Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hub kapot?

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
De situatie is als volgt:

Internetverbinding: ADSL van KPN
Netwerk: Speedtouch 5.10 modem -> 8 Poorts HUB (merk onbekend) <- PC1, PC2,PC3
Alle PCs hebben als OS WinXP. Op de modem branden de lampjes voor power en DSL-verbinding, die voor LAN brandt NIET. Op de hub knipperen ALLE lampjes als een gek! Op geen enkele computer doet het netwerk het, en ze kunnen elkaar dus niet pingen (duh).

Als ik om te testen alléén 2 computers op de hub aansluit (zonder modem), en ik wijs de ips 192.168.0.1 en 192.168.0.2 aan resp. PC1 en PC2 toe (standaard 2 pc netwerk), dan werkt het ook niet.

Klopt de conclusie: hub kapot?
alvast bedankt!

• Piels
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:07
kun je je speedtouch pingen?
kun je je andere computers pingen vanaf 1 systeem?
modem al gereset?

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21-11 12:14
Kabeltje tussen hub en modem, werkt die goed? Haal alle kabels eens uit je hub en connect 'm eens los met de modem. Werkt die verbinding goed?

Het is een kwestie van trail and error met dit soort dingen. Het beste kun je even een hub lenen van iemand. Probeer elk onderdeel te vervangen en dan kom je er vanzelf achter waar het aan ligt.

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Topicstarter
AdrianP schreef op 24 augustus 2004 @ 15:30:
kun je je speedtouch pingen?
kun je je andere computers pingen vanaf 1 systeem?
modem al gereset?
Ik kan helemaal niks pingen op geen enkele PC aangezien geen van allen het netwerk zien. De modem resetten zal weinig helpen aangezien het probleem ook zónder aangesloten modem blijft bestaan.
havana schreef op 24 augustus 2004 @ 15:41:
Kabeltje tussen hub en modem, werkt die goed? Haal alle kabels eens uit je hub en connect 'm eens los met de modem. Werkt die verbinding goed?
Als ik dat doe dan veranderd er niks: het LAN lampje op de modem blijft uit, en ALLE lampjes op de hub blijven op volle toeren knipperen.
Het is een kwestie van trail and error met dit soort dingen. Het beste kun je even een hub lenen van iemand. Probeer elk onderdeel te vervangen en dan kom je er vanzelf achter waar het aan ligt.
Dat wordt lastig want het is bij kennisen en vervangende onderdelen heb ik zo niet bij de hand.

• freggel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-11 14:30
Firewalls uitschakelen, en nog een keer proberen. Als dat niet werkt, de kabels controleren, en evt met een crosscable 2 pc's met elkaar verbinden en dan pingen. (firewalls en dergelijke ongein nog steeds uitgeschakeld..) <-- dit is om je netwerkkaartjes te testen... de crosscable bedoel ik dan hè

Als dat niet werkt, een andere hub/switch lenen en dat proberen. Als dat werkt, weet je hoe laat het is. Nieuwe hub/switch kopen...

[ Voor 22% gewijzigd door freggel op 24-08-2004 15:59 . Reden: verduidelijken... ]

Verwijderd

Klinkt als een defecte hub of een packet storm. Soms moet je je modem ook aansluiten met een crosscable aan een hub. Als je alle netwerkkabels uit de hub trekt, wat gebeurt er dan?

• ufear
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-11 19:12
Gooi is een systeem direct op je modem, en kijk of het werkt. Als het wel werkt --> Hub kapot. Zoniet --> Modem dood.

• luckyme_
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Check je linkspeed en duplex settings eens, moet 10/half zijn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 16:03:
Klinkt als een defecte hub of een packet storm. Soms moet je je modem ook aansluiten met een crosscable aan een hub. Als je alle netwerkkabels uit de hub trekt, wat gebeurt er dan?
Als de LAN poortjes van HUB en Modem niet auto-detecting zijn moet je een cross-link kabel gebruiken van Modem naar HUB. Dit staat echter los van het probleem dat 2 PC's zonder modem ook niet werkt. Dit zou kunnen komen doordat de netwerkkaarten de verkeerde modus hebben (10/100Mbps, full/half duplex). Jij hebt het over een HUB, die is ws. 10 Mbps, als het een switch is, is die ws. 100 Mbps.

Verwijderd

Je speedtouch heeft als ip 10.0.0.138, dus zit de rest van je netwerk ook in die 10.0.0.x reeks.

PC1 10.0.0.150
PC2 10.0.0.151
enz

Misschien een tip, zet DHCP aan ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2004 16:23 ]

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21-11 12:14
Wat een onzin over die crosscable. Technisch gezien klopt het, maar als het tijden lang goed heeft gewerkt, waarom zou je dan nu ineens een crosscable nodig hebben |:(

DIT IS MIJN WEBSITE

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-11 21:52
Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 15:28:
Op de hub knipperen ALLE lampjes als een gek! Op geen enkele computer doet het netwerk het, en ze kunnen elkaar dus niet pingen
als het eerst werkte zonder "gek doen" en nu ineens niet en wel "gek knipperen" dan lijkt me : hub stuk.
lijkt of de hub in een soort chip-initialisatie fase zit, soort heel erg basic hardware selfcheck.
new hub/switch-je is tegenwoordig zowat gratis :)

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11 18:28

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Waarom wijs je uberhaupt IP adressen toe? Je modem is toch DHCP host ( en deelt dus cijfertjes uit aan de pc's)

Als je pc's op DHCP staan en ze doen niets als het modem niet aangesloten is, dan klopt dat dus.
Wellicht probeert 1 van je pc's (/servers) ook DHCP server te spelen.....

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:08

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Mensen er is uberhaubt geen goeie verbinding tussen modem - hub, dus dhcp of firewall is zowiezo al onzin..

Probeer andere kabel tussen hub en modem, anders een nieuwe switch (das stuk prettiger/beter dan hub).

Doet de switch het dan weet je dat de hub gewoon kapot is.

Tweakers Discord

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Na 2 maanden zal hij het probleem al wel opgelost hebben , denk je niet ? ;)

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.