Toon posts:

[xp] probleem in messenger 6.2 en outlook

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb net windows geinstalleerd, norton firewall, norton antivirus, adware, spybot.

ik probeerde net msn messenger te installeren maar ik krijg de volgende foutmelding:

0x81000365

ook mijn outlook doet het niet goed... ik heb alles ingevuld en hij geeft aan dat hij geen verbinding kan maken..

ik gebruik ook ventrilo en deze geeft aan : unable to connect!

weet iemand een oplossing??

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

boccakill,

Vertel eerst eens even wat je zelf al geprobeerd hebt om je probleem op te lossen? En wat is 'mijn outlook doet het niet goed'? :)

Je topic hoort overigens ook niet in Windows Operating Systems thuis - ik ga het verplaatsen naar Software Algemeen :)

Windows Operating Systems >> Software Algemeen

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zelf al geprobeerd de firewall van windows aan te zetten en mijn firewall van norton uit te zetten....

mijn outlook geeft de melding dat hij geen verbinding kan maken met de pop server.. met mijn andere computer kan ik dat wel!

Met mijn messenger heb ik mij bij .net aangemeld en probeerde ik in te loggen met mijn naam en wachtwoord!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Open deur: je hebt wel een IP gekregen en kunt willekeurige IP's pingen? En op naam? <-- DNS goed?

Schakel de rest van Norton ook even uit als test.
[google=0x81000365] -->
This is a know issue that MSN Messanger and the MSN client will be blocked by Norton
Regards, MSN Tier 3 Technician

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
als ik norton uitschakel heb ik dan geen kans op virussen??

of moet ik dan even de firewall van windows inschakelen?

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Ja maar je wilt uitzoeken waar het probleem zit, stap twee is het veilig oplossen ;)

Als je Windows volledig uptodate is en je even geen mails openet, websites bezoekt of andere enge dingen doet zoals onbekende bestanden openen, lijkt me een kwartiertje geen vscanner geen probleem :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
het is de firewall..

als ik hem uitschakel start msn gewoon op!!

ik heb norton firewall 2004 gekocht... Weet iemand of ik in norton iets kan uitschakelen zodat ik allebei kan gebruiken??

of kan ik voor nu ook de firewall van windows xp prof gebruiken?? Is deze ook safe?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2004 21:37 ]

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Ik neem aan dat je al wel de juiste poorten hebt opengezet en de executabel toegang hebt gegeven? Idem misschien dll's, ik heb die Norton firewall nooit gebruikt dus ken niet de precieze werking :o

XP FW: heb je SP2 al? Maar voor inkomend verkeer lijkt me het wel ja, als je het goed instelt. (En natuurlijk goed updates bijhoudt en oplet wat je opstart, waar je klikt en wat er draait ;) ).

[ Voor 15% gewijzigd door F_J_K op 24-08-2004 22:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb sp2 nog niet... die is er toch alleen in het engels??

(ben net thuis)

poorten?? Geen idee, ik heb alles op default... moet ik wat verzetten>??

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Kijk het even na op de site van Norton zou ik zo zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
heb ik al gedaan!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Waarschijnlijk staat het er wel op, maar heb je niet goed gekeken. Maargoed, daarvoor hebben ze helpdesks.

Stond daar geen telefoonnummer van een helpdesk ofzo van Symantec? Ik ben er vrij zeker van dat ze die hebben, op mn werk moet ik namelijk ook regelmatig mensen erna door verwijzen =]

Edit: en waarom schreeuw je zo tegen me?

[ Voor 7% gewijzigd door woekele op 24-08-2004 22:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik schreeuw nooit, ben altijd gewend veel uitroeptekens te zetten in msn :P

ik heb goed gekeken... maar ik wil het graag nu regelen en er is niemand aanwezig voor de helpdesk... is het safe om mijn firewall van xp pro zelf aan te zetten?? totdat sp2 er is..

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Ligt eraan wat je onder safe verstaat. Windows firewall blokkeert zowiezo geen uitgaande connecties geloof ik. Maargoed, Norton zou je ook prima in moeten kunnen stellen, het is namelijk gemaakt met het doel het begrijpelijk te houden voor iedereen.

Je kan vast wel ergens opgeven welke programma's wel en niet op internet mogen in Norton.

[ Voor 4% gewijzigd door woekele op 24-08-2004 22:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
er staat een lijst met http poorten, ik kan daar toevoegen en verwijderen... moet ik daar wat in doen?

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2004 22:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik had het zelf al gevonden in firewall...

bedankt voor je moeite en hulp

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Woei, dus even beter lezen de volgende keer ;)

offtopic:
GoT is _geen_ MSN Msgr. Hier liever in het Nederlands zoals het op school is geleerd zodat iedereen het prettig vind lezen ;)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.