Toon posts:

MSI K8N NEO Platinum, Welk geheugen?

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Nu ben ik er ahcter dat 512 MB wel te weinig is op dit bordje in combinatie met een AMD64 3200+ en een Ati 9800Pro @ XT. Nu vroeg ik me zelf af wat voor geheugen er nu goed bij past, Dit klinkt een beetje stom, maar ik heb verschillende topics gelezen die elkaar tegen spraken wat betreft het geheugen. Hij wordt vooral gebrijks voor games en internet.

Ik wil er graag 1024 Mb in hebben , of misschien meer als dit beter is. Maar zit er nou verschil in Dual channel en Single channel bij een AMD 64 CPU. Want als je een nieuwe Cpu slot pakt ipv de 754 Die onderstuent wel DC. Doe t die dat van mij ook dan? Of heeft het werkelijk geen zin om DC aan te schaffen?? En voor welk merk kan ik het beste gaan??

Verwijderd

Socket 754 (AMD 64 3200+) ondersteund geen dual channel voor zover ik weet

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

PMG FAQ
RAM FAQ
http://www.msi.com.tw/htm...eport_pdf/7025/memory.pdf

Als je een beetje gezocht had was je de compatibility list ook tegen gekomen.

Verwijderd

Dual-channel geheugen bestaat niet, zijn gewoon handpicked modules die een gegarandeerde goede DC-werking hebben.
Is sowieso wel handig om een DC-kit te halen, voorkomt sowieso gezeik met modules die niet met elkaar willen samenwerken

Verwijderd

Topicstarter
Wat is een goed merk voor het geheugen?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

> 1024 m geheugen heeft nauwelijks zin. Zie hiervoor eerdere, recente, topics daarover.

Als je op termijn wilt upgraden naar een MB en CPU die dual-channel ondersteunen is de keuze voor de duurdere geheugenreepjes verdedigbaar. Ik heb daar zelf ook voor gekozen. Zie mijn specificatie.

[ Voor 10% gewijzigd door Guardian Angel op 24-08-2004 12:54 ]

ARME AOW’er

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 12:53:
Wat is een goed merk voor het geheugen?
http://www.msi.com.tw/htm...eport_pdf/7025/memory.pdf

Lees deze eens door. Kun je zien welk memory op jouw moederbord gaat (ik kan wel zeggen dat merk X geweldig is, maar als het niet op jouw mobo werkt dan heb je daar natuurlijk helemaal niets aan).

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-07 19:32
Ik heb 2x512 van mdt (samen 150 bij alternate :P), staan niet op die lijst maar werken wel gewoon :)

Kunnen iig tot 235 oc worden, misschien nog wel meer :9

[ Voor 24% gewijzigd door Benotti op 24-08-2004 14:06 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kom op zeg, Terw_Dan schotelt het je op een dienblad op, en nog vraag je "Wat is een goed merk?"

Op GoT vragen we wel minimale eigen werk, als je te lui bent om op een link te clicken kunnen wij echt weinig voor je doen :/

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.