Toon posts:

Avi uit A70 op standalone divxspeler geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik filmpjes van mijn canon a70 op mijn pioneer divx/dvd speler dv470 wil afspelen krijg ik geen beeld en een vreemd vervormd (en versneld) onherkenbaar geluid. Terwijl deze speler normaal alle videoformaten zonder moeite slikt. Op een andere standalone divx speler van JVC had ik precies hetzelfde.

Wat is de beste manier om met zo min mogelijk verlies deze flimpjes toch zichtbaar te maken? Ik heb geen idee wat de oorzaak is van het probleem, hoewel ik vermoed dat het met het geluid te maken heeft. Audio is 11025 Hz mono PCM volgens VirtualDub.

Verwijderd

Topicstarter
Weet niemand wat de camera voor aparts doet met de avi-bestanden? Hoe slaat hij ze op, houdt hij zich aan standaarden etc. Ik heb dus geen idee... :'(
Ik maak af en toe een filmpje met mijn camera, en wanneer ik die op cd brand geeft het geen zinvolle output op mijn bijna-allesetende dvd speler, van mpeg1 tot en met mpeg5 en alles ertussen.

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02 08:44
Plaats eens een stukje film, dan wil ik er wel eens naar kijken. Heb veel ervaring met maken AVI/MPG/DVD etc. Het kan aan een heleboel dingen liggen waarom het niet speelt. Maar je kunt filmpjes vaak makkelijk omzetten naar AVI met andere specs.

Carpe Diem

Verwijderd

de cam slaat ze op als mjpg, misschien ondersteund je dvd speler dat niet :?

Verwijderd

Topicstarter
Uploaden is een beetje een probleem als modemer (die bestaan nog 8) )

Verwijderd

Topicstarter
Uploaden is een beetje een probleem als modemer (die bestaan nog 8) )
Ik heb wel de volgende informatie uit Virtualdub:

http://kuba.islief.nl/homepage/show/234095.gif

Maar inmiddels ben ik alvast begonnen met proberen om te zetten naar andere formaten. Welke van de volgende formaten die VDub aanbiedt kan ik het beste kiezen?
Cinepak
Intel 4:2:0 v2.50 of Indeo of IYUV
Microsoft h261 of 263 of RLE of video1

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost, althans omzeild: alle bovengenoemde codecs leverden geen beeld en het geluid bleef raar. Ik heb een stukje film genomen als test en alle codecs uitgeprobeerd, met nul resultaat ;( . Oplossing was coderen naar xvid (alle instellingen maximaal) en het geluid naar 44.1 khz converteren. Ging best snel en levert kleine files.
Pagina: 1