[WIN2K3server] kruis door drives

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robi-One
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Wij hebben sinds een paar weken een nieuwe server op het werk.

Na de installatie door een extern bedrijf hebben wij het volgende probleem:

Bij een heel aantal werkplekken zijn de netwerkverbindingen steeds verdwenen. Er staat dus een kruis door de drives op het netwerk.
We kunnen dan wel op die drive komen door er een kee rop te klikken. Dan wordt ook de netwerkverbinding hersteld en gaat het kruisje weg.
Aangezien er een aantal programma's via de server draaien, werken deze programma's dus niet en moeten we telkens de drives een keer aanklikken om het programma te laten werken.

Het bedrijf die de server heeft geinstalleerd kan het probleem niet oplossen en zegt dat we gewoon de drives moeten blijven aanklikken. Tevens geven ze aan dat het bij meerdere bedrijven zo werkt, en dat die daar neit moeilijk over doen.
Nu ben ik van mening dat het gewoon moet werken.
Ze blijven ook uren schrijven elke keer dat ze hier komen, dus echt goedkoper wordt de nieuwe server er niet op.

Weet iemand een oplossing?

Gr. Robi-One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 10:11

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Zolang de server niet "werkend" is zonder work-around zou ik ze blijven vertellen dat het karwei nog niet af is.....

Hoop voor je dat je 'm turn-key gekocht hebt, op basis van nacalculatie zullen ze blijven "aanrotzooien" lijkt het op als ik jouw post zo lees....

Oplossingen:
- Zitten de servers in hetzelfde domein als de werkstations? Of wordt er op een omslachtige manier een netwerkconnectie gelegd?
- Loggen de werkstations lokaal aan of op het domein? (Bij aanloggen op het domein vindt namelijk al authenticatie plaats en zou het kruisje dus niet mogen verschijnen.)

[ Voor 41% gewijzigd door Coach4All op 24-08-2004 11:42 ]

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robi-One
  • Niet online
De server is gekocht op nacalculatie. Maar ik ben van mening dat ze het werk dan in 1 keer af moeten maken. Ze hebben het geinstalleerd in de vakantie, toen het bedrijf dicht zat. Ze hebben toen een aantal dagen proef gedraaid.
Ik zal ze ook blijven vertellen dat hij gewoon moet werken, en dat ik dit zie als garantie.

Van die domeinen zal ik even nakijken.

Werkstations loggen lokaal in. Dus hier kan het aan liggen?

EDIT: we werken in een werkgroep

[ Voor 5% gewijzigd door Robi-One op 24-08-2004 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAMW
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-09 12:11
Doe dit maar eens op je server:

net config server /autodisconnect:tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik ken het 'probleem'. Echter, volgens Microsoft is dit 'by design'.
Ik heb het in het verleden ook uitgezocht en kwam uit bij het volgende MS Support artikel;

How Autodisconnect Works in Windows NT and Windows 2000

Onder W2K3 is het ook zo. Je zou dus kunnen proberen de NET CONFIG SERVER /AUTODISCONNECT op een andere waarde te zetten en dan kijken of het verbetering biedt (kan geen kwaad om dit op zowel de server als werkstations te doen)

Hebben jullie toevallig ook Symantec Anti-Virus corporate draaien? Symantec heeft met dit symptoom ook een KB artikel, kan hem even niet zo snel vinden
TAMW schreef op 24 augustus 2004 @ 11:49:
Doe dit maar eens op je server:

net config server /autodisconnect:tijd
Great minds think alike :) Waarde -1 zou de boel moeten disablen

[ Voor 17% gewijzigd door Gunner op 24-08-2004 11:51 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Robi-One schreef op 24 augustus 2004 @ 11:46:

Werkstations loggen lokaal in. Dus hier kan het aan liggen?
Dat ligt er aan, bij win95/98 staat me iets van bij dat je bij het aanmelden aan een domein kan aanvinken of hij netwerkverbindingen bij aanmelden moet herstellen of pas wanneer ze nodig zijn.

