Creative inspire 6.1 setje geeft geen geluid

Pagina: 1
Acties:
  • 269 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02:52
Ik heb een creative inspire 6.1 6700 een ander half jaar gelede gekocht alleen nu kom ik terug van vakantie werkt het niet meer.

Het probleem is dus dat er geen geluid uit de boxen komt en ook niet uit de sub.
Nu zit er aan de boxen een volume controll waar je ook je koptelefoon kan aansluiten. En daar komt wel geluid uit :|.

Nu heb ik geen garantie er meer over en heb hem eens open geschroeft om te kijken wat het kan zijn. Alles ziet er gewoon goed en heel uit geen rare vlekken of verkleurde gedeeltes er op.

Het zit allemaal zo vast dat er niks los kan gaan kwa draadjes want alleen de sub zit met een draaidje vast aan het printplaatje.

Er zit geen rare objecten in die iets hebben kunnen beschaddigen.

Ook heb ik de volume controll opgeschroeft om te kijken of daar iets van sluiting gaf maar daar ook alles netjes heel.

Heeft iemand een idee hoe ik dit ding kan fixen?

[ Voor 8% gewijzigd door rhodium op 24-08-2004 17:21 ]

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:52
Eve mailtje naar creative sturen die willen je vast wel helpen :) .

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

• rhodium
Dark Master schreef op 24 augustus 2004 @ 17:24:
Eve mailtje naar creative sturen die willen je vast wel helpen :) .
Vergeten er bij te zetten. Nah daar wacht ik al 2 weken op :D

• Morgion
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-06 09:44
Niet toevallig de bliksem ingeslagen ofzo?? Misschien is t een zekeringetje...

• rhodium
Morgion schreef op 24 augustus 2004 @ 17:41:
Niet toevallig de bliksem ingeslagen ofzo?? Misschien is t een zekeringetje...
Hij was niet eens aangesloten :) en ik haal altijd alle stekkers er uit voor dat ik ga.

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
Geen andere losse snoertjes toch? Zo klinkt het namelijk wel. Een apparaat wat werkt, ontkoppelt wordt en daarna niet meer werkt daar moet toch iets mee gebeurt zijn. Of zoals mijn vader altijd zei, dat is niet vanzelf stuk gegaan (meestal nadat ik een vaas smashte maar het principe is duidelijk).
Maar verder, is er ook aan de PC niks veranderd? Staan alle instellingen van de geluidskaarten en dergelijke wel op 6.1 (of zoals ze stonden toen het werkte), als alles goed zit begin ik namelijk toch die kant in te denken.

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

• rhodium
G F0rce 1 schreef op 24 augustus 2004 @ 20:31:
Geen andere losse snoertjes toch? Zo klinkt het namelijk wel. Een apparaat wat werkt, ontkoppelt wordt en daarna niet meer werkt daar moet toch iets mee gebeurt zijn. Of zoals mijn vader altijd zei, dat is niet vanzelf stuk gegaan (meestal nadat ik een vaas smashte maar het principe is duidelijk).
Maar verder, is er ook aan de PC niks veranderd? Staan alle instellingen van de geluidskaarten en dergelijke wel op 6.1 (of zoals ze stonden toen het werkte), als alles goed zit begin ik namelijk toch die kant in te denken.
het setje is niet eens op me pc aangesloten gewoon op me discman :) gebruik maar 2.1 nu. Dus daar ligt het niet aan. En als ik er mee gegooit had of zo wist ik waar het probleem lag :) en dat is het dus niet.

Gewoon stekkers er uit en ben weg gegaan. Niemand is op me kamer geweest want had me deur op slot. snap er geen ballen meer van heb nu alles gemeten en er komt gewoon geen geluid uit net of er nog een koptelefoon is aangesloten op dat ding.

• WubboZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-12-2025

WubboZ

Evil Inside

Iets anders dat aan stond toen je de stekkers er uit trok? Soms zie je dat, als je een stekker los trekt een blauwe vonk of zo. Ik heb ook wel eens iets daarna kapot gehad (doorgebrand zeiden ze). Nou hebben we hier ook wel een uitzonderlijk hoog voltage op de wandcontactdozen ( :( nuon), lampen gaan hier ook sneller stuk.
Als je daar ook last van hebt kan het toeval zijn, 1,5 jaar te hoge spanning is niet goed voor die dingen, en mischien door de stekker er na je vakantie in te steken heb je ze finaal aan diggelen geholpen.
Stekker er in of er uit, dat is het probleem, een van bijde

