Tijdreizen en John Titor

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views sinds 30-01-2008

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Topicstarter
Wie was John Titor?
Indien je nooit van John Titor gehoord hebt, is het misschien wel eens interessant om op volgende website zijn postings op een forum te gaan lezen: http://www.johntitor.com/

Was het werkelijk een tijdreiziger uit 2036?

Ik weet niet of ik zijn verhalen moet geloven en of niet.. Maar het onderwerp tijdreizen blijft me anders wel interesseren. Vele zouden misschien zeggen dat het allemaal maar een hoax is. Maar fysisch is het dus wel mogelijk om door de tijd te reizen.

Terug naar John Titor. Er zijn toch wel enkele zaken zeer opmerkelijk aan deze persoon. Zo kon hij al 4 jaar op voorhand zeggen dat ze bij CERN kunstmatige zwarte gaten zouden kunnen maken... En CERN kan dat nu ook effectief. Zo "voorspelt" hij bijvoorbeeld ook dat dit jaar de laatste Olympische Spelen gehouden worden... Er zijn nog meer van dergelijke zaken, bijvoorbeeld dat er in 2015 heel kort WIII zou plaatsvinden.
Hij praat natuurlijk alleen maar uit het standpunt van zijn dimensie, maar uiteindelijk zou zijn en onze dimensie maar voor een 2à3% verschillen.
Een groep wetenschappers zou ook allerhande vragen gesteld hebben over zijn "tijdreismachine" en hebben hem daarin ook op geen enkele fout kunnen betrappen.

Of het kan of niet.. dat laat ik even in het midden. Volgens de fysica moet het mogelijk zijn. Maar hier op GoT zitten misschien personen die zich al veel verder verdiept hebben in deze materie en er hun visie eens over willen geven.

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-01 11:16
The civil war in the United States will start in 2004
Dat zullen we dus gauw genoeg zien...

misschien rondom de verkiezingen??

[ Voor 15% gewijzigd door Valandil op 24-08-2004 16:45 ]

wijze woorden

Verwijderd

2005 toch?
I have bee trying to alert anyone that would listen to the possibility of a civil war in the United States in 2005.

• Vold
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-01 07:51
Ja is wel grappig, ik heb het toevallig ook eergister er wat over gelezen... Ik ga nog wel es meer toelezen :) Ik hou het voor nu op een intelligente grappenmaker :P

• Valandil
Toch een foutje bij zn verhaal ondekt... >:)

wijze woorden

Verwijderd

-FoX- schreef op 24 augustus 2004 @ 16:15:
[...]
Zo kon hij al 4 jaar op voorhand zeggen dat ze bij CERN kunstmatige zwarte gaten zouden kunnen maken... En CERN kan dat nu ook effectief.
Dit is onzin. Er is nog geen enkel kunstmatig zwartgat gedetecteerd. Er wordt alleen gespeculeerd dat het mogelijk zou kunnen zijn.

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Ik zou eerst wel eens zijn voertuig willen zien of in ieder geval iets uit de toekomst dat nu nog niet bestaat ofzo.

• Valandil
en er zijn meer fouten in het verhaal:

http://www.livejournal.com/community/hoaxes/90359.html

wijze woorden

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-01 16:09

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Nog geen twee maanden geleden was hie rook al een topic over: John Titor en zijn Toekomstige Oorlog. :Z

Het is natuurlijk onzin, als een van zijn voorspellingen uitkomt dan is het omdat hij uit de toekomst is, en als het niet blijkt te kloppen dan is het omdat zijn "worldline" van de onze verschilt. :O

[ Voor 3% gewijzigd door Johnny op 24-08-2004 17:09 ]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Topicstarter
Alexio schreef op 24 augustus 2004 @ 16:55:
Ik zou eerst wel eens zijn voertuig willen zien of in ieder geval iets uit de toekomst dat nu nog niet bestaat ofzo.
Hij heeft foto's van zijn voertuig gemaakt, en die kan je ook terugvinden op de .com site. Al zijn deze foto's niet echt duidelijk...

Het leuke aan dit alles is dat er toch heel veel mensen er niet in geloven... zoals ook zou gebeuren als er in het jaar 1800 iemand zou komen vertellen dat mensen in grote ijzeren vogels zullen reizen op 10km hoog

[ Voor 25% gewijzigd door -FoX- op 24-08-2004 17:24 ]

• Solovine
  • Laatst online: 13-02-2024
-FoX- schreef op 24 augustus 2004 @ 17:21:
[...]

Hij heeft foto's van zijn voertuig gemaakt, en die kan je ook terugvinden op de .com site. Al zijn deze foto's niet echt duidelijk...

