Toon posts:

UIDE-vraag......

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een nieuwe HD kopen, maar soms staat er achter een bepaald type: UIDE, dan weer ATA-100. Wat is hier het verschil tussen? Volgens mij is `t gewoon hetzelfde. Wie heeft ervaring met de Maxtor Diamondmax+45 30,7Gb 7200 ATA-100?
Ik heb een Asus K7V-mobo, die UDMA66 ondersteund, kan ik daar gewoon een ATA-100 HD aan hangen, of haal ik nu echt alles door elkaar??? :? :)

Thanx for the info.........

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:39
Dat gaat gewoon werken op jouw IDE poort, als je een UDMA66/100 kabel gebruikt dan gaat ie op UDMA66 werken! No problem!

Verwijderd

Volgens mij bedoelje UDMA en ATA. UDMA 100 en ATA 100 betekend dat die schijf een burstspeed heeft van 100 MB/s.

Ik hoop dat hiermee je vraag is beantwoord.

• Frank Timmer
Op woensdag 27 december 2000 23:10 schreef AMADEUZ het volgende:
Volgens mij bedoelje UDMA en ATA. UDMA 100 en ATA 100 betekend dat die schijf een burstspeed heeft van 100 MB/s.

Ik hoop dat hiermee je vraag is beantwoord.
ATA66 = UDMA66 = UDMA (mode)4 = Max. 66MB/s
ATA100 = UDMA100 = UDMA (mode)5 = Max. 100MB/s

Verwijderd

Topicstarter
Thanx guys......u make me happy, take a look at me----> :)

Maar waarom al die verschillende afko`s?
Ennuh Snake,kijk eens op www.beatit.nl daar staat die afko UIDE. Ik zie dat ook voor `t eerst, die gast die die site verzorgd zal wel een b`tje :? zijn.

Nogmaals bedankt!

• Frank Timmer
Hij heeft gewoon UDMA en IDE door elkaar gehaald :?

• PaulX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-04 00:47

PaulX

The Master of Masters

Dus een UDMA100 HDD kan gewoon op een UDMA66
IDE controller (wat het geval is bij de Asus K7V)worden aangesloten zonder problemen?
Ik heb trouwens gelezen dat UDMA100 niet eens zoveel sneller is dan UDMA66 maar dat komt waarschijnlijk omdat de geteste HDD in dat artikel 5400rpm waren en niet 7200rpm wat nogal scheelt in snelheid!

Ik laat overal sporen van vernieuwing achter

• LiGHtNiNG!
  • Laatst online: 16-04 23:39

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

IDE zou (en dat zeg ik expres) 100% backwards compatible moeten zijn..
De kans dat het niet werkt is erg klein en is dan meestal terug te brengen op een driver/OS probleem.

de ATA/UDMA specs geven alleen de bussnelheid aan, dat heeft verder niets te maken met de snelheid van de aparaten zelf.
De snelste IDE drives halen op het ogenblik zo tegen de 40MB/sec aan, heb je er 2 van op dezelfde bus zou je (theoretisch) aan de ~80MB/sec komen bij gelijktijdig gebruik dan.

Ter indicatie mijn IBM GXP75's (2x 45GB) halen in RAID0 op een Promise FastTrack (ATA-100) halen 74MB/sec... zit zitten nu allebei op een aparte bus (69MB/sec met zijn 2en op 1 bus van mijn Promise)

Veel snellere HD's kun je niet kopen, dus als je maar 1 HD hebt hoef je je niet echt druk te maken om de verschillen in 66/100 mode..

Laat maar.. .

Pagina: 1