Geforce 2MX tv-out fullscreen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn geforce 2MX zit een breedbeeld tv aangesloten. Ik gebruik freevo om films af te spelen enzo, maar dat wil niet fullscreen (op 4:3 modus fullscreen bedoel ik), dus als ik een breedbeeld film afspeel hou ik links en rechts zwarte balken over. Dat vind ik zonde.
Ik heb al verschillende resoluties geprobeerd, helpt niet. Ik heb nvtv geprobeerd. Op sommige modi lijkt het dan goed, maar dan vallen weer dingen buiten beeld enzo. Ook heb ik TVOverScan geprobeerd, maar volgens NVidia werkt dat pas vanaf de geforce 4 :'(.
En na al dat geprobeer heeft mijn video ook opeens blauwe balken, links en boven de video. Maakt niet uit welk programma ik daarvoor gebruik, de blauwe balken blijven. Dat is ook zwaar irritant en dat krijg ik niet meer weg.
Ik gebruik de closed-source nvidia drivers (emerge nvidia-kernel nvidia-glx).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-07 19:27
probeer eens http://tvtool.info/index_e.htm (TvTool) hielp bij mij wel

Sorry :( zag niet dat het voor non-windows is

[ Voor 27% gewijzigd door Pascal op 25-08-2004 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Das toch alleen voor windows? (En onder windows werkte het idd wel goed, in combinatie met tvtool)
Ow sorry, dacht dat ik dat vermeld had, ik gebruik dus Gentoo linux, kernel 2.4.26 :)

Trouwens, als ik vanuit X terugga naar de console krijg ik allemaal geflikker, en volgens een NVidia readme ligt dat aan de Int10 module. En die probeert hij te laden, maar hij zegt dat die niet bestaat... misschien dat het daar ook aan ligt ofzo? En weet iemand hoe ik die kan 'aanmaken'?
(Locate int10 levert 2x libint10.a op)

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2004 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:45
Anders check je eerst even in welk subforum je post voordat je makkelijke oneliners gaat scoren :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand? :'(

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2004 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een Geforce 2MX en heb ook onlangs met de TV-out lopen klooien. Met nvtv krijg je inderdaad geen zwarte balken maar vallen dingen weg. Binnen nvtv heb ik wat lopen klooien maar ik kreeg het niet beter. Ook had ik zware stabiliteitsproblemen: rare kleuren op de tv, terugschakelen naar de monitor geen beeld meer etc. Bijna m'n videokaart weggekieperd, maar het bleek op te lossen door een oudere nvidia driver versie te gebruiken (1.0-4349). Nu gebruik ik geen nvtv meer maar twinview met 800x600 resolutie omdat deze bij mij de kleinste zwarte balken geven.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 19:48:
Ik heb ook een Geforce 2MX en heb ook onlangs met de TV-out lopen klooien. Met nvtv krijg je inderdaad geen zwarte balken maar vallen dingen weg. Binnen nvtv heb ik wat lopen klooien maar ik kreeg het niet beter. Ook had ik zware stabiliteitsproblemen: rare kleuren op de tv, terugschakelen naar de monitor geen beeld meer etc. Bijna m'n videokaart weggekieperd, maar het bleek op te lossen door een oudere nvidia driver versie te gebruiken (1.0-4349). Nu gebruik ik geen nvtv meer maar twinview met 800x600 resolutie omdat deze bij mij de kleinste zwarte balken geven.
Ja dat had ik dus ook met nvtv...
Ik heb niet echt stabiliteitsproblemen, maar terugschakelen naar de console werkt dus nog steeds niet (heb geen losse monitor erop hangen...) doordat ik Int10 module niet heb :( (en daar kan ik ook nergens iets over vinden...)
Ik zal 'ns oude drivers gaan installeren, kijken of dat helpt...
Pagina: 1