[debian] dependencies negeren

Pagina: 1
Acties:

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
Ik wil cupsys installeren (bij upgrade van woody naar sarge), maar zonder dat gs-esp met alle troep die dat nodig heeft wordt geinstalleerd. Dit omdat ik alleen een raw queue op mijn server heb en mijn root/usr partitie wat krap zijn.
Ik heb cupsys nu met dpkg --force-depends geinstalleerd, maar aptitude wil steeds alle ontbrekende dependencies installeren, en dat wil ik niet. Hoe kun je er voor zorgen dat apt deze situatie gewoon accepteert? Ik zou natuurlijk de package aan kunnen passen maar dat lijkt mij niet de beste oplossing. Iemand anders een idee?

• dingens
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-12-2022
Het heet niets voor niets een dependency, het programma is nodig om het andere programma correct te laten functioneren.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik denk dat de enige mogelijke oplossing is om de applicatie zelf te hercompileren en dan te proberen om de betreffende dependency via de ./configure uit te schakelen (indien mogelijk). Het lijkt me logisch dat je een dependency (afhankelijkheid) niet kunt omzeilen :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Sir Isaac
Niet altijd waar: cups kan zonder gs worden gebruik als je alleen een "raw" printer queue installeert (dus zonder driver). Ik doe dit op deze manier omdat zo mij printjobs door de client gerenderd worden ipv door mijn trage server.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je kunt packages op hold zetten, misschien dat dat helpt?

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01-2025
Kun je in Debian niet zoiets doen als 'emerge inject pakketje' :?
Dan doet de packet manager alsof ie 't installeert, maar in feite doet ie niks.

Weet niet of blaataaps dat ook bedoelt :)

• active2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-10-2024

active2

Google is your friend

Je hebt idd nu een probleem.

En apt wil graag zijn database consistent houden en dus alle dependencies installeren.

Als ik jou was zou ik tot 15 Sept wachten met upgraden naar Sarge... omdat dan Sarge stable wordt.

Op dat moment kun je cupsys op hold zetten en dan upgrade ie alles behalve cupsys.

Succes (ik hoop voor je dat je nog geen upgrade naar Sarge hebt gedaan)

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

• Sir Isaac
active2 schreef op 24 augustus 2004 @ 16:51:
En apt wil graag zijn database consistent houden en dus alle dependencies installeren.

Als ik jou was zou ik tot 15 Sept wachten met upgraden naar Sarge... omdat dan Sarge stable wordt.

Op dat moment kun je cupsys op hold zetten en dan upgrade ie alles behalve cupsys.

Succes (ik hoop voor je dat je nog geen upgrade naar Sarge hebt gedaan)
Ik heb de upgrade al wel gedaan: er is al security support dus waarom niet.
Ik denk dat ik maar een eigen cups package ga bakken. Een andere mogelijkheid is om apt-pinning toe te passen, maar dat gaat fout op het moment dat dat de woody repositories verdwijnen.

• active2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-10-2024

active2

Google is your friend

die woody repo's verdwijnen voorlopig nog niet hoor...

Als je goed zoekt dan staan volgens mij de potato sources er ook nog ... dus wat dat betreft.

Ik denk dat je wel een eigen cupsys kan bakken... maar je kan ook simpel weg overstappen op lprng die heeft volgens mij al die dingen niet nodig.

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

Verwijderd

edit: Hmm, ik zie ineens dat dit al langs is gekomen. Toch is er volgens mij niets dat de TS tegenhoudt om de "depends" pakketten van cupsys op hold te zetten?

6.12 How do I put a package on hold?

There are two ways of holding back packages, with dpkg, or with dselect.

With dpkg, you just have to export the list of package selections, with:

dpkg --get-selections \* > selections.txt

Then edit the resulting file selections.txt, change the line containing the package you wish to hold, e.g. libc6, from this:

libc6 install

to this:

libc6 hold

Save the file, and reload it into dpkg database with:

dpkg --set-selections < selections.txt

With dselect, you just have to enter the [S]elect screen, find the package you wish to hold in its present state, and press the `=' key (or `H'). The changes will go live immediately after you exit the [S]elect screen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2004 19:37 ]

• terabyte
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07-2025

terabyte

kan denken als een computer

Sir Isaac schreef op 24 augustus 2004 @ 16:00:
Ik wil cupsys installeren (bij upgrade van woody naar sarge), maar zonder dat gs-esp met alle troep die dat nodig heeft wordt geinstalleerd. Dit omdat ik alleen een raw queue op mijn server heb en mijn root/usr partitie wat krap zijn.
Ik heb cupsys nu met dpkg --force-depends geinstalleerd, maar aptitude wil steeds alle ontbrekende dependencies installeren, en dat wil ik niet. Hoe kun je er voor zorgen dat apt deze situatie gewoon accepteert? Ik zou natuurlijk de package aan kunnen passen maar dat lijkt mij niet de beste oplossing. Iemand anders een idee?
Ik zou apt-get source <packagename> gebruiken om de source te downloaden. Vervolgens een paar aanpassingen maken in de debian source config om van die dependency af te komen en vervolgens dpkg-buildpackeg uitvoeren voor een nieuwe .deb.

• Arnout
  • Laatst online: 21:41
dubbel

[ Voor 90% gewijzigd door Arnout op 25-08-2004 14:01 ]

• Arnout
  • Laatst online: 21:41
active2 schreef op 24 augustus 2004 @ 16:51:
offtopic

Ow is die datum al vast?

beetje zelf moeite doen kan ook. O-)
Niks gezegd. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Arnout op 27-08-2004 13:51 ]

Pagina: 1