Toon posts:

Mail probleem met Relay

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu toch wel een erg raar probleem naar mijn inziens.
Door een situatie op kantoor vinden we het wenselijk dat onze medewerkers van buiten kantoor die ook een e-mail adres buiten kantoor hebben wel op kantoor moeten kunnen mailen.

Kantoor eigen domein: kantoor.nl
buitendienst : buiten.info

Het domein buiten.info wordt gehost bij een provider en moet normaal worden ingebeld voor versturen mail. Alleen op kantoor wil ik ze via het netwerk. Dit lukt me uitstekend in outlook express, met opgave van gebruikersnaam en wachtwoord en dergelijk. Maar dit lukt niet in Outlook.

In outlook krijg ik de melding: 550 5.7.1 Unable to relay for.....
Dit is alleen naar niet domein adressen. Naar eigen domein gaan beiden goed maar naar een compleet ander adres gaat wel onder outlook express en niet onder Outlook.

We gebruiken Outlook 2000 en Outlook Express 6.

Ik heb al lopen zoeken en graven maar kon dit echt niet vinden.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Dit lukt me uitstekend in outlook express [...]. Maar dit lukt niet in Outlook.
:?
Weet je zeker dat de instellingen 100% gelijk zijn? Vooral SMTP server en de route die een IP pakketje aflegt lijken me relevant.

Maar waarom wil je nu een andere SMTP server gebruiken dan degene die "hoort" bij de provider van wie je (of je router) je huidige IP hebt gekregen?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Die lijken mij logisch gezien hetzelfde. Dit omdat in beide programma's email naar kantoor.nl domein wel goed gaat. En alleen in Outlook 2000 niet goed gaat naar andere adressen en dat wel goed gaat in Express.
En ik wil dit omdat ik niet overal analoge lijnen voor het inbellen wil neerleggen en daar dus ook kosten mee maken als het ook via het netwerk moet kunnen.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Jamaar de SMTP server die je gebruikt heeft helemaal niets te maken met het versturende domein? Zolang je natuurlijk geen SPF-achtige zaken gebruikt, da's logisch.

Welke ISP heb je en welke SMTP server gebruik je?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
De ISP is normaal nlhosting met als SMTP smtp.nlhosting.nl.
Als ze op kantoor zijn wil ik ze via onze mail server 192.168.246.1.
Dit laaste werkt dus onder express.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 14:04:
De ISP is normaal nlhosting met als SMTP smtp.nlhosting.nl.
Als ze op kantoor zijn wil ik ze via onze mail server 192.168.246.1.
Dit laaste werkt dus onder express.
Watvoor server draai je zelf ? Je kan in Outlook/Outlook Express vrij eenvoudig per account de server aangeven :)

Relaying denied is een serverside error, dit betekent dat je op de server relaying niet hebt geauthoriseerd voor het betreffende domein waar je mail vandaan stuurt. in Exchange kijk je in de Default SMTP server-properties :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Wij draaien hier Exchange 2000.
En ik snap wel dat je dat makkelijk een andere smtp server kunt aangeven.
Dit werkt dan ook goed in Outlook express, waaruit ik dan ook concludeer dat de server goed staat. Het werkt alleen NIET in Outlook 2000 naar externe adressen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben der nog steeds niet uit.
Iemand nog een idee wat er hier fout gaat.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Mag die server nou relayen voor het betreffende domein of niet ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Zoals naar mijn mening duidelijk is omschreven werkt het met Outlook Express uitstekend, dus JA de relay optie op de server is actief en kan hier dus naar mijn mening ook niet fout gaan.
Het is dus echt iets in outlook wat fout lijkt te gaan en in Outlook Express wel goed gaat. Maar mij is echt een raadsel wat dat is.
Pagina: 1