik geen mobile processor. De batterij duur is voor mij niet zo heel belangrijk. Maar wat die centrino notebooks voor mij zo aantrekkelijk maakt is de vorm. Ze wegen haast nix en de afmetingen zijn ook heel mooi!!!... _/-\o_

En dit zie je niet snel bij een P4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 20:54:
[...]

Jah, heb ik al gekeken, want in priciepe hoef ik geen mobile processor. De batterij duur is voor mij niet zo heel belangrijk. Maar wat die centrino notebooks voor mij zo aantrekkelijk maakt is de vorm. Ze wegen haast nix en de afmetingen zijn ook heel mooi!!!... _/-\o_

En dit zie je niet snel bij een P4
Centrino heeft minder koeling nodig, is ook direct de reden dat ze vaak wat dunner en lichter zijn. Heb net zelf ook een centrino besteld, weegt 'maar' 2.8 kg, in tegenstelling tot sommige P4 3.0 ghz bakken van 3,4 - 3,6 kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 21:21:
[...]

Centrino heeft minder koeling nodig, is ook direct de reden dat ze vaak wat dunner en lichter zijn. Heb net zelf ook een centrino besteld, weegt 'maar' 2.8 kg, in tegenstelling tot sommige P4 3.0 ghz bakken van 3,4 - 3,6 kg.
Welke heb je besteld dan als ik vragen mag? En om waarom juist dié?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2004 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 21:39:
[...]

Welke heb je besteld dan als ik vragen mag? En om waarom juist dié?
Bij jou ligt het accent meer op het spelen van games, bij mij meer op het standaard Office, internet, dvd. Ik heb zelf de Toshiba Satellite A50 besteld, Centrino 1.5 ghz, 512 mb ram, 2MB L2 cache. Reden: echt idiootzuinig met zijn energie, stil, licht, en hij heeft een dvd-brander. Vooral aan constant draaiende fan's en hitte heb ik een gruwelijke hekel, dit heb je bij centrino veel minder, of niet. Tel daarbij nog de 2MB L2 cache op, en ik was verkocht.

Ik krijg hm maandag woensdag binnen, dan zal ik hm testen totdat hij er bij neer valt, en hier een topic daarover openen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2004 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemand echt slechte ervaringen gehad met de zogenaamde "B-merken of huismerken"?
Of denken jullie dat het allemaal niets uitmaakt, immers zit er wel allemaal hardware in van A-merken dus het gaat eigenlijk alleen om de behuizing, of zie ik dit verkeerd... :?
Pagina: 1