geen internet meer

Pagina: 1
Acties:

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-05 16:32
ik heb al eens zo wat rond gekeken, maar ik weet eigenlijk niet goed hoe ik iets moet vinden omdat ik zelf niet weet waar het probleem zich bevind.

zo'n 2 weken geleden restart ineens mijn pc, nadat hij weer opnieuw is opgestart blijkt dat ik geen internet meer heb. dus ik denk: shit, netwerkkaart heeft het begeven. ik zsm naar vobis gereden en daar een nieuwe gekocht, ik had een sitecom, maar heb me nu maar gewoon de goedkoopste gepakt. ik installeer m en hij werkt goed, nou probleem opgelost denk ik, maar na een tijdje begind hij vaag te doen, krijg sites maar half geopend en sommige zelfs niet, alsof er een routing probleem is. dit wordt eigenlijk alleen maar erger. eerst dacht ik: zal wel weer aan winxp liggen. Dus ik ff format c:/ en alles er netjes opnieuw opzetten, net zoals altijd. maar dit blijkt niet te helpen, nog steeds hetzlfde probleem. ik ben ook al terug geweest naar de winkel, daar bleek hij het gewoon te doen, maar heb toch een nieuwe mee gekregen om die eens te proberen. maar deze werkt ook al niet. spyware en virussen (tenzei hardwarematige) kunnen het niet zijn, omdat ik pas probeerde online te komen nadat ik alle nodige anti software had geinstalleerd.

Nu heb ik zelf 2 mogelijke verklaringen:
- die netwerkkaart werkt om de een of andere vage reden niet goed samen met mijn mobo (asus a7v333), ik had vroeger namelijk ook een tel modem die het perfect deed in mijn oude pc, maar niet in mijn nieuwe, ondanks dat windows m wel herkende en ook aangaf dat het correct werkte.
-of de pci sloten(want heb ze allemaal geprobeerd) hebben zo'n opsodemieter gekregen van het stuk gaan van de oude netwerkkaart dat hierin iets is stuk gegaan.

een andere verklaring kan ik zelf niet bedenken, misschien dat hier mensen zijn die dit probleem herkennen of die nog suggesties hebben waardoor dit eventueel veroorzaakt kan worden.

mijn internet werkt perfect, want als ik mijn laptop aan dezelfde kabel plug werkt alles goed.

bvd
maurice

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06:42
Kan het niet aan je adsl-modem liggen? Of aan de bekabeling?

• darklord007
nee, want als ik de laptop erop aansluit, en deze legt dan binnen het netwerk dezelfde route af, werkt het perfect, mn pc heeft het altijd goed gedaan, totdat hij ineens opnieuw opstarte

[ Voor 24% gewijzigd door darklord007 op 24-08-2004 15:58 ]

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

• heb je conflicten in windows? (kun je bij hardware eigenschappen zien of er een conflict is).
• Heb je al laptop & gewone pc aan elkaar geknoopt en werkt het netwerk dan ? (kun je minimaal pingen naar elkaar ?)
• Heb je al gepingt naar een website ?
• Ping 127.0.0.1 gedaan ? (kun je zien of je netwerkkaart ok is.
• Kabels gecontrolleerd ? brand het lampje ?
• Drivers goed ?

Zo kun je even mee vooruit ;)

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

• It-er
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-02 07:15
al eens gedacht dat het mss aan de provider zou kunnen liggen?

switch/router die er ff uitgeklapt is maar na 15 min weer up gebracht wordt? Ik vind joun "oplossingen" tamelijk drastisch

winxp eventjes opnieuw installeren....shitej....zou ik toch eerst eens gebeld hebben ofzo 8)7

what is your major malfunction???

