Externe HD of Behuizing + HD?

Pagina: 1
Acties:

• FirecrackerBE
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-03 16:54
Ik vraag me af wat voor verschil er is tussen een behuizing + HD
(bijvoorbeeld van http://www.samcheer.com/ een externe behuizing zoals SC-H31S / SC-H31C1; en dat dan aangevuld met een HD die je er zelf in steekt)

en een externe HD zoals deze:
http://www.westerndigital...s/Products.asp?DriveID=79

Is er een merkbaar verschil? Want de eerste oplossing is toch ongeveer een 25 EUR goedkoper.

Gr,
Firecracker :D

A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.

Verwijderd

Op de SC-H31S/SC-H31C1 zit geen cache-flush button en wordt geen backupsoftware bijgelevert. En performanceverschil tussen verschillende behuizingen zul je altijd hebben, tenslotte worden niet altijd dezelfde communicatiechips gebruikt ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2004 13:38 ]

• FirecrackerBE
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-03 16:54
Wat is precies die cache-flush button?
Sorry, ben beetje n00b in externe HD's.

A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.

Verwijderd

Die druk je in voordat je drive ontkoppeld zodat je 100% zeker bent dat alles is weggeschreven alvorens je de drive uitschakeld.
Ach, als je beetje oplet en in windows netjes je drive ontkoppeld kan er ook niets mis gaan.
Maar je kunt je oude omaatje makkelijker leren een knopje te drukken dan omgaan met de Windows interface ;)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2004 13:59 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 13:52:
Die druk je in voordat je drive ontkoppeld zodat je 100% zeker bent dat alles is weggeschreven alvorens je de drive uitschakeld.
Ach, als je beetje oplet en in windows netjes je drive ontkoppeld kan er ook niets mis gaan.
Hoe minder knopjes hoe beter imho :P
heb hier een standaard externe behuizing liggen waar geen knopje of wat dan ook op zit, op USB 2.0 en ding werkt echt lekker snel :D

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:13
ook een flink verschil in bv garantie ;) Als je bv een seagata HD in een behuizing stopt heb je 5 jaar garantie op je HD. Als je een complete HD koopt zit daar niet zo'n garantie bij! dan heb je alleen garantie op het geheel.

Als de HD van een complete externe HD kapot gaat, kun je die nml NIET RMA-en naar seagate/maxtor/whatever.

ik zou dus een losse behuizing en een losse HD nemen!

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Verwijderd

Het is natuurlijk de vraag wat je juist wil doen. Als je juist extra opslag wilt hebben is een normale Externe rack voldoende. Als je backups wil maken zonder de PC uit te schakelen is een systeem zoals de Maxtor one touch beter.

ik verondstel het eerste. Ga dan voor een goede goedkope. Let er wel op dat er voldoende koeling is voor de schijf. Heb zelf deze.
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/pleuris/IM001567.JPG
Ik gebruik ze voor een wekelijkse ghost en voor mijn oudere schijven vol te stampen zonder ze permanent in de PC te laten zitten (2*40Gb, 2*10Gb, 1*20Gb en nog 2*6.4Gb) Als ik deze allemaal bijeen tel kwam ik stukken goedkoper uit dat 1 nieuwe met dezelfde capaciteit.

Verwijderd

Ik ben momenteel ook aan het kijken naar extra opslag voor mn laptop, maar ben ik nou echt zo blind dat ik de guide hierover mis? Of bestaat er geen guide voor external HD op basis van of USB2.0 of Firewire?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 23:57:
Ik ben momenteel ook aan het kijken naar extra opslag voor mn laptop, maar ben ik nou echt zo blind dat ik de guide hierover mis? Of bestaat er geen guide voor external HD op basis van of USB2.0 of Firewire?
Wat voor een guide zoek je daar dan voor?

Verwijderd

nou, hoe ik die meuk dus kan bouwen, waar op te letten, wat goed werkt en wat niet. Heel erge noob vraag misschien, maar ik ben hier dus helemaal niet thuis in de opslagmedia en controllers. Tot voor een paar dagen terug eigenlijk nooit er bij stil gestaan dat externe harddisk eigenlijk onwijs veel voordelen heeft. (mits het voor weinig kan ;))

Verwijderd

.

[ Voor 113% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:40 ]

Verwijderd

jammer dat die dingen altijd appart gevoed moeten worden want je hebt toch een +12 en +5 nodig,

dit is het enige struikelblokje om er eentje te kopen maar het blijft natuurlijk makkelijk of een mp3 spelertje (usb2) met HDD erin zou ook handig zijn

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 08:48:
jammer dat die dingen altijd appart gevoed moeten worden want je hebt toch een +12 en +5 nodig,

dit is het enige struikelblokje om er eentje te kopen maar het blijft natuurlijk makkelijk of een mp3 spelertje (usb2) met HDD erin zou ook handig zijn
als er een 2.5" schijf inzit werkt die op de stroom van de USB (met laptops nog een PS/2), dus zonder extra voeding. Wederom is weer de vraag wat je juist wilt. Veel plek, iets dat makkelijk mee te nemen is naar anderen, iets flashy om te stoeffen, ...

Iets dat gewoon goed is bestaat niet |:(

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 12:02
Ik heb nu 3 "vage" merken externe hd cases geprobeerd (ben systeembeheerder) en het is allemaal bagger en ellende.

Ik heb er 1 die heeft FW/USB2....usb2 werkt niet
Ik heb er 1 die wilt vaak niet "ejecten" ook al heb je alles afgesloten
Ik heb er 1 waarvan de HD vaker wel dan niet uit de case vliegt, gewoon brakke constructie.

De modellen met FW hebben maar 1 poort en je kan dus niet doorlinken.

Al deze bovenstaande problemen heb ik allemaal niet met de kant en klaar oplossingen van Maxtor en Western Digital.
Bovendien presteren deze 2 tot 3 keer beter, sterker nog, je merkt er niks van dat het een externe disk is.

De enige die ik fatsoenlijk durf te noemen is de Sweex, deze heeft een aan/uit knop waardoor ik thuis ook nog aan wat nachtrust toe kom zonder lomp de power eruit te hoeven rossen, de koeling is prima en behuizing is stevig.

Dus mijn advies: Bespaar jezelf frustratie en geeft maar wat meer uit voor een fatsoenlijk product.

[ Voor 19% gewijzigd door Gman op 25-08-2004 10:43 ]

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:40 ]

Pagina: 1