Toon posts:

[Speakers] Problemen met Inspire T5400

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren heb ik m'n nieuwe speakerset binnen gekregen alleen zit ik met volgende probleem.

Eén achterste box geeft geen geluid/heel zacht geluid tijdens het afspelen van een DVD. De voorste boxen doen het allemaal prima. Stemmen komen netjes uit de center speaker etc.

Met nvidia NVmixer (geluidskaart zit onboard (Abit NF7-S)) kan je een test doen waar alle speakers worden aangesproken. Ook tijdens deze test reageert de Linkerachter speaker niet. Als ik ze dan één voor één ga testen dan doen de voorste boxen het prima. Uit de center speaker komt één monotone piep ipv ruis (klopt dat??). Maar de achterste speakers geven dan problemen. Dat geluid komt ineens uit de voorste boxen zodra de rechterachterspeaker wordt getest. Je hoort niks als de linkerachterspeaker aan de beurt is.

Drivers zijn up-to-date van mobo. Settings staan goed in windows (5.1 surround sound). Verder heb ik nog even gekeken of die audio input van m'n mobo misschien omgedraaid waren (kleurcodes omgedraaid) maar ook dit mocht niet baten.

Alle speakers doen het verder prima, zodra je een willekeurige speaker aansluit op de ingang voor linksachter dan komt er geen geluid uit. Dat Tijdens de test de speakers verkeerd worden aangesproken lijkt me ook niet te kloppen.

Waar zou dit aan liggen? Heeft mijn subwoofer kuren? (namelijk de ingang voor linksachter die nergens op reageerd? Of zie ik iets over het hoofd? :?