• darklord007
Yohann!s schreef op 24 augustus 2004 @ 15:59:
• heb je conflicten in windows? (kun je bij hardware eigenschappen zien of er een conflict is).
• Heb je al laptop & gewone pc aan elkaar geknoopt en werkt het netwerk dan ? (kun je minimaal pingen naar elkaar ?)
• Heb je al gepingt naar een website ?
• Ping 127.0.0.1 gedaan ? (kun je zien of je netwerkkaart ok is.
• Kabels gecontrolleerd ? brand het lampje ?
• Drivers goed ?

Zo kun je even mee vooruit ;)
ik zal het zometeen ff proberen, aan dat pingen ed, daar heb ik iets aan.

aan de provider ligt het niet, want ik kan wel gewoon via de lap internetten.

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-05 12:00
Had je aanstaan dat je pc automatisch restarte bij blauwe schermen of juist dat hij hierop zou blijven hangen zodat je die info nog hebt?

Als hij niet automatisch zou moeten opstarten en hij deed het wel, dan kan het haast niet anders dan dat het hardwarematig zou zijn.

Ik vind het iig een zeer vreemd probleem, maar ik zou zelf beginnen met een realtek kaartje voor 8 euro halen om te kijken of het daarmee is opgelost. Want ik heb wel eens meegemaakt dat een bepaald 3com kaartje gewoon niet wou werken op een bepaald chaintech moederbord. Zou me weinig verbazen als hier meerdere andere combinaties voor bestaan... zoals dat wazige vobis kaartje en jouw mobo.

Ennuh, "[I]netstat -e[I/]" laat zien of er fouten tijdens het verzenden van netwerk-pakketjes zijn opgetreden.

Probeer anders eens met een cross cable samen met je laptop contact te leggen.

[ Voor 13% gewijzigd door Sluuut op 24-08-2004 16:09 ]

57696520646974206c65657374206973206e657264

• darklord007
Sluuut schreef op 24 augustus 2004 @ 16:07:
Had je aanstaan dat je pc automatisch restarte bij blauwe schermen of juist dat hij hierop zou blijven hangen zodat je die info nog hebt?

Als hij niet automatisch zou moeten opstarten en hij deed het wel, dan kan het haast niet anders dan dat het hardwarematig zou zijn.

Ik vind het iig een zeer vreemd probleem, maar ik zou zelf beginnen met een realtek kaartje voor 8 euro halen om te kijken of het daarmee is opgelost. Want ik heb wel eens meegemaakt dat een bepaald 3com kaartje gewoon niet wou werken op een bepaald chaintech moederbord. Zou me weinig verbazen als hier meerdere andere combinaties voor bestaan... zoals dat wazige vobis kaartje en jouw mobo.

Ennuh, "[I]netstat -e[I/]" laat zien of er fouten tijdens het verzenden van netwerk-pakketjes zijn opgetreden.

Probeer anders eens met een cross cable samen met je laptop contact te leggen.
ik wist niet dat je dat kon instellen, dus ik heb er niks aan veranderd. Weet niet waar het standaard op staat(vraag). donderdag krijg ik een identieke kaart van sitecom van mn broer, we hadden toen een gamerskit gekocht.

Verwijderd

je hebt dus 2x PCI netwerk kaart geprobeerd... heb je wel met een Intell of 3Com NIC geprobeerd of met een USB NIC...

Het kan dus idd een combinatie van je NIC en je mobo zijn, heb ook zoiets raars meegemaakt met een realtek Nic in Mijn Asus A7V333 Mobo.. ik d8 ook dat mijn NIC kapot was en van alles geprobeerdt... tot dat ik en Intell NIC indrukte en het netwerk het prima.

Als je in de buurt van enschede zou wonen kon je mij 3Com/Intell of USB NIC uit kunnen proberen..

suc6

• darklord007
ik probeer donderdag eens met de sitecom(wordt gezien als realtec) van mn broer, de oude heeft het altijd goed gedaan, dus zou dat nu ook moeten doen dan.

maar wat is een intell nic als ik vragen mag?

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06:42
nic= netwerkkaart

Intell = Intel (het merk..)

• darklord007
weer wat geleerd:)

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-05 12:00