Ik heb gisteren een fx 5700 gekocht en hij doet het perfect met 3d maar opengl doet raar tijden cs (1.6) komen er honderen zwarte beelden langsflitsen kan iemand mij helpen a.u.b!!!
btw ik heb detonator 29.42_winxp getest komt zelfde uit
en driver 61.76_winxp2k_international_whql
en die bij de cd zat ook een whql
en de nieuwste van nvidia
en driver 61.76_winxp2k_international_whql
en die bij de cd zat ook een whql
en de nieuwste van nvidia
Detonator 29.42 ondersteunt geen FX
. De FX werd pas ondersteunt sinds 41/42/43 o.i.d. (44.03 sowieso al wel, met leuke 3Dmark2001 nature cheats erin
).
Verder moet jij toch met de wat nieuwere drivers werken aangezien de FX5700 niet 1 van de eerste FX'en is. (FX5700 kwam later)
Wat zijn je verdere specs?. Wat voor een videokaart had je eerst?.
Verder moet jij toch met de wat nieuwere drivers werken aangezien de FX5700 niet 1 van de eerste FX'en is. (FX5700 kwam later)
Wat zijn je verdere specs?. Wat voor een videokaart had je eerst?.
Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.
amd 2600+
512mb
winXP
oudere kaart : gf4 mx440
512mb
winXP
oudere kaart : gf4 mx440
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2004 15:11 ]
Hmmz, als je een Radeon gehad had dan zou ik zeggen dat je een reinstall kon proberen, maar dat gaat nu niet op.
Wat heb je verder voor instellingen in het bios e.d. :
Op hoeveel x staat de AGP ?
Heb je fastwrites aan uit etc.
Welk merk FX5700 heb je ?
En welk merk/type moederbord ?
Wat heb je verder voor instellingen in het bios e.d. :
Op hoeveel x staat de AGP ?
Heb je fastwrites aan uit etc.
Welk merk FX5700 heb je ?
En welk merk/type moederbord ?
hij is te hoog geklokt.. ondanks dat hij gewoon op stockspeeds staat (neem ik aan) zijn dit typische kenmerken van te warm of the hoog geclocked. zet em es lager, en probeer het nog es. als hij het dan wel gewoon doet kun je terug naar de winkel of betere koeling zoeken..
ik zal het even onderbouwen.
mijn fx5700 ultra DDRII van xfx moet sinds enkele maanden 10 mhz lager draaien dan eerst, anders doet opengl vreemd. met een grotere fan verdwijnt dit probleem en kan ik zelfs bijna 560 mhz draaien op de core. toen ik de kaart net aangeschaft had, en tot 4 maanden daarna deed hij het altijd perfect op stockspeeds en ook een tik hoger. bij mij zal het dus wel doodgewone slijtage zijn van overclocken.
maar ik ken meer mensen met een 5700 en die hebben ook dit probleem, terwijl die niet overclocken. de 5700 core is over het algemeen erg koud - maar toch deze problemen. de oplossing was elke keer: nieuwe koelprut, betere koeling of ongeveer 10 mhz naar beneden clocken..
ik zal het even onderbouwen.
mijn fx5700 ultra DDRII van xfx moet sinds enkele maanden 10 mhz lager draaien dan eerst, anders doet opengl vreemd. met een grotere fan verdwijnt dit probleem en kan ik zelfs bijna 560 mhz draaien op de core. toen ik de kaart net aangeschaft had, en tot 4 maanden daarna deed hij het altijd perfect op stockspeeds en ook een tik hoger. bij mij zal het dus wel doodgewone slijtage zijn van overclocken.
maar ik ken meer mensen met een 5700 en die hebben ook dit probleem, terwijl die niet overclocken. de 5700 core is over het algemeen erg koud - maar toch deze problemen. de oplossing was elke keer: nieuwe koelprut, betere koeling of ongeveer 10 mhz naar beneden clocken..
[ Voor 57% gewijzigd door powerflux op 24-08-2004 17:27 ]
if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.
@Powerflux, als mijn FX5600 te warm is doet hij het in zowel Direct3D en OpenGL niet.
TS heeft alleen problemen met OpenGL.
