Toon posts:

[XP/98] PSC1210 Over netwerk zonder USB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit al een tijdje met het volgende probleem.

Thuis hier draait een goedwerkend netwerk met vier pc's (twee keer xp prof, een keer 98, een keer server (draait nu xp prof op)). Op die server hangt een goedwerkende Hp PSC 1210. Ik kan van alle xp pc's printen, maar je raadt het al, win98 vertikt het. Dit komt niet omdat het gewoon niet wil werken, maar omdat die pc niet beschikt over USB (is een P166@200 met 128Mb EDO), dus gaat de setup huilen dat er geen USB poort beschikbaar is en dus kan je de printer niet installeren |:( . Nu heb ik alle omwegen al geprobeerd (printer word gewoon gezien via Start ---> Run ---> \\Server) dus dus via de wizard printer toevoegen drivers geprobeerd te installeren maar nergens staan een .INF bestand (staan er een hoop op de cd, allemaal geprobeerd 8)7 ) met apparaat gegevens.

De brandende vraag nu; wie heeft dit ook gehad, met een andere printer, of iets soortgelijks? Weet iemand een oplossing (behalve er een pci usb kaartje in hangen... ;) )

En ja, ook al de search gebruikt vind heel veel over dit onderwerp maar niet specefiek dit probleem.

Wie kan me helpen? :?

• Vdub
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-07-2025

Vdub

Wie anders?

Lang leve HP, dit is weer zo'n vervelend ding van een HP printer die altijd vereist dat je setup runt ipv een inf bestandje selecteren.

• Vdub
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-07-2025

Vdub

Wie anders?

He je al geprobeerd om een Standaard USB-controller te installeren, zonder dat ie erin zit?
Win98 kun je daarmee wel eens laten misleiden.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Vdub schreef op 24 augustus 2004 @ 15:45:
Lang leve HP, dit is weer zo'n vervelend ding van een HP printer die altijd vereist dat je setup runt ipv een inf bestandje selecteren.
In de root van de CD staan gewoon de .infs hoor (zelfs de Driversigning .cat files).
Ook in de download versies.

[ Voor 7% gewijzigd door alt-92 op 24-08-2004 20:14 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device