[w2k] Terminal server en zwevende profielen

Pagina: 1
Acties:

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-04 16:45
Hallo,
Ik ben bezig met het opzetten van een terminal server waar een zwaar boekhoud programma op moet draaien. Een aantal gebruikers moet op de terminal server inloggen het programma starten wat dingen uitvoeren en de terminal server dat lekker laten uitrekenen terwijl ze zelf op hun werkstation verder kunnen werken.

Als ik nu inlog op de terminal server worden de zwevende profielen van de gebruikers geladen. Dit vind ik echter niet wenselijk, liever heb ik gewoon dat ze een standaard profiel gebruiken waar alleen 1 of 2 shutcuts op hun buroblad staan om het programma te starten.

Hoe stel ik dit in?

...

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Niet lulig bedoeld, maar begin eens met een cursus voordat je zoiets gaat opzetten. Tenzij het allemaal niet bedrijfskritisch is.

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Misschien heeft ie de cursus wel gevolgt maar dat net niet gehad :)

Verwijderd

zal je toch maar even helpen, hier kun je het instellen gewoon naar gebruikers en dan eigenschappen dan ga je naar profile en daar kun je het instellen..
Je geef iedereen dan je zelf aangepaste profiel!
succes ermee.

Als je naar deze site gaat staat het nog eens goed uitgelegd:

http://forum.faqman.nl/messages/6/34092.html?1043110773

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2004 12:26 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Met een terminal server policy kan je het eea ook wel bewerkstelligen lijkt me. Ook je GPO kan je heel veel blokkeren :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• mutsje
  • Laatst online: 04-05 11:16

mutsje

Certified Prutser

erg grappig het commentaar van de beide heren hierboven. Snappen jullie het zelf eigenlijk wel?

TS: Heb je al aan Terminal Server Profiles nagedacht? Kun je ook iets meer informatie in je starterspost zetten? is de TS Server lid van je domain of loggen gebruikers hier met apparte accounts op in? Op het moment dat ze met een domain account met roaming profile inloggen wordt dat profiel inderdaad geladen iets wat jij niet wilt. Je kunt bv Terminal server profiles instellen(eigenschappen gebruiker > TS Profile. Host deze wel op een andere server bij voorkeur.

offtopic:
nee sanfranjake ik bedoel jou hier niet mee :)

[ Voor 7% gewijzigd door mutsje op 24-08-2004 12:50 ]

• Haranaka
  • Laatst online: 05-04 16:45
De TS is inderdaad lid van het domein en de gebruikers loggen met hun zelfde username/password in op zowel hun werkstationnen als op de TS.

Ik heb al wat lopen spelen met de TS profielen van de gebruikers echter kom ik er niet uit.
Voorbeeld, gebruiker Haranaka heeft zijn gewone profiel staan op \\server\profiel$\haranaka

Als ik dan bij het tabblad TS verwijs naar een nieuwe dir \\server\profiel$\haranaka_terminal wordt deze wel aangemaakt op de server. Echter log ik in op de TS dan wordt alsnog mijn normale profiel geladen. Ik had gehoopt nu weer met een schoon profiel te beginnen.

Ik heb een nieuwe gebruiker (piet) aangemaakt, ingelogt op de TS, de juiste snelkoppelingen geplaatst. En deze profiel dir gecopieerd naar de server. Als ik mijn gebruiker (haranaka) verwijs dat het profiel van piet (de copy op de server) gebruikt moet worden bij een terminal sessie. Echter wordt wederom het normale profiel van Haranaka geladen.

Ik ben nu bezig met het uitzoeken hoe ik een mandatory profiel maak, maar dat wil ook niet echt lukken.

...

• mutsje
  • Laatst online: 04-05 11:16

mutsje

Certified Prutser

Geef in TS profiles een ander profile aan dan het roaming profile dat op het domain gebruikt wordt.

dus bij profile alles verwijderen.
alleen TS profile invullen bv: \\server\TSprofiles$\hanaka

[ Voor 34% gewijzigd door mutsje op 24-08-2004 14:20 ]

Pagina: 1