SuperTek ST-KTVAE BIOS flash mislukt

Pagina: 1
Acties:

• Terran
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-08 14:07
hallo ik heb een moederbord (SuperTek ST-KTVAE KT133A Socket A Mainboard) waar van ik de bios geflasht. dit is niet gelukt. ik heb de originele bios vervangen door deze ST-KTVAE 3.00 van http://www.sohopc.co.za/modified_download.htm. nu was mijn vraag heeft iemand ook zo'n moederbord en zou mij de bios willen mailen want ik kan wel in dos komen en een flash programma op starten. alvast bedankt

[ Voor 28% gewijzigd door Terran op 24-08-2004 17:30 . Reden: kom nu in dos ]

Verwijderd

Als je een bios flasht, krijg je de vraag of je de oude wil back-uppen. Niet gedaan? Anders staat ie gewoon op je floppy.

• Terran
floppy is stuk gegaan maar ik heb er 1 gedownload van via (via chipset) en die doet het

Verwijderd

welkom op GoT :w

is het probleem nu opgelost, dat kan ik namelijk niet opmaken uit je vorige post

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Terran888 schreef op 24 augustus 2004 @ 18:12:
floppy is stuk gegaan maar ik heb er 1 gedownload van via (via chipset) en die doet het
bios downloaden van een chipset kan niet omdat een bios altijd mobo/model specifiek is.

http://www.abgcomputers.nl/ktvaebios.zip

en deze staat gewoon op een site die ze verkoopt, heb je die al geprobeerd?

Verwijderd

www.flashbios.org dacht ik...

Mijn broer had ook een keer een mislukte flash... Chip opsturen + floppy met gewenste bios en na een paar dagen krijg je hem terug met de juiste bios.
Inprikken en werken

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 22:37:
www.flashbios.org dacht ik...

Mijn broer had ook een keer een mislukte flash... Chip opsturen + floppy met gewenste bios en na een paar dagen krijg je hem terug met de juiste bios.
Inprikken en werken
mwah, hotflashen kun je ook zelf doen overigens, dat is niet zo heel lastig. Maar dan moet je wel een 2e mobo hebben die die chip support en de juiste bios.

Maar wat ik me nu afvraag is of het de TS al gelukt is, omdat hij een nogal vage bios had (bios van een via chipset) dus ben benieuwd of dat nog wrekt.

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 21:16

Nessuno

io sono nessuno

// mee lift modus

ik heb een shuttle sn85g4 met een corrupt bios (schijnt een bekend probleem te zijn

iemand hier op got die ook zo'n shuttle heeft en een hot flash aan durft ?
zo dat ik hem niet rma hoef te sturen en weken moet wachten ?

//on topic

als je de chip set weet te achter halen voldoet meestal elk bord met de zelfde chipset / flash rom socket

heb in het verleden div bordjes gehot flashed en nooit echt een probleem onder vonden er mee (zo lang chips maar de zelfde grote / voltage enz enz hebben
maakt het niet echt veel uit
lx chip op een bx bord geflashed enz

Na rose e cient spin

• Terran
nou het was wel gelukt gewoon van driver guide bios van chipset gedownload en die doet het perfect :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

d:)b

[ Voor 25% gewijzigd door BalusC op 13-10-2004 07:33 ]

Pagina: 1