[MS SQL 2000 server] publiceren database op andere server

Pagina: 1
Acties:

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

Topicstarter
We hebben hier twee servers. Een testserver en een productieserver. Beiden hebben database X (zelfde naam structuur, gegevens zijn natuurlijk verschillend daar het een test en productieversie betreft van de betreffende database).

Ik zou graag willen dat wanneer een request richting de productieserver komt voor de database van de testomgeving, dat dan de gegevens van de testomgeving gepubliceerd worden op de productieserver.

Dus op de productieserver moet dan iets van een Xtest komen te staan die gegevens haalt uit X van de testserver.

Het is een ongebruikelijke contructie, maar waarschijnlijk de enige oplossing die voor mij zou werken. Graag dus alleen commentaar wanneer het specifiek over deze workaround gaat.

reserveringshouder Tesla Model 3

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Kan je nog een keer duidelijk uitleggen wat je wilt bereiken :?

Wat versta je onder publiceren van data(base) ? Als het gaat om data te inserten vanuit je test-omgeving naar je productie-omg., dan moet je eens gaan kijken naar triggers e.d.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Cheese_man

Cheese_man

Waarom kiezen?

Topicstarter
De productieserver moet de requests voor de Xtest(database op productieserver) verwerken in X op de testserver. De requests die op de testserver in X afgehandeld worden, moeten gepubliceerd worden in Xtest op de productieserver.

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Linked Server toevoegen?

Kijk maar eens in Books Online.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Cheese_man

Cheese_man

Waarom kiezen?

Topicstarter
P_de_B schreef op 24 augustus 2004 @ 15:40:
Linked Server toevoegen?

Kijk maar eens in Books Online.
Heb ik net doorgekeken, maar zal het niet worden ben ik bang.

Ik wil eigenlijk gewoon op de productieomgeving een database die Xtest heet met de inhoud van X op de testserver. Dan moet Xtest synchroniseren met X op de testserver...liefst realtime.

[ Voor 5% gewijzigd door Cheese_man op 24-08-2004 16:11 ]

• P_de_B
  • Niet online
Cheese_man schreef op 24 augustus 2004 @ 16:10:
[...]

Heb ik net doorgekeken, maar zal het niet worden ben ik bang.

Ik wil eigenlijk gewoon op de productieomgeving een database die Xtest heet met de inhoud van X op de testserver. Dan moet Xtest synchroniseren met X op de testserver...liefst realtime.
Hmm, realtime? Ik denk dat replicatie de enige oplossing is.

• Cheese_man

Cheese_man

Waarom kiezen?

Topicstarter
Replicatie....nou ja...dat is niet ideaal, maar natuurlijk acceptabel als oplossing. Wanneer 1 keer pet 15 minuten oid de replicatie kan plaatsvinden is het prima.

Dat repliceren. Werkt dat twee kanten op? Of alleen vanaf de hoofdlocatie naar de doellocatie? (vanaf testserver naar productieserver)

• P_de_B
  • Niet online
In books online staat zoveel informatie over repliceren en de verschillende vormen daarvan dat ik je liever daarheen verwijs, dan dat ik probeer hier in een paar regels het uit te leggen. :)

klikkerdeklik

Pagina: 1