Het leuke aan dit alles is dat er toch heel veel mensen er niet in geloven... zoals ook zou gebeuren als er in het jaar 1800 iemand zou komen vertellen dat mensen in grote ijzeren vogels zullen reizen op 10km hoog
Ach ja, het valt me altijd wel op dat foto's van ufo's en dit soort ongein altijd heel erg onduidelijk zijn en anders wel heel duidelijk bewerkt.
Als ik nou een duidelijke foto van de buitenkant zou zien en een beetje geloofwaardige isometrische projectie-tekening van zijn voertuig zou ik er heel miss in geloven.

Verwijderd

Can you give us some personal stories of your past?

I was born in 1998

Lijkt me vrij simpel (voor mensen die de bevoegdheden hebben dan :P ) om hem zo op te sporen...

• Vold
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-01 07:51
Nu ik het allemaal een beetje gelezen heb, is het wel grappig; hij moet uit 2036 naar 1975 (oid) om een IBM pctje te halen, terwijl hij NOOIT daar die exacte tijd zal terugkeren... Wat is dan in godsnaam de hele lol van het tijdreizen ? Het zal voor de mensen die je daar wegsturen namelijk totaal geen nut hebben :P

Verder zegt hij dat ze in een communistisch systeem leven, maar wel dollars hebben, wel loonstrookjes krijgen, maar geen inkomen hebben, dat iedereen voor zichzelf eten produceert, maar dat zijn opa/neef (wat dan ook) sinasappels verkocht over de complete westkust van florida :Z Ohja hij is ookal gespot als alien :)

Verwijderd

hmmm ik vind die site niet zo goed.
het "bewijs" van die gast zijn _aannames_ die hij gemaakt heeft aan de hand van de posts van mr John Titor en vervolgens claimt dat dat niet kan, of eigenlijk beter gezegd, erg onwaarschijnlijk is.
en als hij gelijk heeft met de interpetaties van de tekst dan nog is het een 'what if' situatie. en dat valt onmogelijk te ontkrachten.
zijn interpetaties van titors posts vind ik vooral over de economie volkome onzin, hij claimt dat er volgens Titor een communisme heerst in 2036. volgens mij blijkt dat absoluut niet uit de tekst.
mja mijn mening maar....

anyway, zelf geloof ik niet dat John Titor echt is.
maar ik denk dat dat niet het belangrijkste is van zijn verhaal. John Titor probeert een boodschap over te brengen en door de aandacht die hij krijgt voor zijn verhaal lukt dat. of het verhaal echt is maakt dan niet meer uit. zowiezo moet je niet blind iemand volgen of hij is wie je denkt dat hij is of niet, zolang je de boodschap maar overdenkt.

zijn boodschap is vooral gericht tegen de amerikanen, maar zou denk ik ook tegen europa kunnen zijn, omdat we een beetje dezelfde cultuur hebben als Amerika.
en op zich zit er wel wat in.

*edit*
ohja waar is die post van hem als alien?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2004 19:23 ]

• WubboZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-12-2025

WubboZ

Evil Inside

Nou die 'tijdreismachine' heeft meer weg van een legerjeep, of scoops daarvan. Een of ander prototype legervoertuig, met wat interesante slangetjes er in, je maakt er een foto van en je verklaard dat je van de toekomst bent. Misschien was het een maffe natuurkundige die zelf ook wel geinteresseerd was in tijdreizen. Ik heb inderdaad meerdere malen gelezen dat 'het' zou kunnen. Als hij echt was geweest had hij z'n kop op tv moeten laten zien en echt iets voorspellen wat goed te controleren valt. Zoiets als het WTC zal instorten (maar dan voordat het gebeurde ;) )compleet met osama en de vliegtuignummers. Dan pas zou ik hem geloven

[ Voor 9% gewijzigd door WubboZ op 24-08-2004 19:34 ]

(\__/)
(='.'=)
This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination

Verwijderd

Ja, de persoon achter John Titor heeft de USA een interessante spiegel voorgehouden met een intrigerend verhaal (het houdt de gemoederen al bijna 4 jaar bezig). Misschien zal alleen de tijd ons leren of zijn voorspellingen uitkomen, maar op anomalies.net wordt imo overtuigend aangetoond dat zijn verhaal fysisch en anderszins niet klopt en dat zijn bewijs in de vorm van gecomprimeerde foto's niet deugt.

Ik heb hier veel over gelezen en ik ben van mening dat dit een schitterende hoax is vanuit politieke overwegingen. Ik ben zeer benieuwd wat er na het boek en het hoorspel nu aan zit te komen. Zal anomalies.net achter de identiteit van de schrijver kunnen komen ...?

• WubboZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-12-2025

WubboZ

Evil Inside

Dat voertuis is iig een oude jeep (die volgens mij nu al moeilijk te krijgens is, laat staan in 2036)

(\__/)
(='.'=)
This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination

• Amotea
  • Laatst online: 23-01-2025
Ik wacht op 2005, als er dan echt een burgeroorlog uitbreekt geloof ik hem meer dan nu :).

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.