Toon posts:

opgenomen filpje van 50 min 3,9 gig?!?!?!?!?! WTF!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
WWHHHHHHHHHOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO|:(
filmpje van 50 minuten opgenomen, is *.avi formaat en nog 3,9 gig!??!?!?!?!
hoe krijg ik dit kleiner helup!!!!
dat is niet normaal

Verwijderd

mpeg of asf van maken, moet je ff naar progje voor zoeken

Verwijderd

euhmz misschien DivX van maken? Stukken beter dan mpeg en helemaal beter dan asf, en een stuk kleiner ook nog. Moet je alleen wel een puter hebben die het een beetje aankan :)

Verwijderd

Topicstarter
oioi, thnx divx wordt het dan mijne kan het wel aan thnx

Verwijderd

of je zet het filmpje in een lagere resolutie

Verwijderd

Topicstarter
owh en dan nog wat.....
waarom neemt mijn tv kaart geen geluid op????
het is een pineacle tv kaart

Verwijderd

Hoe snel is je syteem? Het kost nogal wat power om realtime op te nemen en te compressen, vooral beeld en geluid samen, uncompressed werkt natuurlijk wel maar is te groot.
Of heb je een MPEG kaart? Lijkt me wel handig hiervoor. Oja, de beste realtime compressie vind ik Indeo 5.01, dan moet je wel in het encoder configuratiescherm 'Quick Compress' aanzetten. Niet echt geschikt om MPEG4/DivX van te maken, anders heb je echt een MPEG kaart nodig.

Verwijderd

Manuel toch, AVI is niet gecomprimeerd >:)

Verwijderd

kan je makkelijk een mpeg of divx je van maken, als je daarvoor nog een mpeg kaart nodig hebt dan heb je wel een kut videokaartje :)

Verwijderd

Hij heeft een MX dus dat moet lukken :)

Verwijderd

Een uncompressed AVI is wel geschikt om MPEG van te maken, maar dan heb je nog steeds het probleem dat je veel hd-space nodig hebt. En een compressed AVI is al van mindere kwaliteit en dat wordt erger als je hem ook nog als MPEG gaat compressen. Dus probeer gewoon realtime te comprimeren naar MPEG. Dat heeft trouwens niks met het soort videokaart te maken.

Verwijderd

Erg knap, een AVI kent maar een 2 Gb limiet :?
Welkom in de wereld van video-opnames, MPG compressie of DIVX compressie zullen inderdaad een uitkomst bieden. De laatste tijd doe ik veel met Real-encoder, indien je een zware maar acceptabele compressie wilt hebben, is dit een leuke...

Verwijderd

Waar kan ik die Real-encode downloaden ???
:9 :9 :9
Pagina: 1