[PHP] recente topics in website

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• DoingK
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-08-2024

DoingK

i just wanna be friends.......

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met een probleempje waar ik echt niet uit kom, namelijk het volgende:

Ik heb een website (gedeeltelijk HTML & PHP) in een eigen domein, daarnaast heb ik een forum (PHPBB) in een subdomein.

Nu wil ik op de website in een tabelvak een lijst van de laatste 10 topics waar een reactie op is geplaatst hebben. Hiervoor wou ik een PHP pagina in het subdomein plaatsen die die informatie ophaalt. Vervolgens zou ik die pagina in de tabel (dmv iframe) aanroepen.

Echter heb ik al meerdere forums en google afgezocht naar mods die dit doen. 1 heb ik er kunnen vinden, maar door beperkingen betreffende mijn provider (Lycos) werkt dat script niet. Verder heb ik nog geen nuttige dingen hierover kunnen vinden en hoop ik dat iemand van hier mij hiermee kan helpen?

het lijkt me toch niet zo moeilijk om dit te realiseren, echter heb ik zelf niet voldoende PHP kennis om dit voor elkaar te krijgen. Onmogelijk is het niet, maar makkelijk is anders

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-04 11:49

Sosabowski

nerd

je zult je ff moeten gaan verdiepen in MySQL en de databse structuur van phpBB. Als je gebruik maakt van phpMyAdmin of soortgelijk programma kan je makkelijk kijkne hoe phpBB zijn data opslaat.

PHP:
1
2
3
4
SELECT topic_title, forum_topics.topic_id, forum_posts.post_time
FROM forum_topics, forum_posts
WHERE forum_topics.forum_id = 12 AND post_id = topic_first_post_id
ORDER BY topic_first_post_id DESC LIMIT 1, 5

Gebruik ik om de laatste 5 koppen uit een subforum te halen.

suc6

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Echter heb ik al meerdere forums en google afgezocht naar mods die dit doen. 1 heb ik er kunnen vinden, maar door beperkingen betreffende mijn provider (Lycos) werkt dat script niet. Verder heb ik nog geen nuttige dingen hierover kunnen vinden en hoop ik dat iemand van hier mij hiermee kan helpen?

het lijkt me toch niet zo moeilijk om dit te realiseren, echter heb ik zelf niet voldoende PHP kennis om dit voor elkaar te krijgen. Onmogelijk is het niet, maar makkelijk is anders
Ik krijg uit dit stuk niet het idee dat je het zelf wilt gaan oplossen, of in ieder geval zelf veel wilt gaan uitzoeken :) Programming & Webscripting gaat over het zelf programmeren, niet over het bespreken van kant-en-klare scripts :) Vandaar dat ik deze dicht doe.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Dit topic is gesloten.