HELP!! Drive niet meer toegankelijk!!!!

Pagina: 1
Acties:

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik was mijn hd aan het resizen met partition magic, toen ging de stroom er opeens af...
Bak startte nog gewoon op, maar drive D is nu niet meer toegankelijk, windows en partition magic zeggen dat hij niet geformatteerd is....ik neem aan dat de data er nog gewoon opstaat...Het zijn best wel belangrijke dingen, dus zijn er proggies om de data eraf te halen of om de disk te formatteren zonder de data te wissen?
Ik zou het fijn vinden als iemamd dit weet, want er stond ook mijn laatste delphi project op waar ik het laaste half jaar aan het klussen was....
Alvast bedankt :)

Verwijderd

had ik ook met partition magic 5, maar toen ik reboote en partition magic weer starte zei die gelijk dat er een fout was geweest en toen heeft ie het weer helemaal hersteld :P
Bijna 10gb data kwijt......... |:(

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 19:41

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Ik vrees het ergste, ik denk dat er weinig te doen valt :?

• Glacier
  • Niet online
bij mij zei PM helemaal nix..ik heb ook versie 5....

Verwijderd

denk dat het gewoon formatteren word, je kan ook nog ff naar recovery progjes zoeken maar ik zou er maar niet op hopen dat je ooit nog iets van je data terugziet

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Er zijn programma's die nog gegevens kunnen herstellen wanneer de Master Boot Record verneukt is. Hoop niet op te veel resultaat, want 100% recovery is niet gegarandeerd.

Zoek bijvoorbeeld eens naar "EasyRecovery" software. Met de shareware versie kan je in ieder geval zien wat er nog terug gehaald kan worden en -geloof ik- 5 files terughalen.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• Glacier
  • Niet online
Ik heb zojuist de euh...shareware :P versie van Easyrecovery gevonden, een proberen dan...

• Glacier
  • Niet online
Het is niet gelukt, easyrecovery vraagt om de cluster size.
Wat is de standaard cluster size voor een FAT32 drive van ongeveer 1 GB?

• Glacier
  • Niet online
Waar kan ik trouwens een programa downloaden dat je hd formatteert zonder de data te wissen? Vroeger had je safe format, maar nu heb ik iets nodig dat werkt met windows...

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Als je 'clustersize' op 'unknown' laat staan zal 'ie zelf proberen erachter te komen welke clustersize gebruikt is. Hier geldt opnieuw, geen garantie, maar bij mij werkte het.

Zorg er ook voor dat voor iedere partitie (of restant van partitie) het hele bereik van de schijf doorzocht wordt!

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-08 16:15
Dit heb ik dus ook een keer gehad, toen ik een ongebruikte partitie wou samensmelten met mijn hoofdpartitie. Niks aan te doen, alles was weg. Format C:, alles opnieuw installeren, jammer maar helaas. Maakte me wel errug vurdrietug ;(

• maartena
  • Laatst online: 08-09-2025
Op donderdag 28 december 2000 10:08 schreef Glacier het volgende:
Het is niet gelukt, easyrecovery vraagt om de cluster size.
Wat is de standaard cluster size voor een FAT32 drive van ongeveer 1 GB?
Clustersize is 4 Kb. Reken trouwens niet al te veel op recovery, als de stroom tijdens een PM actie eraf vlieg kun je het meestal vergeten.... :'(

Uiteraard heb je net zoals PM het voorschotelde netjes een backup van te voren gemaakt, dus veel zal er niet aan de hand zijn toch? >:)

* maartena maakt van zijn meest belangrijke data een backup op CDRW. [img=15,15]i/s/loveit.gif[/img]

* maartena heeft met PIJN geleerd dat dit af en toe nodig is.... [img=15,15]i/s/frown.gif[/img]

* maartena is ook al eens een partitie verloren op dezelfde manier... [img=30,15]i/s/frusty.gif[/img]

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Glacier
  • Niet online
Ja, ik had wel wat backups..maar de laatste maand werk aan een collection manager (genaamd Collection Manager :)) si helaas down the drain :(
Helaas....... ;(
Ik heb hem al geformatteerd, ik had wel een rescue uitgevoerd, maar alleen maar leegte...zucht....;(

Verwijderd

ach ik ben ook zo 18gb info kwijtgeraakt. na een tijdje merk je de pijn niet meer. voortaan backups maken van dingen die je heel erg belangrijk vindt. Bijvoorbeeld op een Magnetical Optical schijfje. Beschermt ook tegen magnetisch invloeden en is beschermd verpakt.

:z
Pagina: 1