Toon posts:

Welke processor zou ik kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Huidige PC:
Moederbord: Asus A7V
Processor: AMD 1200mhz
Memory: 768 MB sdram
Videocard: Geforce4 Ti4200 128mb DDR tv-out agp vga
Soundcard: SBLive Player 5.1
Muis en toetsenbord: logitech

Ik ga een nieuw moederbord, proseccor en geheugen kopen.

Maar nu had ik een klein vraagje, ik zit te twijfelen tussen 2 processors namelijk;

- AMD Athlon 64 3200+ 2.2Ghz / 512kb (209,90 euro bij gistron.com)

- AMD Athlon 64 3000+ 2.0Ghz Systeem bus: 800mhz, 512KB L2 Cache (199 euro bij lokale mycom)

De één heeft meer Mhz, maar een vriend vertelde me dat die van mycom eigenlijk meer snelheid heeft en beter zware applicaties kan draaien. Ik weet wel wat dingen maar in die verschillen zou ik niet weten welke dan beter voor mij is.

Welke vinden jullie dat ik moet kopen? Of is er nog een andere die que prijs weinig verschilt maar beter is?

Alvast bedankt!

• Egg
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-01 15:24

Egg

In der Schweiz jah!

misschien dat die vriend van je zich maar es moet gaan verdiepen in amd processoren, want van die uitspraak klopt geen hout...

anders lees je eerst es wat reviews en benchmarks, bekijk je wat je wil gaan doen met je pc, bekijk je budget...enz...enz

oh ja...welkom op got.
(tip, lees eerst de faq en behaviour rules es door)

[ Voor 14% gewijzigd door Egg op 24-08-2004 13:58 ]

MSI GX660R for the win!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

http://balusc.xs4all.nl/ned/har-cpu-amd-k8.html

hier staan die cpus, vergelijk ze eens met elkaar.
Dat die 2.0Ghz sneller zou zijn is onzin want de cache is bij beide 512KB.
Dus altijd die 3200+ nemen als je de snelste wilt hebben.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

http://balusc.xs4all.nl/ned/har-cpu-amd-k8.html

Als je daar kijkt zie je dat beide cpu's dezelfde core hebben, de een draait op een lagere kloksnelheid dan de andere, en dan is die toch echt langzamer, of je die 200Mhz echt zal merken is de vraag.

[edit] Damn you Terw_Dan :P

[ Voor 8% gewijzigd door FastBunny op 24-08-2004 14:00 ]

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

euhm ... hoe komt die vriend van je erbij dat die van mycom sneller zou zijn ? heeft die een hogere systeembus ofzo ?

ik kan het begrijpen als deze nou meer cache zou hebben ... maar het verschil is zo miniem ... dat moet je zelf weten

maar denk er aan ... ik weet niet hoe dicht je bij die mycom zit maar als je bij Gistron ook nog eens verzendkosten erbij betaalt dan is dat niet rendabel gezien het kleine snelheidsverschil

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-07 19:32
Tip 2: Koop niet bij Mycom, veels te duus :X

Kijk maar naar je eigen voorbeeld, hun 3000+ is maar 10 euro goedkoper dan de 3200. De 3000+ kun je ergens anders wel voor een paar tientjes minder krijgen hoor. Zowiezo zou ik ook ergens anders kijken als je iets bij mycom wilt kopen, want 9 van de 10 keer is het ergens anders veeel goedkoper. :)

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:06
Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 13:55:
Huidige PC:
Moederbord: Asus A7V
Processor: AMD 1200mhz
Memory: 768 MB sdram
Videocard: Geforce4 Ti4200 128mb DDR tv-out agp vga
Soundcard: SBLive Player 5.1
Muis en toetsenbord: logitech

Ik ga een nieuw moederbord, proseccor en geheugen kopen.

Maar nu had ik een klein vraagje, ik zit te twijfelen tussen 2 processors namelijk;

- AMD Athlon 64 3200+ 2.2Ghz / 512kb (209,90 euro bij gistron.com)

- AMD Athlon 64 3000+ 2.0Ghz Systeem bus: 800mhz, 512KB L2 Cache (199 euro bij lokale mycom)

De één heeft meer Mhz, maar een vriend vertelde me dat die van mycom eigenlijk meer snelheid heeft en beter zware applicaties kan draaien. Ik weet wel wat dingen maar in die verschillen zou ik niet weten welke dan beter voor mij is.

Welke vinden jullie dat ik moet kopen? Of is er nog een andere die que prijs weinig verschilt maar beter is?

Alvast bedankt!
1. eerst ff reageren op die vriend: zelfs een baby zou de som kunnen maken: 2.2 Ghz is natuurlijk sneller dan 2.0 Ghz (doh :P ) Dus zoals uberotto2086 al zegt: van die uitspraak klopt geen barst. :P

2. Je moet gewoon voor jezelf uitmaken of die 10 euro het waard is. Maar ik zou het gewoon doen!!! 10 euro voor 0.2 ghz is natuurlijk niet duur. :) Maar als jij denkt van: ja bij Mycom heb ik tenminste goede service enzo..naja dan kies je die toch ;)

11.455 Wp PV | 48 kWh thuisbatterij | VW ID.7 Tourer Pro LE '25

Verwijderd

LuPo schreef op 24 augustus 2004 @ 14:03:
[...]

Maar als jij denkt van: ja bij Mycom heb ik tenminste goede service enzo..naja dan kies je die toch ;)
Ehm ... mycom en goede service ? :S

/me denkt aan zijn eigen ervaring met mycom ... no thanx

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:33

Thandor

SilverStreak

Gistron is een goede zaak, je betaalt alleen niet 10 euro meer, maar iets van 20 omdat Gistron via de post verzonden wordt (neem ik aan ;)) en Mycom kun je zelf geen wandelen/kruipen/fietsen/vulmaarin...

Kun je b.t.w. geen model met 1MB Cache bemachtigen? Doom III zal beter lopen, de clockfrequentie is dan lager dus minder warmteverbruik en je kunt hem gemiddeld iets hoger oc'en :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:06
Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 14:06:
[...]

Ehm ... mycom en goede service ? :S

/me denkt aan zijn eigen ervaring met mycom ... no thanx
ahja..ik heb zelf ook geen ervaring met Mycom hoor, :+ maar heb weleens gehoord dat je wel laaannggg moet wachten maar dat meestal het wel netjes wordt afgehandeld. Maar in dit geval zou ik gewoon gaan voor die 3200+!!! Kennis heeft hele systeem weleens bij Gistron besteld, dacht dat hij er geen problemen mee heeft gehad en dat alles netjes werd geleverd.

offtopic:
je topictitel klopt volgens mij niet: "welke processor zal ik kopen" is het toch??(correct me if i'm wrong :+ )

[ Voor 17% gewijzigd door LuPo op 24-08-2004 14:14 ]

11.455 Wp PV | 48 kWh thuisbatterij | VW ID.7 Tourer Pro LE '25

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Reviews zoeken kun je toch zelf wel?

"Welk $product moet ik nemen :? " topics worden op GoT niet zo gewaardeerd...

Een Tweaker is in staat op basis van reviews en ervaringen van anderen zelf een passende keuze te maken, GoT kan daarbij wel nuttig achtergronden verschaffen, maar we doen niet aan handje-vast-houden :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.