Werk zelf alleen nog maar met 2K en XP in domein, hier heeft het probleem zich sindsdien niet meer voorgedaan. Weet niet uit mijn hoofd of er dan ook zulke opties mogelijk zijn bij het lokaal aanmelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem aan dat je op de werkstation standaard geen firewall hebt draaien?

Volgens mij heeft dat bedrijf heel wat aangeklooit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robi-One
  • Niet online
Ik he het inmiddels ingesteld. Hopen dat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdub
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-07 19:03

Vdub

Wie anders?

Waarom werken jullie met een 2k3svr in een werkgroep en niet in een domein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Robi-One schreef op 24 augustus 2004 @ 11:32:
Ze blijven ook uren schrijven elke keer dat ze hier komen, dus echt goedkoper wordt de nieuwe server er niet op.
D'r uit schoppen en échte beheerders inhuren.
Weet iemand een oplossing?
Via GPO (in geval van een AD domain) kan je de standaard 15minuten time-out op het "verbreken' van netwerkverbindingen prima beïnvloeden.

De methode van TAMW met net config heeft hetzelfde resultaat overigens.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Vdub schreef op 24 augustus 2004 @ 15:16:
Waarom werken jullie met een 2k3svr in een werkgroep en niet in een domein?
Die vraag kwam bij mij ook al op....

Liever een bedrijfje.local dan een werkgroep voor mij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robi-One
  • Niet online
Ik zou het niet precies weten waarom ze alles lokaal doen. Heeft veel voordelen volgens hun. Ik zal het eens vragen binnenkort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wat is de naam van dat bedrijf? Weet ik in ieder geval wie ik níet moet hebben.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Robi-One schreef op 24 augustus 2004 @ 16:47:
Ik zou het niet precies weten waarom ze alles lokaal doen. Heeft veel voordelen volgens hun. Ik zal het eens vragen binnenkort...
waarschijnlijk hebben die gasten geen kaas gegeten van windows 2003 en ActiveDirectory en hebben ze het maar in een workgroup gestopt. puur onwetendheid van de engineer in kwestie. ik kan me namelijk geen voordelen verzinnen van een werkgroep config

echt hoor, ik kom nog complete volkstammen tegen die nog steeds bij DNS server de ip nummers van de isp invullen (ook op de server!!) omdat ze anders niet kunnen internetten

ik bedoel, dan configureer je toch forwarders |:(

maar goed er lopen genoeg wannebee's rond, die een grote bek hebben maar absoluut niet weten hoe het een en ander werkt/

* Zwelgje komt dat ook wel eens tegen hoor, 2003 domains (met schots en scheve single label dns configs :/ ) en pc's in een werkgroep, en dat vinden ze het gek dat het niet goed werkt

tijd dat jij eens een gespek met die accountmanager aangaat van die club om het 1 en ander eens recht te zetten, en anders schakel je gewoon een professionele club in (eentje die microsoft gecertificeerd is of microsoft partner is, dan weet je tenminste dat je wat kwaliteit hebt)

overigens ligt het ook vaak aan de klant zelf, die wil graag voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en neemt vervolgens de offerte van het bedrijf die het 'goedkoopste' uurtarief heeft en de goedkoopste oplossing.. tja dan vraag je er ook een beetje om natuurlijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Zwelgje op 24-08-2004 19:56 ]

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robi-One
  • Niet online
Bij de installatie van de server liet hij doorschemeren dat dit de eerste keer was dat hij een 2003 server installeerde. Hij heeft tijdens het installeren ook meerdere malen met een collega gebeld, die het blijkbaar meer verstand van had.

Bij alle werkstations is de DNS-server ingesteld. Ik weet niet precies waarom ze dit hebben gedaan, maar volgens mij had het iets met de email te maken.

Het bedrijf heeft voor dit bedrijf gekozen omdat wij veel problemen hebben gehad met andere bedrijven die er ECHT geen verstand van hadden. Daar moest ik vaak zeggen wat er gedaan moest worden. Wat ook vaakt gebeurde is dat hij veel klikte en deed, maar dat de problemen bleven.