(\__/)
(='.'=)
This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination

• rhodium
WubboZ schreef op 24 augustus 2004 @ 20:43:
Iets anders dat aan stond toen je de stekkers er uit trok? Soms zie je dat, als je een stekker los trekt een blauwe vonk of zo. Ik heb ook wel eens iets daarna kapot gehad (doorgebrand zeiden ze). Nou hebben we hier ook wel een uitzonderlijk hoog voltage op de wandcontactdozen ( :( nuon), lampen gaan hier ook sneller stuk.
Als je daar ook last van hebt kan het toeval zijn, 1,5 jaar te hoge spanning is niet goed voor die dingen, en mischien door de stekker er na je vakantie in te steken heb je ze finaal aan diggelen geholpen.
Stekker er in of er uit, dat is het probleem, een van bijde
Ja maar waarom werkt die dan nog :| lampie gaat aan en er komt geluid uit de koptelefoon aansluiting. En de zekering is ook nog heel net gekeken.

Verwijderd

Als je wel geluid hoort uit de koptelefoonuitgang, dan ligt het denk ik niet aan de voeding of wat dan ook van dat ding. Als je de koptelefoon erin steekt en het geluid van de boxen gaat uit, dan zit er een soort schakelaartje in je koptelefoonaansluiting wat mogelijk defect is (kan ook gewoon vuil zijn) en dat hij daarom niet terugschakelt op de woofer etc. Maar dat gaat dus alleen op als het geluid van alle boxen uitgaat als je de koptelefoon erin steekt :9

Als bovenstaande verhaal opgaat, dan zou het wel moeten werken als je de Remote Control niet aansluit (of kan dat niet?).

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2004 20:53 ]

Verwijderd

Weet je zeker dat er geen garantie meer op zit??

geloof dat Creative op veel dingen 3 jaar garantie geeft.
ieg op retail geluidskaarten.

• rhodium
Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 20:49:
Als je wel geluid hoort uit de koptelefoonuitgang, dan ligt het denk ik niet aan de voeding of wat dan ook van dat ding. Als je de koptelefoon erin steekt en het geluid van de boxen gaat uit, dan zit er een soort schakelaartje in je koptelefoonaansluiting wat mogelijk defect is (kan ook gewoon vuil zijn) en dat hij daarom niet terugschakelt op de woofer etc. Maar dat gaat dus alleen op als het geluid van alle boxen uitgaat als je de koptelefoon erin steekt :9

Als bovenstaande verhaal opgaat, dan zou het wel moeten werken als je de Remote Control niet aansluit (of kan dat niet?).
Probleem is dat er ook een aan/uit knop er op zit :(

Verwijderd

Rddr schreef op 24 augustus 2004 @ 20:58:
[...]

Probleem is dat er ook een aan/uit knop er op zit :(
Dus het is wel zo dat als je de koptelefoon erin doet, dat de boxen dan uitgaan? Zo ja, dan zou het aan het contact in het plugje kunnen liggen en dan moet je dat even proberen schoon te maken. Misschien heb je zo'n gasgevulde bus met lucht zodat je de boel daar even kan uitspuiten (ivm stof etc). Of voorzichtig met een klein kwastje of penseeltje.

• rhodium
Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 21:02:
[...]

Dus het is wel zo dat als je de koptelefoon erin doet, dat de boxen dan uitgaan? Zo ja, dan zou het aan het contact in het plugje kunnen liggen en dan moet je dat even proberen schoon te maken. Misschien heb je zo'n gasgevulde bus met lucht zodat je de boel daar even kan uitspuiten (ivm stof etc). Of voorzichtig met een klein kwastje of penseeltje.
Neem hem morgen mee na het werk laat ik hem even schoon spuiten. Hopelijk is dat het.

Verwijderd

Om even een oud topique omhoog te trappen:

Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn set. Van de ene op de andere dag werkt deze niet meer.
Creactive gebeld en gemaild, en ik zou een vervangende module toegestuurd krijgen (volume controle).
Na een week niets gezien te hebben, belde ik nogmaals. Of ik het aankoopbewijs wilde faxen.
Helaas is deze niet meer in mijn bezit (betreft HCC aankoop 2003), en nu weigert men mij verder te helpen.

Wie heeft ideeen om alsnog dit setje weer aan de praat te krijgen?

Verwijderd

Het blijkt dat de volumeregelaar op de remote ook vreemde gevolgen kan hebben. Aan te raden is deze schoon te maken met alcohol (hopend dat het aan deze knop ligt).

Heeft TS er eigenlijk nog problemen mee?
Pagina: 1