Voor een fotoboek op een website wil ik graag de thumpnails opslaan op de server, inplaats van ze realtime te maken. Hiermee wil ik de server ontlasten zodat de website sneller geladen wordt.
Bij het uploaden van nieuwe foto's moet nu dus ook een thumpnail gemaakt worden, hiervoor heb ik het volgende script gej - euh bedacht.
Nu heb ik eigenlijk een relatief simpel probleem, maar toch weet ik het antwoord noch waar ik het moet zoeken niet. Hoe krijg ik nou $strthumbnail in een file? Welke functie heb ik daar voor nodig?
Bij het uploaden van nieuwe foto's moet nu dus ook een thumpnail gemaakt worden, hiervoor heb ik het volgende script gej - euh bedacht.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| $filename = $uploaddir . $filename.".jpg"; $handle = fopen($filename, "rb"); $src_img = imagecreatefromstring(fread($handle, filesize($filename))); $picsize = 120; $new_w = imagesx($src_img); $new_h = imagesy($src_img); $aspect_ratio = $new_h / $new_w; $new_w = $picsize; $new_h = abs($new_w * $aspect_ratio); $dst_img = imagecreatetruecolor($new_w,$new_h); imagecopyresized($dst_img,$src_img,0,0,0,0,$new_w,$new_h,imagesx($src_img),imagesy($src_img)); ob_start(); //Start buffering the output stream imagejpeg($dst_img); $strthumbnail = ob_get_contents(); //Read the output buffer ob_end_clean(); //clear the buffer |
Nu heb ik eigenlijk een relatief simpel probleem, maar toch weet ik het antwoord noch waar ik het moet zoeken niet. Hoe krijg ik nou $strthumbnail in een file? Welke functie heb ik daar voor nodig?