Ik kreeg gisteren een email van de systeembeheerder met dezelfde oplossing als jullei voordragen. Hij had het blijkbaar ook gevonden op internet. Ondertussen had ik het al veranderd. Tot op heden nog geen mensen bij mijn bureau gehad met het probleem, dus het lijkt opgelost.
Tot op heden hebben we geen problemen gehad met dit bedrijf. Alles heeft gewoon goed gedraaid en komen elke maand netjes langs om te vragen of er problemen zijn en om de server te onderhouden.

Maar het lijkt erop dat er geen bedrijf is te vinden die alles goed doet....

EDIT: probleem blijkt nog niet verholpen.... :(

[ Voor 3% gewijzigd door Robi-One op 25-08-2004 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Robi-One schreef op 25 augustus 2004 @ 09:56:
Bij de installatie van de server liet hij doorschemeren dat dit de eerste keer was dat hij een 2003 server installeerde. Hij heeft tijdens het installeren ook meerdere malen met een collega gebeld, die het blijkbaar meer verstand van had.
Iets soortgelijks heb ik ook 1 keer meegemaakt. Je kunt dan het beste de accountmanager opbellen en vragen of je een ervaren persoon kunt krijgen. Toen ik aangaf dat zelfstudie mijnsinziens niet "bij de klant op locatie" hoort te gebeuren was een credit-nota zo geregeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robi-One
  • Niet online
Antwoord van de systeembeheerder waarom wij lokaal werken:

Lokaal werken leverd wel voordelen op kijk maar naar het rechten probleem op de werkstationen.
Zoals als je weet kun je nu wel printen op de pc van Sjaak. Ook voor nieuwe installatie van software of aanpassingen heeft dit voordelen. En men hoeft er geen uren meer in te stoppen om software aan de gang te krijgen, vraag desnoods aan Pascal hoe lang die bezig is geweest om een bepaald software pakket op zijn pc aan de gang te krijgen. Voor werkgroep was gekozen (keep it simple) als dit doel.
Mij maakt het niet uit of men nu op domein of op werkgroep inlogt. Bij klanten ben ik software adviezen van software bedrijfen tegen gekomen. Waar men als advies werkgroep op gaf, om problemen in de toekomst te voorkomen heb ik voor deze optie gekozen. Het enigste voordeel van domein is als men speciale software
heeft op de werkstationen dat men die vanaf de server naar de werkstationen kan installeren. Keldermanbouw heeft maar 1 zo'n pakket Symantec Coperate Edition. En deze draait al op de werkstationen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Robi-One schreef op 25 augustus 2004 @ 10:43:

Lokaal werken leverd wel voordelen op kijk maar naar het rechten probleem op de werkstationen.
Zoals als je weet kun je nu wel printen op de pc van Sjaak. Ook voor nieuwe installatie van software
of aanpassingen heeft dit voordelen. En men hoeft er geen uren meer in te stoppen om software
aan de gang te krijgen, vraag desnoods aan Pascal hoe lang die bezig is geweest om een bepaald software
pakket op zijn pc aan de gang te krijgen. Voor werkgroep was gekozen (keep it simple) als dit doel.
Mij maakt het niet uit of men nu op domein of op werkgroep inlogt. Bij klanten ben ik software adviezen
van software bedrijfen tegen gekomen. Waar men als advies werkgroep op gaf, om problemen in de toekomst
te voorkomen heb ik voor deze optie gekozen. Het enigste voordeel van domein is als men speciale software
heeft op de werkstationen dat men die vanaf de server naar de werkstationen kan installeren. Keldermanbouw
heeft maar 1 zo'n pakket Symantec Coperate Edition. En deze draait al op de werkstationen.
Nog nooit zo'n verschrikkelijke onzin gelezen. Mijn thuisnetwerkje (wel een domein) hangt nog beter in elkaar dan dit. Wat een prutsers. Deze mensen zijn blijkbaar nooit verder gekomen qua IT-kennis dat het installeren van wat games op hun thuis-PC'tje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAMW

Zoals als je weet kun je nu wel printen op de pc van Sjaak. Ook voor nieuwe installatie van software
of aanpassingen heeft dit voordelen. En men hoeft er geen uren meer in te stoppen om software
aan de gang te krijgen, vraag desnoods aan Pascal hoe lang die bezig is geweest om een bepaald software
pakket op zijn pc aan de gang te krijgen. Voor werkgroep was gekozen (keep it simple) als dit doel.
Mij maakt het niet uit of men nu op domein of op werkgroep inlogt. Bij klanten ben ik software adviezen
van software bedrijfen tegen gekomen. Waar men als advies werkgroep op gaf, om problemen in de toekomst
te voorkomen heb ik voor deze optie gekozen. Het enigste voordeel van domein is als men speciale software
heeft op de werkstationen dat men die vanaf de server naar de werkstationen kan installeren. Keldermanbouw
heeft maar 1 zo'n pakket Symantec Coperate Edition. En deze draait al op de werkstationen.
;( ;( ;( 1 woord voor dit "IT bedrijf": PRUTSERS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robi-One
  • Niet online
Antwoord van de systeembeheerder op het feit dat het nog niet is opgelost:

Toen je het gisteren gewijzigd had, heeft men gedurdende de dag het probleem ook gehad?
Het kan best zijn dat de waarde zich reset na een herstart. Met een batch file zou dit op te lossen zijn. Maar dan moet ik zeker weten of het gedurende de dag goed gedraaid heeft.

Maar hoe kan ik bekijken waar de waarde nu op staat???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Zoals als je weet kun je nu wel printen op de pc van Sjaak. Ook voor nieuwe installatie van software of aanpassingen heeft dit voordelen. En men hoeft er geen uren meer in te stoppen om software aan de gang te krijgen, vraag desnoods aan Pascal hoe lang die bezig is geweest om een bepaald software pakket op zijn pc aan de gang te krijgen. Voor werkgroep was gekozen (keep it simple) als dit doel.
Mij maakt het niet uit of men nu op domein of op werkgroep inlogt. Bij klanten ben ik software adviezen van software bedrijfen tegen gekomen. Waar men als advies werkgroep op gaf, om problemen in de toekomst te voorkomen heb ik voor deze optie gekozen. Het enigste voordeel van domein is als men speciale software
heeft op de werkstationen dat men die vanaf de server naar de werkstationen kan installeren. Keldermanbouw heeft maar 1 zo'n pakket Symantec Coperate Edition. En deze draait al op de werkstationen.
Dus ze kiezen voor gemak ipv veiligheid ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAMW
Robi-One schreef op 25 augustus 2004 @ 10:52:
Antwoord van de systeembeheerder op het feit dat het nog niet is opgelost:

Toen je het gisteren gewijzigd had, heeft men gedurdende de dag het probleem ook gehad?
Het kan best zijn dat de waarde zich reset na een herstart. Met een batch file zou dit op te lossen zijn. Maar dan moet ik zeker weten of het gedurende de dag goed gedraaid heeft.

Maar hoe kan ik bekijken waar de waarde nu op staat???
Net config server

[ Voor 94% gewijzigd door TAMW op 25-08-2004 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:14

Ok.. hier is inderdaad maar één woord voor: PRUTSERS ! Als ze al niet eens fatsoenlijk Nederlands kunnen typen, dan houdt het toch wel ver op..
Voor zover ik weet is het werken met netwerksoftware pakketten ( Symantec, etc ) toch wel wat handiger als je in een netwerk zit ipv werkgroep.
Volgens mij is dit een typisch voorbeeld van een papieren MSP'er..
Ik hoef met het afleveren van zulk werk echt niet aan te komen bij mijn baas...

Volgens mij zal het probleem wel opgelost zijn als je je complete netwerk laat veranderen in een domein ipv een werkgroep.

Is er bij het opzetten van dit netwerk een plan van aanpak gemaakt ? Zo ja, staat daarin dat er een domein of werkgroep wordt gemaakt. Ik zou dit maar eens goed doorlezen. Is er geen plan van aanpak gemaakt, probeer dan eens de offerte van het bedrijf te bekijken.
Ik zou hier echt geen genoegen meenemen. Ik weet het, wij hebben makkelijk praten omdat wij er niet mee te maken hebben..
Als ik jou was zou ik als klant op m'n strepen gaan staan en eisen dat het probleem wordt opgelost. Zo niet, dan ga je dreigen met het overstappen naar een ander bedrijf. Waarschijnlijk zullen ze nu wel het vuur uit je schoenen lopen !