Daarnaast gaat mijn FX5600 als hij te warm/te ver oc'ed even stil hangen om vervolgens met een heleboel blokjes verder te renderen.
TS heeft alleen problemen met OpenGL.
Daarnaast gaat mijn FX5600 als hij te warm/te ver oc'ed even stil hangen om vervolgens met een heleboel blokjes verder te renderen.
Met sommige Detonator drivers heb ik dit ook (ti4200). Ik gebruik nu 65.62 en het draait nu weer wel. Bij de 5x.xx had ik dit ook, en bij >43.xx ook, onder de 43.xx doen ze het wel goed en vanaf 62.xx doen ze het ook weer goed. Ik zou gewoon eventjes 65.62 proberen 
En dit komt dus echt niet door te warm geheugen of te hoog geklokt geheugen
En dit komt dus echt niet door te warm geheugen of te hoog geklokt geheugen
[ Voor 14% gewijzigd door w0w op 24-08-2004 15:22 ]
Guru 3D - Forceware 65.62 ;)
Wel vreemd dat alle andere drivers bij w0w fouten geven, helaas is niet alles 100% compatibel.
Ik heb ze geinstalleer en mijn eerste indruk is iig goed. De setup is beter en geadvanceerder. De Setup detecteert of Windows op eigen houtje de drivers al aan het installeren is.
Verder is het instellingen menu van nVidia ook een stuk beter en duidelijker.
Wel vreemd dat alle andere drivers bij w0w fouten geven, helaas is niet alles 100% compatibel.
Ik heb ze geinstalleer en mijn eerste indruk is iig goed. De setup is beter en geadvanceerder. De Setup detecteert of Windows op eigen houtje de drivers al aan het installeren is.
Verder is het instellingen menu van nVidia ook een stuk beter en duidelijker.
[ Voor 42% gewijzigd door Thandor op 24-08-2004 15:39 ]
Forceware 53.03

Forceware 65.62

Zie hier het verschil, let vooral op de muren en het plafond.
Daarbij heb ik bij de forceware waarbij de muren en plafond 'fucked' zijn nog een hele vage bug.
Als ik geflashet wordt terwijl ik de scoretable omhoog heb staan, ben ik niet blind. Ik heb dit ook al met CS:S geprobeerd, en met de foute forceware wordt mn scherm ook niet wit als ik geflashet word, ik word echter wel doof.
Ik weet zeker dat ik niet de enige ben die deze no-flash bug heeft, ik heb het ook al op de steam fora gepost, maar VALVe vind het blijkbaar niet belangrijk genoeg om het te fixen.
(Mocht je het willen vragen, nee ik heb nooit cheats ge-installeerd en zal dat ook nooit doen. Ik gebruik de no-flash bug ook niet. Omdat ik denk dat er mensen zijn die dit ook ondervinden die deze bug wel misbruiken hoop ik dat VALVe binnekort er toch aandacht aan ga besteden. Maar het staat ondertussen ook al 6 maanden levenloos op de steam fora....
Forceware 65.62
Zie hier het verschil, let vooral op de muren en het plafond.
Daarbij heb ik bij de forceware waarbij de muren en plafond 'fucked' zijn nog een hele vage bug.
Als ik geflashet wordt terwijl ik de scoretable omhoog heb staan, ben ik niet blind. Ik heb dit ook al met CS:S geprobeerd, en met de foute forceware wordt mn scherm ook niet wit als ik geflashet word, ik word echter wel doof.
Ik weet zeker dat ik niet de enige ben die deze no-flash bug heeft, ik heb het ook al op de steam fora gepost, maar VALVe vind het blijkbaar niet belangrijk genoeg om het te fixen.
(Mocht je het willen vragen, nee ik heb nooit cheats ge-installeerd en zal dat ook nooit doen. Ik gebruik de no-flash bug ook niet. Omdat ik denk dat er mensen zijn die dit ook ondervinden die deze bug wel misbruiken hoop ik dat VALVe binnekort er toch aandacht aan ga besteden. Maar het staat ondertussen ook al 6 maanden levenloos op de steam fora....
