[XP SP2] HDD's verdwenen

Pagina: 1
Acties:

• Blue2k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-06-2023
Ik heb gisteren mijn windows XP sp1 (engels) installtie via een upgrade naar SP2 gebracht. Installatie ging goed geen problemen. Mijn raid 0 set op me promise controller werd zonder problemen herkend (daar staat XP op). Nou ik helmaal happy, en gister me pc uitgezet. Vanmorgen aangezet en merkte ik ineens op dat ik wel erg weinig partities en cdrom drives had.

Alleen me raid 0 set wordt nog herkend! Mijn 52x brander wordt niet meer getoond, geen 120 gig WD en geen 40 gb maxtor. Zelfs niet in computer management. Linux start gewoon op via me dual boot, en het bios herkent ook alle schijven / cdrom speler.

Hardware installate wizard vindt niks, en de drivers voor gewone IDE drives zijn wel geinstalleerd. Begrijp er niks van, er is niets fysiek verandert aan de pc, alleen SP2 geinstalleerd.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Staan de IDE-schijven nog in de Diskmanager ? Rechtermuisklik op 'Deze Computer' en dan 'Beheren'. Misschien is er om een of andere reden geen driveletter meer aan toegewezen ...

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Heb je soms een canon MPC printer met daarbij de canon multipass werkbalk?
Omdat ik hetzelfde probleem had (geen drives zichtbaar).

Als bovenstaande het geval is edit dan deze file :

mpnetipc.ini

daar staat in 127.0.0.2 verander dit in 127.0.0.1

Waarom moet je me niet vragen, maar sindsdien werkt alles weer.
suc6

• Blue2k
sanfranjake schreef op 24 augustus 2004 @ 14:32:
Staan de IDE-schijven nog in de Diskmanager ? Rechtermuisklik op 'Deze Computer' en dan 'Beheren'. Misschien is er om een of andere reden geen driveletter meer aan toegewezen ...
Nee, alles verdwenen, windows XP herkend alleen nog mijn raid config. 'Rescan' heeft ook geen nut, hij blijft niets vinden :(

Ik heb geen canon printer, alleen een HP 4219. Bedankt voor de tip iig. Begrijp er geen snars van. Heb net gewoon via linux een cd kunnen branden met een backup van een 'verdwenen' hdd. Heb me boekhouding maar even veilig gesteld...

[ Voor 4% gewijzigd door Blue2k op 24-08-2004 14:55 ]

• Blue2k
Ok zucht.. sorry.. Zat met me neus te kijken.

Misschien een tip voor iedereen die upgrade met SP2:

Kijk even bij je hardware->ide primary en ide secundary. De drivers worden dus NIET automatisch geinstalleerd. Vraag me niet waarom, maar ze staan er wel maar zijn niet geinstalleerd.

Kwestie van "update driver..." en me hdd's werden herkend. En dan de secundary "update driver..." en me brander werd ook herkend.

Dus... bedankt voor de snelle hulp iig. En zo leren we nog steeds ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Blue2k op 24-08-2004 15:05 ]