Wortelkanaal behandelingen zijn volgens mij niet zo prettig
Kan iemand dit voor mij bevestigen? Reeds bij voorbaat enorm veel dank
Verwijderd
Als het programma zich daar niet voor leent, zal er slechts een thread worden opgestart en dat is volgens mij max 50%.
Je kunt dit zien in de taskmanager (performance): zijn hier 2 CPUs te zien dan heb je een P4 met HT
Als ik het goed begrijp, betekent dit echter niet dat je maar de prestaties hebt van een P4 1.4: de twee threads zitten elkaar in de weg, maar het resultaat van de ene thread kan worden gebruikt door de andere. Per saldo zou dit winst op moeten leveren
Maar mogelijk dat mede tweakers dit als een klok en klepel verhaal aanduiden
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2004 11:44 ]
Blijkt dat P4HT's 2 cpu's simuleren, de taskmanager telt ze als 50-50 bij elkaar op, terwijl in werkelijkheid de hoeveelheid daadwerkelijke cpu-tijd die ze gebruiken variabel is. Het kan dus best zijn dat 1 virtuele cpu op 100% van de daadwerkelijke cpu draait en de andere virtu-cpu op 0%. Het is alleen de stomme taskmanager die het niet snapt.
Uitzetten van ht in het bios lost de boel op.
Dank allen!
Busmaster heeft het dus bij de juiste klepel, dank.
[ Voor 8% gewijzigd door Rhino op 24-08-2004 11:47 ]
XP Home ondersteund geen dual cpu configuraties (hetzelfde als HT voor de software).
Verwijderd
In ieder geval zie je de 50% niet meer. Oplossen doet het verder niets.Rhino schreef op 24 augustus 2004 @ 11:42:
Uitzetten van ht in het bios lost de boel op.
Als je applicatie hebt die wel profijt heeft van HT, ben je dat voordeel nu kwijt!
Ja, dat dacht ik wel al. Even checken of SPSS HT gebruikt. Zo niet dan zitten de draadjes elkaar alleen maar in de weg.Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 11:47:
[...]
In ieder geval zie je de 50% niet meer. Oplossen doet het verder niets.
Als je applicatie hebt die wel profijt heeft van HT, ben je dat voordeel nu kwijt!
Ja, maar als er maar 1 thread loopt, zal het gemiddelde dus 50% zijn. Dit betekent niet dat een HT CPU bij 1 thread 50% langzamer is tov dezelfde CPU zonder HT. Het geeft puur aan dat je op dat moment geen threads parallel hebt draaien en geen winst bij HT hebt (ook niet per se verlies dus).SyS_ErroR schreef op 24 augustus 2004 @ 11:40:
Pentium 4's met HT Enabled blijven niet steken op 50% hoor. Ik weet niet hoe je daar bij komt kennes, maar ze moeten beiden gewoon volle 100% halen.
XP Home SP1 voldoet prima. (en de TS heeft Pro btw)corpseflayer schreef op 24 augustus 2004 @ 11:44:
Heb je geen XPPro nodig voor HT?
XP Home ondersteund geen dual cpu configuraties (hetzelfde als HT voor de software).
Gezien de 50%, blijkbaar niet. Maar mocht er een proces op de achtergrond draaien, dan kan dat via HT tegelijk gescheduled worden. HT moet je gewoon aanlaten, tenzij je een conflict hebt.Rhino schreef op 24 augustus 2004 @ 11:49:
[...]
Ja, dat dacht ik wel al. Even checken of SPSS HT gebruikt. Zo niet dan zitten de draadjes elkaar alleen maar in de weg.
Idd, maar let wel op dat 2x dezelfde applicatie draaien niet per se een grote winst hoeft in te houden. Zie een mooie tekst in de faq: PMG FAQthe noise schreef op 24 augustus 2004 @ 13:11:
start eens 2 zwaardere processen, dan loopt ie wel naar de 100%
{signature}
Verwijderd
hier ben ik het toch niet helemaal mee eens ... XP Pro SP1 presteert beter met HT dan Home, dit uit eigen ervaring,.Voutloos schreef op 24 augustus 2004 @ 13:39:
XP Home SP1 voldoet prima. (en de TS heeft Pro btw)
PMG FAQ
en idd voor de TS ... please zet je HT iet uit ... want al heb je een proggie dat geen HT ondersteunt, dan kan je tenminste nog iets anders doen terwijl dat andere programma je 1e Virtuele CPU belast ... (iets anders ... Tweakers bijv. ) dus zet het niet uit, want je wint er nix mee, je verliest alleen maar de 2e Virtuele CPU, en dat is zonde, lang leve HT