[ Voor 75% gewijzigd door w0w op 24-08-2004 15:54 ]
ik heb vanalles geprobeert met drivers ik heb zelfs hopeloos geprobeerd met de dvi uitgang te gebruike en nogsteeds niets
kan het nog aan ietsanders dan drivers ligge?
kan het nog aan ietsanders dan drivers ligge?
Powerflux heeft zijn post ge-edit, je kunt toch eens proberen om hem 10MHz lager te klokken. Maar als ik mijn kaart te ver oc (of niet genoeg koel) heb ik hele andere problemen.
2e punt : Waarom zou Direct3D wel werken en OpenGL niet.
Ik geef Powerflux 5% kans van gelijk hebben met jouw kaart, heeft hij wel gelijk dan snap ik er iig geen bal meer van
PowerFlux : NOFI
Ik geef Powerflux 5% kans van gelijk hebben met jouw kaart, heeft hij wel gelijk dan snap ik er iig geen bal meer van
even om om duidelijk te zijn
ik koop een kaart "nieuw" omdat de kaart nieuw is ga ik hem niet overklokken ofzo
ik deed hem erin cdtje met driver en hij deed zo zal ik maar eens een kleine movie make anders?
ik koop een kaart "nieuw" omdat de kaart nieuw is ga ik hem niet overklokken ofzo
ik deed hem erin cdtje met driver en hij deed zo zal ik maar eens een kleine movie make anders?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2004 18:37 ]
Heb je wel de juiste chipset drivers geinstalld?
maak anders maar eens een demo ('record demogot.demo' en daanra 'stop'),
Misschien ook een goed idee om het te plaatsen op de steam fora. Gebruik je windows XP?
Misschien ook een goed idee om het te plaatsen op de steam fora. Gebruik je windows XP?
Misschien is je kaart wel gewoon stuk, bad luck.
Verder zei PowerFlux ook niet dat jij je videokaart overclocked had, maar dat de standaard core speeds te hoog waren en dat de kaart dus 10MHz onder normale klokfrequenties moet. Of je laat hem op stock speeds en zet er een betere koeler of. Een Zalman ZM80D-HP + Fan of een Arctic NV Silencer
.
Remake van jouw vorige bericht maar dan beter leesbaar
Even om om duidelijk te zijn.
Ik koop een kaart "nieuw" en omdat de kaart nieuw is ga ik hem niet overklokken o.i.d.
Ik heb de kaart in de pc gedaan. Via de cd de drivers geinstalleerd en hij gaf dit probleem.
Zal ik maar eens een klein filmpje maken ? (
is een MSN smiley, en die zien we hier op GoT niet zo graag
. Neem er gewoon
of
of
of
voor.)
Verder zei PowerFlux ook niet dat jij je videokaart overclocked had, maar dat de standaard core speeds te hoog waren en dat de kaart dus 10MHz onder normale klokfrequenties moet. Of je laat hem op stock speeds en zet er een betere koeler of. Een Zalman ZM80D-HP + Fan of een Arctic NV Silencer
Remake van jouw vorige bericht maar dan beter leesbaar
Even om om duidelijk te zijn.
Ik koop een kaart "nieuw" en omdat de kaart nieuw is ga ik hem niet overklokken o.i.d.
Ik heb de kaart in de pc gedaan. Via de cd de drivers geinstalleerd en hij gaf dit probleem.
Zal ik maar eens een klein filmpje maken ? (
Verwijderd
Kast open, ventilator erop, en kijken of je dan nog steeds problemen hebt.
Als dat niet zo is dan is het een hitteprobleem, en moet je iets doen aan de airflow in je kast.
Als dat niet zo is dan is het een hitteprobleem, en moet je iets doen aan de airflow in je kast.
Beknopte specs had hij al gegeven :w0w schreef op 24 augustus 2004 @ 18:42:
Heb je wel de juiste chipset drivers geinstalld?
AMD Athlon XP 2600+
512MB (DDR @ ???)
Microsoft Windows XP Home/Pro (met of zonder Service Packs o.i.d.)
