Waarschijnlijk een triviaal probleem maar toch kom ik er ff niet uit. Ik heb met Winroute een VPN verbinding opgezet dmv de Keiro VPN software. Alles werkt goed, ik kan pingen naar de servers in vpn netwerk maar ik kan geen names resolven. De VPN adapter heeft een 10.iets.iets.iets adres het domein erachter een 192.168.66.iets domein. In het netwerk erachter staat een DNS server op 192.168.66.10, in de VPN client wordt aangegeven dat de DNS server van de VPN verbinding deze 192.168.66.10 is.
Waarom kan hij nu geen namen resolven? Als ik ping -a 192.168.66.10 doe zie ik ook geen naam verschijnen.
Iemand een idee? het is op zich geen probleem, maar ik vind het een beetje slordig.
Extra opmerking, op dezelfde computer is natuurlijk nog een netwerkverbinding, deze functioneert wel en kan wel namen resolven.
Indien ik ping naar de naam + domein naam (testserver.testdomein.nl) dan werkt het wel. vreemd....
Waarom kan hij nu geen namen resolven? Als ik ping -a 192.168.66.10 doe zie ik ook geen naam verschijnen.
Iemand een idee? het is op zich geen probleem, maar ik vind het een beetje slordig.
Extra opmerking, op dezelfde computer is natuurlijk nog een netwerkverbinding, deze functioneert wel en kan wel namen resolven.
Indien ik ping naar de naam + domein naam (testserver.testdomein.nl) dan werkt het wel. vreemd....
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2004 14:34 ]