[ Voor 3% gewijzigd door nextware op 25-08-2004 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berimbau
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 14:36
Hulp nodig bij installatie? ;)
Wat een prutsers zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Nu online
laat dat bedrijf SMB signing op die DomainController maar eens uitzetten, dat scheelt ook een hoop ellende,

Windows XP sp1 en 2000/2003 DomainControllers hebben een known problem bij het gebruik van SMB signing namelijk

en die pc's in een werkgroep is natuurlijk belachelijk, das gewoon een excuus omdat ze daar blijkbaar niet weten hoe ze netjes een AD structuur moeten neerleggen

ik gebruik nu al 10 jaar Windows NT (bedrijfsmatig) en ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit een pc in een werkgroep behoeven te zetten vanwege een applicatie die dat nodig zou hebben, das echt de grootste kolder die er is!!

maar goed, het zwartmaken van dat bedrijfje helpt je ook niet verder, we moeten opzoek naar je oplossing

[ Voor 54% gewijzigd door Zwelgje op 25-08-2004 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 11:30
Hmmm, wat een grappig verhaal...
Klinkt inderdaad als een hobby-ist die voor zichzelf is begonnen..

http://www.watbenjedan.nl

[ Voor 17% gewijzigd door Bart© op 25-08-2004 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cycloon_
  • Laatst online: 16-06 20:32
Hehe dit is gewoon te belachelijk voor woorden 8)7 8)7 . Vind het echt heel lullig voor jullie, dat zo'n bedrijf iets van IT pretendeerd te weten.

Maar toen ik die reactie van die "beheerder" las kreeg ik toch wel tranen in mijn ogen van het lachen. Maar wees getroost, jullie zijn niet het enigste bedrijf waarbij dit soort wanstalten voorkomen.

Ik werk zelf bij een microsoft opleider, we krijgen wel vaker cursisten die bij hoog en laag alles denken te weten mbt servers. Dan toch totaal verkeerd denken over het wereldgrote verschil tussen een domein en een werkgroep.

http://specs.tweak.to/9714

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAMW
zwelgje schreef op 25 augustus 2004 @ 14:02:
laat dat bedrijf SMB signing op die DomainController maar eens uitzetten, dat scheelt ook een hoop ellende,

Windows XP sp1 en 2000/2003 DomainControllers hebben een known problem bij het gebruik van SMB signing namelijk
Klopt zie:
http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=810907\

Maar zijn server is geen DC. Werkgroep verhaal enz

[ Voor 8% gewijzigd door TAMW op 25-08-2004 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Nu online
TAMW schreef op 25 augustus 2004 @ 14:19:
[...]

Klopt zie:
http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=810907\

Maar zijn server is geen DC. Werkgroep verhaal enz
mja, ik dacht dat zijn server wel een DC was, maar dat de pc's in een werkgroep hingen...

* Zwelgje heeft daar dan overheen gelezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

zwelgje schreef op 25 augustus 2004 @ 14:21:
mja, ik dacht dat zijn server wel een DC was, maar dat de pc's in een werkgroep hingen...
Alleen een volslagen idioot zou een DC inrichten terwijl alle clients in een werkgroep staan. Al acht ik dit bedrijfje daar wel toe in staat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Nu online
/downtime/ schreef op 25 augustus 2004 @ 15:26:
[...]

Alleen een volslagen idioot zou een DC inrichten terwijl alle clients in een werkgroep staan. Al acht ik dit bedrijfje daar wel toe in staat 8)7
zodra als je 2003 hebt geinstalleerd krijg je wel een AD wizard... die kan mischien doorlopen zijn :D

ik bedoel daar heb je niet al te veel niveau voor nodig natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

zwelgje schreef op 25 augustus 2004 @ 15:30:
zodra als je 2003 hebt geinstalleerd krijg je wel een AD wizard... die kan mischien doorlopen zijn :D

ik bedoel daar heb je niet al te veel niveau voor nodig natuurlijk
True. Iemand die niet weet wat ie doet zou die Wizard misschien gewoon doorlopen zonder te weten waar ie eigenlijk toe dient.
Pagina: 1