Oudere kaart : GeForce 4 MX440
Mijn Asus Radeon 9800Pro heeft ook vreemde artifacts, zwarte plekken, en hoofden die helemaal doorzichtig zijn, maar dat is bijna nooit. Bij mij is het weg als ik CS opnieuw opstart. Het kan geen hitte zijn, want hij is nog geen 50 graden, en hij is ook niet overgeklokt, ik denk dat het aan het spel zelf ligt.
(off-topic) Aztec is echt een supermap (/off-topic)
(off-topic) Aztec is echt een supermap (/off-topic)
Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome
Ik weet 99,99% zeker dat het geen warmte probleem is, net zoals dat je kaart niet kapot is. Artifact zien er anders uit (flikkerende balken of gekke kleurtjes). Ik wacht nog steeds op de demo, daaruit zullen we misschien meer kunnen zien.
Zelf heb ik bij de 'paard-test' (point sprites) van 3dmark2k1 dat ik er ook doorheen kan kijken
Ik heb het nog niet in een echt spel gezien, maar als je er achter bent wat het is, jealma , laat je het me dan weten ?
Zelf heb ik bij de 'paard-test' (point sprites) van 3dmark2k1 dat ik er ook doorheen kan kijken
[ Voor 7% gewijzigd door w0w op 24-08-2004 19:04 . Reden: point sprites ]
@ TS
offtopic:
Zet FSAA en AF aan! Dat maakt het een stuk mooier en dat kan jou videokaart makkelijk hebben bij CS.
Zet FSAA en AF aan! Dat maakt het een stuk mooier en dat kan jou videokaart makkelijk hebben bij CS.
Verwijderd
dit had ik ook, omdat ik bij nvidia settings, op high performance had gezet, als ik em weer op high quality zet, is het weer goedVerwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 14:50:
Ik heb gisteren een fx 5700 gekocht en hij doet het perfect met 3d maar opengl doet raar tijden cs (1.6) komen er honderen zwarte beelden langsflitsen kan iemand mij helpen a.u.b!!!
ik vermeld ook alleen maar mijn ervaringenThandor schreef op 24 augustus 2004 @ 18:09:
Powerflux heeft zijn post ge-edit, je kunt toch eens proberen om hem 10MHz lager te klokken. Maar als ik mijn kaart te ver oc (of niet genoeg koel) heb ik hele andere problemen.
*ben niet boos, probeer mezelf alleen in te dekken voor als ik niet gelijk heb
p.s. ik heb de klok nu weer op 545 draaien met stockcooling om het nog es te proberen, en alle problemen die er waren zijn niet teruggekomen. het zijn de 67.xx drivers van guru3d
[ Voor 13% gewijzigd door powerflux op 24-08-2004 19:30 ]
if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.
Hm..Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 11:34:
Hier is het filmje het is met xvid gemaakt(8mb)
http://www.xmbunited.co.uk/twan/
in het filmpje niet duidelijk te zien, maar 'veranderen' de zwarte vlekken ook als je compleet stil staat? Hoe komt het trouwens dat je maar 29fps haalt met zo'n kaart? Je behoort minimaal 150-200 te halen @ hoge resoluties...
ja ook als ik stil sta maar dat 29 fps is omdat ik een per seconde 30 screenies maak
en dat is de afspeelsnelheid zoals die hoort te zijn als ik met 100 fps zou doen gaat het 3 keer zo snel als normaal
(p.s let niet op mijn typ/spelfoute aub)
en dat is de afspeelsnelheid zoals die hoort te zijn als ik met 100 fps zou doen gaat het 3 keer zo snel als normaal
(p.s let niet op mijn typ/spelfoute aub)
Verwijderd
Yep hij heeft gelijk. Dat krijg je als je een demo maakt. het zijn gewoon screenshots die genomen zijn. Die worden achter elkaar afgespeeld. Maar probeer anders eens "andere" drivers. Ik meen me te herinneren dat er Omega Drivers voor Nvidia kaarten waren, uiteraard met andere naam, maar Omega is dus voor Ati. Die heb ik dus ook
Mja, dat van die fps bij demo's had ik eigenlijk wel moeten weten
Ik denk dan toch dat het een chipset driver probleem is, installeer eens de nieuwste WHQL drivers.
Ik denk dan toch dat het een chipset driver probleem is, installeer eens de nieuwste WHQL drivers.
Pagina: 1