Even een vraagje, hoop dat iemand me hier meer over kan vertellen. Toen ik net m'n cas settings op 2-2-2 zette 'verdween' een van m'n 2 128mb dimm's
. De Apacer werd niet meer gedetecteerd terwijl m'n Xelo (van Mycom) wel gewoon bleef draaien. In m'n bios en in Sandra etc stond die Apacer gewoon niet meer. T maakt toch niet uit wat er in de spd van die Apacer staat? T is een 3-3-3 module maar op t moment dat die niet op 2-2-2 kan draaien merk je dat toch door instabiliteit? Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?
meestal stopt je pc er gewoon mee als je geheugen geen cas 2 kan draaien. In jouw geval kan 1 dimm dat blijkbaar wel en de ander niet, waarschijnlijk detecteerd je mobo dat en schakelt die dan uit.
Een andere verklaring kan ik er ook niet voor geven.
Een andere verklaring kan ik er ook niet voor geven.
Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.
Heb ik ook als ik te enthousiast ben met m'n memory timings. Sterker, ik ben zelfs wel eens 32MB kwijtgeraakt terwijl ik alleen 128MB modules heb; waren er blijkbaar een paar chips op 'n module die het niet konden bolwerken en de overigen wel. Gewoon wat conservatiever timen en alle MB's zijn weer present.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Da's jammer. Had de timings al terug gezet naar 333 en daarna had ik gewoon weer 256, maarja, had gehoopt dat die apacer wel 222 kon draaien. Zitten toch Hyundai 7.5ns chippies op (wel op 133 maar had gehoopt dat die toch wel iets meer konden hebben). Wel raar dat die noname Xelo t wel kan maar die Apacer met Hyundai niet. Naja, helaas dan maar 333. Wat ik heb begrepen was dat vooral die cas setting winst opleverde en de ras-to-cas en ras-precharge minder. Heeft t dan nog zin om 3-2-2 te proberen? Of een andere setting, ken de zwaarte van de verschillende settings niet. Heb ik al vaak naar gezocht maar staat nergens berschreven.
Heb t geprobeerd. Heb nu ondertussen alle relevante settings geprobeerd.maar die Apacer wil helaas gewoon niet op cas2 (222,232,233) Heb m nu op 322 staan. Scheelt ook alweer een beetjeOp vrijdag 29 december 2000 13:24 schreef TweaKERS het volgende:
Probeer 2 3 2 ook eens, er is een kans dat dat wel lukt.
3-3-3: 403/484
3-2-2: 410/515
Had ook geprobeerd op memory data drive en cas# drive op strong te zetten maar ook dat mocht niet baten. dus dit is t max met deze modules...
Pagina: 1